Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam grand scenica 1.9dci i zapala mi się check engine i komputer pokazuje mi że to egr błąd p0487 wymieniłem egr i dalej to samo dodam że kontrolka czasami gaśnie samochód raczej nie słabnie ale zauważyłem że gdzieś przy kolektorze jest lekko przedmuchana uszczelka czy to może być przyczyną tego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla mnie też EGR brzmi groźnie. Chętnie dowiedziałbym się z fotek (bo nie jestem mechanikiem) co jak rozebrać. Narazie nic się nie dzieje jednakże mam przejechane około 110 kkm i za niedługo zacznie się dziać dlatego chętnie profilaktycznie przeczyściłbym EGR dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie w megance kontrolka EKG zapala sie powyżej 120 km/h , jednak nie wiaże sie to z żadnymi innymi objawami , silnik nie przerywa , nie dymi ,cały czas równo pracuje i cały czas ma zapas mocy ... nawet z zapalona kontrolka EKG bez problemu rozbujałem megi do 190 km/h . Nie mam pojecia o co chodzi ... juz jutro jestem umówiony na podłaczenie fury do kompa , moze cos pokaże :-? bo mi juz psycha siada jak sie naczytałem waszych postów i chce wiedziec o co chodzi z tą kontrolką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio EGR w Mojej Reni odmówił posłuszeństwa i byłem go zmuszony wymienić na nowy. EGR był już wcześniej czyszczony i naprawiany ale w końcu wyzionął ducha. Nowy EGR został dobrany zgodnie z nr nadwozia, wymieniony, auto podłączone do kompa i na kompie wyszedł błąd dot. EGR-a (nie pamiętam dokładnie jaki), którego nie dało się wykasować (zaznaczam, że auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje). Pojechałem do innego speca (Diesel-Service, ul. Wadowicka 8i, Kraków), koleś podłączył do kompa, też miał ten błąd ale w końcu udało mu się go skasować i nie było żadnych błędów, zarówno na zapłonie jak i po włączeniu silnika i dodawaniu gazu ale cały czas świeci się Service!!! Czym to jest spowodowane? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio właśnie zamawiałem taki zawór dla znajomego bo mu zaśpiewali 800zł

za nowy. Objawy miał takie że cały czas świeciła mu się kontrolka pojechał na komputer i wyskoczył błąd tego EGR. Małe gówno (zwykły elektromagnes) a tyle problemów :mrgreen:

Ja poszukałem na allegro scenica po strzale w dupkę i koleś wyprzedawał cały osprzęt silnika. Polecam każdemu kto ma z tym problem zapłaciłem 250zł a nie 800.

Komputer już nie pokazuje błędu !!!

i kontrolka zgasła.

Ważny jest rozstaw śrub w jaką stronę jest skierowana wtyczka no i jeden z 3 nr musi się zgadzać jak dobrze pamiętam to środkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wywaliło dzisiaj na komputerze bład zaworu ERG i bład przekaznika swiec żarowych , mechanik który mi to sprawdził powiedział że skoro samochód odpala bez zadnego problemu to tego przekaznika nie ma co wymieniac ( koszt około 300 - 350 zł ) z kolei z zaworem jest taka sprawa , tak stwierdził ze on ten zawór wyczysci i nie warto kupowac nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy miał takie że cały czas świeciła mu się kontrolka pojechał na komputer i wyskoczył błąd tego EGR. Małe gówno (zwykły elektromagnes) a tyle problemów

Czyli jak dobrze rozumiem po założeniu nowego EGR-a, pojawił się na komputerze błąd EGR-a i zaświecił się Service a winny był "jakiś" elektromagnes, tylko co to jest, gdzie to jest i jak to wymienić? Popraw mnie jeżeli palnąłem jakąś głupotę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No znajomy miał tak że zapalała mu się ta kontrolka pojechał na komputer wyskoczył błąd EGR-a no i miał wymienić takie gówienko (jak na zdjęciu jest to niby nic innego jak elektro magnes)

A jest to jak patrzysz na silnik stoisz na wprost to po prawej stronie silnika na górze.

Mogę ci podesłać fotki gdzie dokładnie ale dopiero w niedzielę bo nie mam na razie dojścia do tego autka

post-16380-1246999663_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyżej wspomniałem wymieniłem egr i dalej mi się paliła kontrolka check ale co jakiś czas wykasowałem błąd p0487 i coraz większe odległości przejeżdżał bez błędu a teraz przejechałem 3000 km i narazie ok ale ma jakiś spadek mocy tak do 2000 obrotów a potem ok nie wiem czy to filtr paliwa jeszcze nie wymieniałem spróbuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Właśnie wyczyściłem swojego egr'a bo autko robiło się trochę mulaste.

i o to co znalazłem po wyciągnięciu zaworu, sadza olej, nagar.

 

Trochę pojeżdżę i napisze czy zabieg pomógł.

post-7175-1254738088_thumb.jpg

post-1-1254738088_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!