Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ALIMENTAZIONE CONTROLLARE - rozwiązanie


DaakK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przepraszam za temat wielkimi literami, ale jest to cytat z komputera w samochodzie (wersja włoska).

 

A teraz jak to mówią: ad rem

 

Środa wieczór - powrót z trasy (około 250 km), zaparkowanie, wyłączenie silnika, wszystko w porządku.

Czwartek rano - kolejny wyjazd w trasę (około 300 km) - uruchomienie silnika - wszystko w porządku, przejazd kilkuset metrów - postój (kilka minut, bez wyłączania silnika) - wszystko w porządku, przejazd kolejnych kilkuset metrów (do skrzyżowania), zatrzymanie - mignął napis SERVICE (bez komunikatu), przejazd kolejnych kilkuset metrów, zatrzymanie - napis SERVICE zapala się i gaśnie - pojawia się komunikat "ALIMENTAZIONE CONTROLLARE" - telefon i grzebanie po internecie. Tłumacz Google mówi: "REGULACJA MOCY". I zonk ??? Ale jadę, bo muszę - nic innego się nie świeci. Kilkanaście kilometrów spokoju - napis SERVICE się nie zapala, komunikatu brak, aż tu nagle jest ! Zjazd na parking, telefon do mechanika, przeczytanie Mu komunikatu - diagnoza: EGR do czyszczenia, doraźna rada - wyłączyć silnik, po kilkunastu sekundach uruchomić ponownie - niestety nie pomogło. Ponieważ nie świeci się nic na czerwono, jadę dalej.

Objawy: przyspiesza tylko do 2 000 obrotów, rozpędzenie powyżej 90 km/h trwa wieki, napis SERVICE świeci się cały czas, spalanie w normie.

Postój w miejscu docelowym, uruchomienie zimnego silnika, niby wszystko w porządku, ale jak tylko się trochę nagrzał objawy wróciły.

Powrót delikatny, brak możliwości wyprzedzania, zaparkowanie.

Kolejny telefon do kolejnego mechanika - może to być EGR, przyjedź w przyszłym tygodniu, to może zobaczymy. Nie daje mi to spokoju. Piątek rano: telefon do kolejnego mechanika - przyjedź po południu, to podłączymy pod komputer i zobaczymy. Pojechałem. Podłaczenie do komputera - diagnoza - czujnik ciśnienia doładowania (Renault 82 000 375 080, Bosch 0 281 002 709, EPS 1.993.167). Jest już na tyle późno, że nie ma możliwości znalezienia czujnika.

Sobota - od rana poszukiwania czujnika - znalazłem jeden - EPS, ale dostanę go dopiero w poniedziałek rano. Oczekiwanie ...

Poniedziałek rano - mam czujnik, jadę do mechanika - tak, to ten - kiedy wymieni - po południu - świetnie !

Poniedziałek po południu - wymiana czujnika (5 minut), podłączenie do komputera i wykasowanie błędów (5 minut) - wyjeżdżm, testuję i ... auto zwija asfalt !!! Błędów żadnych !!!

Koszty: 2xdiagnostyka komputerowa+czujnik=280 PLN (przy okazji zmienili mi język na polski (samochód z końca 2005 roku) - bez problemów.

 

Komunikat po zmianie języka: ALIMENTAZIONE CONTROLLARE --> SPRAWDZ WTRYSK

 

Wtorek - akurat nie miałem żadnego dalszego wyjazdu

Środa - trasa około 250 km - na razie (odpukać) wszysto w porządku

 

Wnioski:

1. Komunikat SPRAWDZ WTRYSK nie musi wcale oznaczać wtrysku, EGR, i innych rzeczy

2. Nie bać się podłączenia do komputera

 

DaakK

 

PS. Do Administratorów - jeżeli nie w tym dziale, to proszę przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do CLIPA warto podłączyć czasami sprzęt

poczytać forum też warto, bo o czujniku ciśnienia doładowania niedawno było pisane <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poczytać forum też warto, bo o czujniku ciśnienia doładowania niedawno było pisane <szukaj>

zgoda, że warto. Czytałem, np. to: link --> http://megane.com.pl/megane-ii-phii-kiepsk...nik+ci%B6nienia

A mój post to tylko opis jak to u mnie było i jak zostało rozwiązane - bez pytań i dywagacji co, jak, dlaczego, a może ... itp

 

"Nie dołączyłem mojego tematu do już istniejącego z kilku przyczyn:

1. Cytowany temat dotyczy w 99 % (tak na moje oko) zupełnie innych spraw (cięgno turbiny - zmienna geometria, elektrozawór, świece żarowe, itp) - tylko 2 przypadki - (opielowski i L_y_s_y) dotyczą czujnika ciśnienia doładowania

2. Tłumaczenie włoskiego komunikatu: ALIMENTAZIONE CONTROLLARE (REGULACJA MOCY) według mnie nijak się nie ma do komunikatu francuskiego lub angielskiego, gdzie wprost jest mowa (nawet bez znajomości języka) o wtrysku (np. "CHECK INJECTION" lub ("INJECTION A CONTROLER") - według oryginalnej intrukcji włoskiej komunikat o konieczności sprawdzenia wtrysku mogłby wyglądać w sposób następujący: "CONTROLLA INIEZIONE" (awaria wtrysku to "ANOMALIA INIEZIONE")

3. Wiekszość wypowiedzi to dywagacje: może to, może tamto - nie poparte analizą (diagnostyką) komputerową problemu

4. Polski (ale też angielski

i francuski) komunikat "SPRAWDZ WTRYSK" według mnie jest zbyt ogólny (może dotyczyć wielu podzespołów: elektrycznych (czujniki, elementy wykonawcze), zasilania paliwem

(rampa, wtryski), zasilania powietrzem)

5. Próbowałem wskazać drogę

- ile czasu może trwać solidna diagnostyka, a ile można spędzić czytając forum, sprawdzając kolejne możliwości, odpisywać na kolejne pytania (np. kolega L_y_s_y - 9 dni - chociaż diagnozę miał już po 2 - nie uwierzył mechanikowi)

 

DaakK"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój post to tylko opis jak to u mnie było i jak zostało rozwiązane - bez pytań i dywagacji co, jak, dlaczego, a może ... itp

To można było tam dopisać a tak to koledzy moderatorzy będą musieli się bawić w scalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!