Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapach spalenizny w okolicy tylnego nadkola


achristo

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy

Na wstępie dodam że jestem świerzo upieczonym uzytkownikiem renault Megane II Ph I z 2004 roku :P Generalnie z autem jest wszystko ok ale czasem kiedy parkuje i wychodze z auta z okolic tylnego nadkola po stronie kierowcy (można by rzec ze koło samo śmierdzi spalenizną )czuc wyraźny zapach jakby spalenizny, palonej gumy lub palonej elektorniki. Dymu nie widać. Mam wrazenie ze nie czuje do konca sprzegła i troszeczkę je smażę bo po dluższej jeździe i przy delikatnej zmianie biegów ten problem nie występuje. Powiem tak - jak na razie ten problem pojawia się na krótkich odcinkach podczas jazdy na niższych biegach i podczas naszej cudownej ostrej zimy (rano -19 stopni). Żadne komunikaty się nie wyświetlają, auto smiga bez uwag. Nie słychać żadnych pisków i trzasków, smażenia syczenia itd. A może to nie odchodzący ręczny zimą, albo nie do końca odchodzące klocki hamulcowe? Proszę o sugestie gdyż nie za bardzo chce mi się jechać do serwisu :roll: Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - no raczej tak. Poza tym gdyby to byly felgi to im szybciej i dluzej bym jechał tym bardziej by smierdziało prawda? Mówię - jak dam mu po garach na zimnym silniku i nie do konca idealnie zmienie biegi (czyt: nie do koca odciśniete sprzegło) to wtedy zjawisko sie intensyfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązania są dwa.Albo hamulce,albo sprzęgło.Jeśli to drugie i w czasie parkowania,to normalna sprawa.Gdzieś na forum było to opisywane.U mnie występuje podobna sytuacja w czasie parkowania na półsprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się zapach spalenizny pojawia również z tyłu, z okolicy koła od strony kierowcy. Ale u mnie zdarza się to w powiązaniu z szybką jazdą i podwyższonym spalaniem. I tylko przy większych mrozach. Auto mam od pół roku dopiero, także trudno mi powiedzieć coś więcej na ten temat. Zdarzyło się to może 3, lub 4 razy.

 

Sprzęgło i hamulce wydają się sprawne, chociaż te drugie raczej już na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę z Ełku :P

 

Sprzęgło ma charakterystyczny smrodek więc myślę, że być nie pomylił z niczym innym :P Tym bardziej nie śmierdziałoby z tylnego nadkola.

Sprawdź czy z tyłu felgi nie grzeją się - kiedyś w MIpI zaczęło śmierdzieć spalenizną - okazało się, że w prawym kole przednim nie odbiły cylinderki i "pięknie" wszystko zagrzało się - śmierdziało w samochodzie jeszcze z pół godziny po usunięciu usterki i ruszeniu w trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z ustąpieniem mrozów ustąpił też i wspomniany smrodek. Na mój gust powstały w wyniku róznicy temperatur pomiędzy otoczeniem i tym czyms co podśmiardywało ;-) Sprzęgło i hamulce w porządku więc nie była to usterka mechaniczna. W kombi rura wydechowa jest dosc gleboko schowana wiec łopatologicznie obstawiam ze może to po prostu w wyniku szybkiego nagrzewania tlumika taki a nie inny zapach sie wydobywał (tylko na zewnątrz). Nie tam od razu ze jakas tragedia - po prostu nie obadane jeszcze to autko mam. Zamykam temat i dziękuję za wszystkie posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu wczoraj mi się powtórzyła sytuacja: jadę około 110 na 6 biegu, wjeżdżam do miasta, zwalniam i spalanie chwilowe przy jeździe ze stałą prędkością około 60, czy to na 4, czy to na 5 biegu grubo powyżej 10 litrów, przy czym zwykle nie przekracza 5,5 w podobnych warunkach. Po kilku kilometrach i dojechaniu do celu znowu ten zapach przegrzanego czegoś z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76: czyli jest to możliwe, że od czasu do czasu klocki nie odbijają i stąd takie dzikie rzeczy się dzieją?

 

Czy gdyby takie coś się działo na jednym kole, to czy auta nie powinno ściągać?

 

Wolę się upewnić przed dłuższą robotą :P

 

I dzięki za sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to możliwe. Szczególnie jak często używa się ręcznego. U mnie zauważyłem jak często używałem ręcznego to jedno z kół ciężej się obracało. Mechanik powiedział, że pomału zapieka się mechanizm od ręcznego. Przeczyszczenie prowadnic oraz klocków pomogło i teraz mam spokój. Przy blokowaniu koła auta nie będzie ściągać ponieważ jest ABS i on rozdziela siłę hamowania na poszczególne koła.

 

Według mnie są następujące rzeczy do sprawdzenia i zrobienia:

:P oczyszczenie prowadnic i klocków (usunięcie nalotu i rdzy część metalowe, przeszlifowanie pilnikiem lub papierem ściernym powierzchni klocka dolegającego do tarczy o ile nie kwalifikuje się do wymiany na nowe).

:P sprawdzenie działania ręcznego.

:P sprawdzenie osłony cylinderka i przeczyszczenie.

:P sprawdzenie poprawności działania tłoczka ewentualnie wymiana uszczelnienia tłoczka.

:P wymiana płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!