Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - duszenie podczas hamow


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukalem na forum ale niestety nic nie odpowiada mojemu problemowi.

 

1. Podczas odpalania kiedy auto stoi cała noc zawsze mam problem zeby odpalic auto, musze krecic tysiac razy i moze zaskoczy. Tym razem postanowilem nakrecic to byc moze pomoze to komus zdiagnozowac problem. Dodam ze akumulator wymieniany miesiac temu, mechanik nie wie co sie dzieje, serwis robiony wczoraj, swiece, filtry, olej itp. Jak silnik ciepły odpala zawsze bez problemu.

 

Do obejrzenia:

 

 

 

2. Podczas "gwałtownego hamowania" wciskam sprzegło, pózniej hamulec i obroty spadają auto zaczyna sie dusic i albo gasnie albo nie. W momencie puszczenia hamulca dodania gazu wraca do normy. To samo mechanik nie zauwazył nic i próbowal wmowic mi ze sprzegło za pozno naciskam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jaki ma prąd rozruchu ?

Ponadto podejrzewam, że masz gdzieś w dolocie nieszczelność (pewnie jakiś wężyk).

Wyczyść silniczek krokowy i przepustnicę.

 

Przychodzi mi jeszcze na myśl, że mogą to być cewki. Jak masz możliwość, to pożycz od kogoś cewki, choćby na jedną noc i sprawdź, jak po nocy odpala.

 

Powyższe może rozwiązać obydwa Twoje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przepraszam za wielkie opóźnienie w odpowiedzi ale nie miałem czasu.

 

 

 

Przepustnica wyczyszczona - brak zmian

Spalanie paliwa okropne 13 - 15 litrow w cyklu miejskim na 40 km.

Silniczek krokowy - wyczyszczony bez zmian (na główce jest mala krecha jakby "wygrawerowana")

Wszystkie wezyki itp. posprawdzane nie ma zadnej nie szczelnosci.

Cewki wporzadku.

Podczas hamowania na biegu jałoym jest identycznie, dusi go oborty spadaja.

 

 

Przychodzi mi na mysl czujnik podcisnienia jesli sie nie myle to ta mala czarna skrzyneczka z zielonym deklem u mnie ? Czy ona moze odpowiadac za owe problemy ?

 

Dziekuje

Edytowane przez Rikardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie paliwa okropne 13 - 15 litrow

Wygląda to na walniętą sondę lambda.

Możesz się upewnić sprawdzając świece. Wykręć jedną, jak jest okopcona (i po przejechaniu po niej palcem zostaje sadza na palcu), masz pewność że to sonda. Dodatkowo, aby się upewnić, powąchaj spaliny z rury wydechowej (przez chwilkę, na rozgrzanym silniku). Jeżeli mocno czuć benzyną, walnięta jest sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kliknij w to pole, aby otworzyć szybką odpowiedź

Wkoncu znalazłem czas aby połazic po mechanikach. Znalazłem jednego który za przystepna cene podlaczył do komputera i wykazalo cos takiego:( tumaczone z angielskiego na polski przepraszam jesli cos nazwałem nie dokładnie):

1. Czujnik prędkości pojazdu- Vehicle speed sensor

2. Czujnik tlenu - lambda - oxygen sensor

3. Czujnik sygnału czujnika koła zamachowego - flywheel signal sensor

4. Czujnik ciśnienia układu kierowniczego steering pressure sensor

Po wykasowaniu bledów za drugim czytaniem pokazal tylko:

Lambde oraz Czujnik ciśnienia układu kierowniczego

Jutro z rana ma mi powiedziec ile mnie ta przyjemnosc bedzie kosztowała.

 

Dodano: 19 sty 2012 - 18:37

Witam temat powraca gdyz wyminilem co mogłem i poprawy nie widac. Mechanik rozłozył rece i to by bylo na tyle jestem z niczym.

Co zrobiłem:

1. Wymieniłem silniczek krokowy

2. Wymienilem czujnik koła zamachowego.

3. Wyminilem czujnik podcisnienia plus jego kabelek.

 

..a samochód jak dusiło tak dusi :)

 

 

Druga sprawa kupilem uniwersalna sonde lambda auto spala tak jak powinno ale po podlaczeniu do komputera pokazuje bład sondy lambdy którego nieda sie wykasowac. Mechanik sprawdzal napiecie na sondzie kablach itd. Wszystko wporzadku, zalecil wymiane na nowa sonde ale po jaka cholere skoro mi auto spala jak nalezy ?

 

 

Trzecia nie działa mi predkosciomierz oraz licznik kilometrów tzn. cos tam sie ruszy ale w ciagu sekundy skacze do 200km:P Komputer wykazal bład czujnika w tylnim lewym kole, chcialem kupic czujnik i wymienic ale mechanik powiedział ze to nie pomoze bo musze cos tam z systemem ABS z przodu zrobic - pomimo iz błedu niema.

 

Czy ktos ma pomysly bo juz nie mam sił do tego samochodu :) Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wynika z filmiku auto odpala za 2-gim razem, pytanie czy zawsze, czy tylko po długim postoju np. po nocy. Może masz problem z regulatorem ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej, tzn. zbyt małe ciśnienie paliwa. Może pomocny będzie choć trochę preparat do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków, warto sprawdzić pompę paliwa. Skoro dalej wyskakuje błąd sondy to trzeba by jeszcze podłaczyć inną, nie uniwersalną, tylko do tego konkretnego modelu. Co do prędkościomierza to dobry elektromechanik powinien dać sobie z tym radę. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec problem z odpalaniem wyeliminowalem wymieniajac swieczki na noweczki z Bocha :-) Co do lambdy na diagnostyce jeszcze nie bylem ale kupilem nowa orginalna lambde w salonie Renault wiec przypuszczam ze bedzie wporzadku.

 

Pozostaje mi tylko sensor predkosci w tylnim lewym kole. Wczoraj je rozebralem widzialem sensor ale balem sie wypiacgdyz jest tam bardzo ograniczony dostep aby wpiac spowrotem czy te kable da sie na wierzch bardziej wyciagnac? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie prędkościomierza- w tym roczniku napęd był za skrzyni biegów, późniejsze roczniki brały sygnał prędkości z układu ABS. Zerknij na skrzynię powinieneś zobaczyć wkręcany z góry czujnik prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!