Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam megankę już prawie rok. Po raz pierwszy padła cewka 2 miesiące temu ale po wymianie było wszystko OK.

Teraz zaczyna się dziać coś takiego: autko jest jakby słabsze, głośniejsze przy dodawaniu gazu i trochę drży. Na biegu jałowym pracuje trochę nierówno. Narazie nie swieci się żadna awaryjna kontrolka (poprzednio praktycznie od razu się świeciala kontrolka silnika) Drązek zmiany biegów bardziej się rusza przy dodawaniu gazu. Zachowuje się podczas jazdy jakby miało delikatnie zaciągniety ręczny.

 

Mam pytanie czy to znowu cewka czy może jeszcze coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Ja mam podobny problem, a w zasadzie miałem. Rok temu wymieniałem trzy cewki, bo jedna padła całkowicie, znajomy z Renault powiedział, że dwie też powinny już lada moment paść, zaś jedna musiała być wymieniona już wcześniej, jeszcze przed tym jak zakupiłem auto i ta wymieniona wcześniej jest firmy Beru. Mechanik wymienił mi więc trzy owe cewki, niestety prawdopodobnie na Sagemy, choć nic na nich nie jest napisane, ale tak wyglądają te ze zdjęć z internetu. Od momentu wymiany zrobiłem nie więcej jak 15kkm. Od jakiegoś czasu objawy które napisał autor zaczęły pojawiać się i u mnie, lecz ostatnio nasiliły się, pomyślałem więc, że może coś znowu z cewkami, może zawilgotniały albo coś. Dziś miałem chwilę czasu i poszedłem do auta i zacząłem sprawdzać cewki, na 3 i 4 od lewej strony silnik zaczął inaczej chodzić, acz nie gasł, natomiast przy pierwszej cewce było podobnie, ale już po założeniu jej ponownie na świece nic się nie zmieniło, silnik nie pracuje na jeden gar, autem i silnikiem trzęsie. Dodam, że wcześniej też wszystkie cewki sam zdejmowałem gdy wymieniałem świece i wszystko było ok. Czy możliwe aby gdzieś podczas zdejmowania cewki uszkodziło się coś czy po prostu cewka całkowicie padła po tak krótkim czasie? Cewki i świece z tego co patrzyłem w stanie dobrym, nie są mokre ani nic w ten klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jeszcze mniej km mają, chyba na początku tego roku wymieniałem na NGK i wszystkie wyglądały w porządku jak patrzyłem przy wyjmowaniu cewek. Silnik zaś już jakiś czas pracował nie równo, na biegu jałowym obroty wahały się - raz było 900, raz ok. 600. Najbardziej zastanawia mnie, że sytuacja stała się nagle. Wyjąłem cewkę, a jak ją włożyłem na miejsce to już silnik nie pracował normalnie, tylko zaczął się trząść itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem przy wyjmowaniu cewek

:D Toś dużo zobaczył. Nikt nie jest w stanie ocenić świecy bez jej wyjęcia i podpięcia do specjalnego stanowiska. Możesz, po jej wyjęciu, zobaczyć jedynie czy nie ma nagaru, czy jest sucha lub mokra, czy ma odpowiednią szczelinę, czy nie widać pęknięć na ceramice cewki. Nic więcej!

Poza tym ja bym jeszcze poczekał chwilę, po wyjęciu mógł zgłupieć ECU, w końcu na silniku jest tyle czujników, że szok. Któryś z nich może przez chwilę podawać fałszywe wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyjął wszystko, cewki i świece. Dokładnie powycierał cewki, świece wyjął i wyczyścił. Jak masz stare świece możesz próbować poklei je wymieniać i sprawdzać czy nic się nie zmieniło. Obejrzałbym też wtyczki cewek i kable.

Takie objawy może też powodować sonda/y lambda. Cewek i świec raczej nie sprawdzisz CLIP-em, ale sondę na pewno.

PS

Jeżeli świece były by uwalone to silnik się dusi, po dodaniu gazu, nie mam mocy, warczy i opornie wchodzi na obroty.

Nie zaszkodzi wyczyścić czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnałem dziś wszystkie cewki, pooglądałem wszystko wygląda w miarę ok, ale wkładając i uruchamiając auto sytuacja pogorszyła się całkowicie - silnik pracuje jak traktor, gaśnie. Podejrzewam, że mogłem ew. uszkodzić coś przy świecach albo samych cewkach, ale nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na kablach, wtyczkach, coś mi się zdaje, że tam coś jest nie tak. Brak styku w wtyczkach, przełamany kabelek. Nie wiem!

Wydaje mi się, że w tym kierunku trzeba iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Gdzie szukać wycieku?

Tu:

dsc01757mcm.jpg

Widać gniazda cewek, a wyżej pokrywa zaworów. Oryginalnie jest to składane na silikon podobny do żywicy i on traci swoje właściwości i przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zupełnie.

Ten cały element, z otworami to pokrywa zaworów. Ta komora nad otworami świec, jest jeszcze pokrywka, to odstojnik oleju. Tak jak napisał meganecoupe02 pokrywkę uszczelnia się sylikonem. Dodatkowo z tej przykrywki wychodzi rurka do filtra, tzw odma.

Może się lać na uszczelnieniu odstojnika i na złożeniu odstojnika i rury odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!