Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1,6 16 V gaśnie zimny, niskie obroty


zibi1001

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problemy z zimnym silnikiem w mojej megi. Mam przejechane 100 tys km, do tej pory wszystko śmiga bez zarzutu ( oczywiście po wymianie KZFR). Od pewnego czasu przy dużych mrozach odpala, ale nie ma siły ciągnąć, w dzień zimny gaśnie po odpaleniu muszę go trzymać na obrotach, jak jest rozgrzany to wszystko jest OK. Choć wydaję mi się że trzyma trochę niskie obroty w granicach 500 - 600. Pomóżcie jaka to może być przyczyna, bo obawiam się że podłaczenie pod komputer nic nie ujawni, z góry dzięki :roll:

Zibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się pod temat, bo jak były duże mrozy miałem identycznie. Odpalał za 2 czasami za 3 razem. Miałem też tak, że do puki silnik się nie rozgrzał auto przy dodaniu gazu dławiło się i nie chciało ciągnąć. Przy odpuszczeniu gazu i zmianie biegu występował dziwny świst (jak blow-off)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam to samo. Ta sama wersja rok 2004 ten sam przebieg, wymiana cewek Sagem na Beru, koła zmiennych faz rozrządu, kompletnego rozrządu, pompy wodnej przy okazji. Nowy filtr powietrza oraz paliwa. Wczoraj wymieniony drugi raz od zakupu olej. Zakupionu rok temu w Irlandii i tu używany. Objawy te same prawie, z tym, że mój to nawet na ciepłym ale nieco ostygniętym potrafi zgasnąć zaraz po odpaleniu i to po kilka razy a do tego obroty na poziomie 600-700, kiedyś było 800-1000. Jakieś pomysły? Wiem, że wiele osób poleca wymianę czujnika wału oraz czyszczenie przepustnicy, ale nie zauważyłem nigdzie kogoś, komu to pomogło, a czytałem już dziesiątki postów na ten temat gdzie to samo zalecano. Jakieś inne pomysły? Oczywiście tą przepustnicą sprawdzę, czujnik pewnie też. Gdzieś na innym forum znalazlem odpowiedź kogoś, kto poradził sobie z problemem jadąc do serwisu w Czeladzi, gdzie pan spec od Renault wgrał mu rzekomo najnowszy program od Renault i wszystko gra od tej pory. Ale co ten pan zrobił tak naprawdę, nikt nie wie... Jakieś wskazówki? Nie pojadę z Dublina do Czeladzi, a więc proszę o sensowne podpowiedzi.

Od zakupu miałem dziwny objaw - po dopaleniu (do grudnia odpalał normalnie) po ruszeniu kilkaset metrów wyjeżdżałem z osiedla na którym mieszkam włączając się do ruchu na głównej. Kolejne kilkaset metrów na wyższych obrotach i uuuuuu...Silnik zamiast iść do przodu tracił moc na moment, ale potem już ok. Tylko na zimnym silniku to było. Po wymianach części wymienionych powyżej, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku tyg objaw ten zniknął. Szwagier mechanik z National Car Test sugerował filtr paliwa i rzeczywiście chyba po wymianie tego objawu nie ma. Nadal jednak to odpalanie i obroty, choć przyznam, że rzadziej niż przed wymianą KFZR i rozrządu oraz nie ma zgrzytów. Auto ma więcej mocy i mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winne za gaśnięcie naszych aut ponoszą zbyt niskie obroty, ale jaka jest przyczyna, dlaczego utrzymują sie takie niskie, co za nie odpowiada, bo przeciez nie ma tu żadnej regulacji ???????

Ale widzę, że chyba nie doczekamy się podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z ociepleniem auto nie dławi się na zimnym silniku, mimo tego cały czas wyświetla mi się "Check engine". Zastanawiam się czy nie jest to wina którejś z cewek. Może w tym tygodniu podłączę go pod komputer i odezwę się jak będzie to coś konkretnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeciściłem czujnik położenia wału i przepustnice, jest o niebo lepiej już nie gaśnie, choć zastanawia mnie to, że obecnie trzyma obroty około 1000 obr/min czy to nie za duże, ale wolę takie niż gasnięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odpowiadając użytkownikowi abes125:

w mojej Megi II Sedan 1.6 16V miałem problem z odpalaniem gdy silnik był simny. Czasem trzeba było 2 albo 3 razy próbować bo zaraz po uruchomeniu gasł.

Znalazłem tu na forum ze trzeba przeczyścić PRZEPUSTNICĘ, zaprowadziłem do mechanika, powiedziałem co ma zrobić, zrobił i nie ma problemów.

Co do świszczenia to jest to odgłos łożyska oporowego sprzęgła, który słychać jesienią i zimą ( na zimnym silniku) gdy sa niskie temperatury. Latem odgłosy takie nie występują.

Ja u siebie miałem to ostatnio zimą , teraz (19 pażdziernik 2011) jeszcze świstu nie słyszałem powiadomię jeśli będzie słyszalny znowu. Jeden mechanik powiedział że trzeba się tym definitywnie zająć gdy świszczy zawsze w każdej temperaturze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Podsumowując temat długi, w którym są pytania i tylko dwie odpowiedzi to co odpowiada za zbyt niskie obroty (a co za tym idzie również i gaśnięcie silnika) na zimnym silniku? Brudna przepustnica czy wspomniany elektrozawór KZFR??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam!

Dokładnie miesiąc temu stałem się właściciel megane II CC 1.6 16v z 2005 roku i mam jeden problem z którym sobie nie mogę poradzić i moi mechanicy też powoli rozkładają ręce.

Autko odpala bez najmniejszego problemu tylko po przejechaniu paru metrów i wrzuceniu na luz lub przy dłuższym wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie albo obroty spadają do praktycznie do zera.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Po nagrzaniu problem znika. Zauważyłem, że przy odpaleniu na zimnym auto tak jakby nie miało ssania, po uruchomieniu wskakuje na 800-900 obrotów i tak trzyma.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Po tych objawach auto po podpięciu pod kompa pokazało błędy na sondzie lambda - została wymieniona ale problem nie zniknął.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Komputer przy następnym podpięciu nie pokazał żadnego błędu, i od tego momentu po kolei wymieniłem: świece, filtr powietrza, przepustnicę(oczywiście wyczyszczona przed założeniem)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Czujnik cieczy ok pokazuje +/- 0,5 stopnia różnicy od faktycznej temperatury.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nie wiem nawet już gdzie szukać dalej rozwiązania tego problemu. Każda sugestia się przyda pozdrawiam! ( później podeślę filmik z tym problemem )

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolego, klawisza Enter używamy z umiarem. Następnym razem proponuje przed założeniem nowego wątku sprawdzić czy już takowe nie istnieją. Twój temat połączyłem z już istniejącym, podobnym tematem. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczny problem ustąpił po wymianie świec... ...tylko że Ty już zmieniłeś świece. Nie chce mi się wierzyć, że też założyłeś nieprawidłowe (u mnie tak było - sprzedawca w sklepie coś poknocił i sprzedał mi świece o niewłaściwych parametrach), ale upewnij się, że świece są takie, jak powinny być do tego silnika - przy czym, u mnie podpięty komputer od razu wyświetlił komunikat o niezgodnym układzie zapłonowym.

Cewki raczej dawałyby objawy mało zależne od temperatury. Może warto pokusić się o wizytę u innego mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!