Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

turbina


megleg

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jestem posiadaczem Megane od jakiegoś miesiąca.

Kupiłem ją dla żony bo strasznie była i jest miłośniczką tego właśnie modelu. Megane II 3drzwiowy z 2003 roku. Silnik 1.9 DCI 120KM.

Udało mi się "wyrwać" ten samochód za dobre pieniądze ( 11.500 zł ) z tego względu, że miał gwiżdżącą turbinę.

Turbinę następnego dnia wymieniłem na regenerowaną ( serwis i sklep AUTO RAMA z Piotra Skargi W-wa )

Po montażu okazało się, że owa turbina gwiżdże równie głośno co poprzednia. Jedyne co to silnik odzyskał moc. Jak jej dam ostro w pi..... to czuć spaliny w kabinie. Widać, że wydobywają się gdzieś spod silnika.

Mechanik, który wymieniał ta turbinę twierdzi, że wyczyścił cały układ dolotowy łącznie z czyszczeniem intercoolera.

Dodam, że w aucie jest wycięty katalizator ( jakby może miało to wpływ )

Panowie pomóżcie wprowadzić mnie na właściwy tok myślenia

Może jest ktoś ze "stolicy" lub jeszcze lepiej okolic legionowa żeby mógł tego posłuchać, obejrzeć i się wypowiedzieć.

HEEELP .

Pozdrawiam i z góry dziękuje wszystkim tym którzy chcą pomóc.

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tej samej turbiny co poprzednio . Dałem uszkodzoną, a otrzymałem drugą po regeneracji.

Z ręki do ręki. Wiem, że to jest bardzo dobry serwis znam ich osobiście . Robiłem u nich passata ( turbinę też ), znajomi też robili u nich turbiny i nikt nie miał takiego przypadku. To raczej bym wykluczył ale moge się mylić. Wolę sprawdzić resztę zanim się wezmę za ponowny demontaż turbo.

 

sami wiecie, nowa robota, nowy olej, kasa kasa kasa.

 

[ Dodano: 2011-03-15, 11:32 ]

Panowie, na razie nie zaglądałem do tej rurki od egr-u ale zaświeciłem od góry ( tam widać jej połączenie ) i to połączenie jest zaolejone to widać z odległości pół metra. Nie wiem czy to rzeczywiście to ale dzisiaj mam zamiar wsadzić rękę od dołu.

 

[ Dodano: 2011-03-16, 11:02 ]

Koledzy,

 

Wczoraj byłem u mechanika który mi wymieniał tą turbinę bo dodatkowo doszedł kolejny problem w postaci zaświecenia się kontrolki service . Po podpięciu pod vaga wyszedł kod usterki 759 . Wg mechaniora jest to coś z wtryskiem ( nie wie dokładnie bo jego komp nie rozkodował błędu i nie wiadomo o co chodzi ) u wujka googla znalazłem coś o wtryskiwaczach.

Dodam, że błąd pojawił się jak chciałem pociągnąć dłużej na 3-cim biegu. Silnik wtedy rozkręcił się do magicznych 4 tyś obrotów i ani grama więcej . Po jakiś 10 sekundach wyskoczył błąd i "kręcić" pozwolił tylko do 2.5 tysiąca obrotów.

Mech skasował ten błąd i zasugerował jakiegoś magika od renówek bo on nie jest w stanie się wgryźć dobrze w ten system swoim vagiem.

 

Oczywiście gwizd turbo nie zniknął.

 

Może ktoś coś zasugeruje, albo poleci kogoś dobrego od renówek w okolicy Warszawy.

 

Serdecznie wszystkich pozdrawiam,

 

[ Dodano: 2011-03-16, 11:03 ]

A i jeszcze jedno oprócz powyższego błędu był tez kod 256.

 

[ Dodano: 2011-03-29, 10:03 ]

Witam wszystkich po małej przerwie.

 

Problem z turbiną znikł. Okazało się, że regeneracja była dobra tylko mechanik, który mi ją wymieniał w ogóle nie zabrał się za czyszczenie układu dolotowego turbiny. Nie odkręcił nawet intercoolera żeby zobaczyć co się w nim dzieje. Po odpaleniu turbo zassało cały syf który się nagromadził wcześniej i szlag trafił łopatki.

dodatkowo okazało się, że pseudo mechanik z Legionowa ( ul. Parkowa ) specjalność OPLA przy rondzie, nie poinformował mnie o małym szczególe jakim była pęknięta rurka dolotu oleju do turbiny co prawdopodobnie było pierwotną przyczyną uszkodzenia poprzedniej turbawki, tylko ją polutował.

 

Przestrzegam wszystkich przed mechanikami którzy na co dzień wymieniają klocki i amortyzatory żeby się do waszych TURBIN nie dotykali.

 

Uważam temat za zakończony i wyczerpany.

 

dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

cięcie

Temat wznowie ponieważ wiem dlaczego padło ci turbo ! ! !

 

Przy przebiegu ok 100 tys trzeba bezwzgeldnie wymienić regulator cisnienia w komorze silnika (zawór membranowy)

 

U mnie w megane II 1,9 Dci przy przebiegu ok 160 tyś pało 1 turbo.

Regeneracja czyszczenie układu itd. i odrazu po załozeniu padło drugie turbo.

Mechanik tempak nie wyczyscił przewodów odmy i nawet nie zagladał do regulatora cisnień znajdujacego sie za odmą.

Membrana sie rozleciała a czesci jej ktore pozostały są twarde jak węgiel ktore turbo wciaga po kawałku.

Koszto tego gówna w ASO 350 zł (poje..ło ich, do passata 50 zł)

 

Gdybyś tak jeszcze wiedział co jest w regulaminie tego forum o cytowaniu, pisowni i powielaniu postów napisane. Znajomość tego potwierdziłeś w czasie rejestracji a już kilka zasad złamałeś.

Zalecam jak najszybciej się z tym zapoznać i przestrzegać.

post-39291-0-62331900-1322771142_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w moim silniku jest coś takiego? W sensie ten środek - membrana? Bo mam tą obudowę na rurze idącym od filtra do turbo, ale w środku tego elementu nic nie ma.

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego bodzioprinco...handlujesz tymi membranami czy sie z tematu habilitujesz? :)

 

Moze poprosisz Administracje,zeby Ci ten temat "WIEM DLACZEGO PADLO CI TURBO" podwiesili na stronie glownej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

 

u mnie od pewnego czasu (jakieś 3 tys. kilometrów temu) pojawił się gwizd turbiny. Poza tym wszystko w porządku moc, brak podwyższonego dymienia, spalanie, zużycie oleju. Gwizd ten jest dość głośny wewnątrz auta, nawet delikatnie go słychać po przegazowaniu na jałowym. Auto dobija do przebiegu 240.000km. Czy asekuracyjnie oddać do regeneracji czy dalej jeździć, co radzicie?

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do dobrego warsztatu a najlepiej do turbiniarzy, bez wyjmowania turbiny sprawdzą szybko czy są luzy na wirniku i się wszystko wyjaśni. Jeżeli te 240 tys na tej turbinie zrobiłeś, to prawdopodobnie będzie się nadawała już do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!