Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam megankę już prawie rok. Po raz pierwszy padła cewka 2 miesiące temu ale po wymianie było wszystko OK.

Teraz zaczyna się dziać coś takiego: autko jest jakby słabsze, głośniejsze przy dodawaniu gazu i trochę drży. Na biegu jałowym pracuje trochę nierówno. Narazie nie swieci się żadna awaryjna kontrolka (poprzednio praktycznie od razu się świeciala kontrolka silnika) Drązek zmiany biegów bardziej się rusza przy dodawaniu gazu. Zachowuje się podczas jazdy jakby miało delikatnie zaciągniety ręczny.

 

Mam pytanie czy to znowu cewka czy może jeszcze coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Ja mam podobny problem, a w zasadzie miałem. Rok temu wymieniałem trzy cewki, bo jedna padła całkowicie, znajomy z Renault powiedział, że dwie też powinny już lada moment paść, zaś jedna musiała być wymieniona już wcześniej, jeszcze przed tym jak zakupiłem auto i ta wymieniona wcześniej jest firmy Beru. Mechanik wymienił mi więc trzy owe cewki, niestety prawdopodobnie na Sagemy, choć nic na nich nie jest napisane, ale tak wyglądają te ze zdjęć z internetu. Od momentu wymiany zrobiłem nie więcej jak 15kkm. Od jakiegoś czasu objawy które napisał autor zaczęły pojawiać się i u mnie, lecz ostatnio nasiliły się, pomyślałem więc, że może coś znowu z cewkami, może zawilgotniały albo coś. Dziś miałem chwilę czasu i poszedłem do auta i zacząłem sprawdzać cewki, na 3 i 4 od lewej strony silnik zaczął inaczej chodzić, acz nie gasł, natomiast przy pierwszej cewce było podobnie, ale już po założeniu jej ponownie na świece nic się nie zmieniło, silnik nie pracuje na jeden gar, autem i silnikiem trzęsie. Dodam, że wcześniej też wszystkie cewki sam zdejmowałem gdy wymieniałem świece i wszystko było ok. Czy możliwe aby gdzieś podczas zdejmowania cewki uszkodziło się coś czy po prostu cewka całkowicie padła po tak krótkim czasie? Cewki i świece z tego co patrzyłem w stanie dobrym, nie są mokre ani nic w ten klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jeszcze mniej km mają, chyba na początku tego roku wymieniałem na NGK i wszystkie wyglądały w porządku jak patrzyłem przy wyjmowaniu cewek. Silnik zaś już jakiś czas pracował nie równo, na biegu jałowym obroty wahały się - raz było 900, raz ok. 600. Najbardziej zastanawia mnie, że sytuacja stała się nagle. Wyjąłem cewkę, a jak ją włożyłem na miejsce to już silnik nie pracował normalnie, tylko zaczął się trząść itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem przy wyjmowaniu cewek

:D Toś dużo zobaczył. Nikt nie jest w stanie ocenić świecy bez jej wyjęcia i podpięcia do specjalnego stanowiska. Możesz, po jej wyjęciu, zobaczyć jedynie czy nie ma nagaru, czy jest sucha lub mokra, czy ma odpowiednią szczelinę, czy nie widać pęknięć na ceramice cewki. Nic więcej!

Poza tym ja bym jeszcze poczekał chwilę, po wyjęciu mógł zgłupieć ECU, w końcu na silniku jest tyle czujników, że szok. Któryś z nich może przez chwilę podawać fałszywe wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyjął wszystko, cewki i świece. Dokładnie powycierał cewki, świece wyjął i wyczyścił. Jak masz stare świece możesz próbować poklei je wymieniać i sprawdzać czy nic się nie zmieniło. Obejrzałbym też wtyczki cewek i kable.

Takie objawy może też powodować sonda/y lambda. Cewek i świec raczej nie sprawdzisz CLIP-em, ale sondę na pewno.

PS

Jeżeli świece były by uwalone to silnik się dusi, po dodaniu gazu, nie mam mocy, warczy i opornie wchodzi na obroty.

Nie zaszkodzi wyczyścić czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnałem dziś wszystkie cewki, pooglądałem wszystko wygląda w miarę ok, ale wkładając i uruchamiając auto sytuacja pogorszyła się całkowicie - silnik pracuje jak traktor, gaśnie. Podejrzewam, że mogłem ew. uszkodzić coś przy świecach albo samych cewkach, ale nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na kablach, wtyczkach, coś mi się zdaje, że tam coś jest nie tak. Brak styku w wtyczkach, przełamany kabelek. Nie wiem!

Wydaje mi się, że w tym kierunku trzeba iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Gdzie szukać wycieku?

Tu:

dsc01757mcm.jpg

Widać gniazda cewek, a wyżej pokrywa zaworów. Oryginalnie jest to składane na silikon podobny do żywicy i on traci swoje właściwości i przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zupełnie.

Ten cały element, z otworami to pokrywa zaworów. Ta komora nad otworami świec, jest jeszcze pokrywka, to odstojnik oleju. Tak jak napisał meganecoupe02 pokrywkę uszczelnia się sylikonem. Dodatkowo z tej przykrywki wychodzi rurka do filtra, tzw odma.

Może się lać na uszczelnieniu odstojnika i na złożeniu odstojnika i rury odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!