Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakiej firmy wtryski w 1.5 82km


krzemyk101

Rekomendowane odpowiedzi

jak masz układ delphi to nie wymienisz na siemens. To jest zupełnie inna pompa szyna common-rail, wtryski no i ECU. Zresztą w wersjach słabszych niż 100 KM siemens nie był stosowany. A jeśli chodzi o wtryski delphi to ich awarie są często pochodną awarii pompy. Tzn. pompa może jeszcze dawać ciśnienie ale jednocześnie być "zeszlifowana" i drobne opiłki przyblokują wtryski. Generalnie zła opinia o osprzęcie w 1,5 jest spowodowana przez delphi. Ja znam clio, które już po 40 tyś km miało robioną pompę i wtryski delphi. To, że układ delphi jest wrażliwy na jakość paliwa to w efekcie chodzi o to, że pompa jest smarowana paliwem i jakiekolwiek odstępstwo od normy powoduje jej wcześniejsze zużycie (dlephi jest na to wyjątkowo nieodporne). Pozytywną stroną tego układu jest prosta i tania regeneracja.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem ze winna awarii wtrysków jest zawsze pompa wtryskowa

To może warto z takim przebiegiem jak mój pokusić się na wymianę na przykład na taką z małym przebiegiem jak ta;

 

http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-scenic-megane-ii-clio-1-5-dci-gwar-i1628455977.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze pompa jest winowajcą. Wtryski też się zużywają. Układ delphi jest na tyle specyficzny, że często pompa zużywa się wcześniej niż wtryski. A w tym konkretnym przypadku opiłki metalu z pompy uszkadzają wtryski. Jeżeli masz problemy to najlepiej podjedź do jakiegoś serwisu diesla na diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie mam jeszcze żadnych problemów z autem , ale z racji że posiadam je od paru tygodni i czytam dużo na forum zastanawiałem się czy można jakoś uniknąć tych kosztownych awarii .

Wiem że auto miało czyszczone wtryski w niemieckim serwisie przy 120 tys bo mam na to fakturę.

I zastanawiam się czemu czy to profilaktyka czy po prostu coś już się działo wcześniej z układem wtrysków lub pompą że doszło do zabrudzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Posiadam takową do naprawy. Dokładnie 60kw 82 KM, mam dwa rodzaje wtryskiwaczy i auto niezbyt dobrze chodzi, oczywiście w clipe wpisane kody. Podejrzewam, że jeden jest wadliwy, lub niewłaściwe, bo po wymontowaniu, żaden nie cieknie i działa na oko prawidłowo, próba przelewowa też dobrze.

 

Mam pytanie, który z kodów jest właściwy EJBR04001, czy EJBR02101Z, czy może jakiś inny jeszcze?.

 

Pozdrawiam, i bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 101 km EJBR01801A lub EJBR02101Z- są zamienne i kolega w scenicu 82 km ma te pierwsze, ja w 101 km mam 2 te i 2 te. Wszystko ładnie chodzi.

km = kilometry

że się tak zapytam co mają kilometry do rodzaju wytrysku <piwko>

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Posiadam takową do naprawy. Dokładnie 60kw 82 KM, mam dwa rodzaje wtryskiwaczy i auto niezbyt dobrze chodzi, oczywiście w clipe wpisane kody. Podejrzewam, że jeden jest wadliwy, lub niewłaściwe, bo po wymontowaniu, żaden nie cieknie i działa na oko prawidłowo, próba przelewowa też dobrze.

"po wymontowaniu, żaden nie cieknie i działa na oko prawidłowo (...???), próba przelewowa też dobrze."

 

Proszę o wskazówki: Jak po wymontowaniu można stwierdzić, że wtryskiwacz nie cieknie?

Czy "na oko" da to się przynajmniej wstępnie ocenić? ;)

Edytowane przez iwen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam Wszystkich.

 

Jeżdżę Modusem 1.5 dci, mam go od nowości, przejechałem nim 177kkm i od jakiegoś czasu walczę z układem wtryskowym - problem Delphi powszechnie znany nie tylko w Renault. Szukam informacji czy problem pompy (opiłki) można w jakiś sposób rozwiązać - dodatkowe filtry za pompą? Czy pozostaje wymiana pompy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w regeneracji pompy - na jak długo to wystarcza?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa po regeneracji wytrzymuje tyle samo co nowa, więc nie ma się co tego obawiać.

Jedynym środkiem zapobiegawczym jest chyba olej 2T lany do paliwa w stosunku 1:200.

Poprawia smarność paliwa, a tylko to może przedłużyć życie pompy i wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wszystko o czym piszecie to prawda. Wtryski nie są mocna stroną tych aut. Dlatego POD ŻADNYM pozorem nie powinno się do tych silników lać żadnych uszlachetniaczy, czy to do oleju napędowego czy do silnikowego. Gdyby to było wskazane to rafinerie już w fazie produkcji dodawało by to do paliwa a i w instrukcji samochodu byłoby takie zalecenie. Mój znajomy pracuje w serwisie Renault i od niego to właśnie usłyszałem. Jak zapalisz autko to zanim ruszysz poczekaj ze 30 sekund, niech troszkę popracuje to dobrze wpłynie na panewki a po zaparkowaniu też od razu nie gaś, to dobre z kolei dla turbiny. Ale jeśli chodzi o wtryskiwacze i pompy to po prostu tankujcie paliwo na dobrych stacjach i żadnych V-power czy Verwa, tylko zwykły olejek napędowy.

Ale każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa ja tylko powiedziałem swoje zdanie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to jest z tym tankowaniem? Też jestem bo zabiegu czyszczenia całego układu i regeneracji pompy oraz wtrysków. Szkoda by było aby sytuacja się powtórzyła. Olej leję na stacji Statoil bo rzekomo tam jest najlepszy (też najdroższy) ale mniejsza już o te 25 groszy na litrze :).

Lać zwykły ON czy jakąś Vervę lub inne ustrojstwa ?

Osobiście słyszałem, że dolewanie do ropy mixolu to zabójstwo dla tego silnika (olej ten osadza się i blokuje wszystko co możliwe z biegiem czasu).

Przed naprawą dolałem jakiegoś specyfiku co niby czyści układ, ale pomogło to jak umarłemu kadzidło. . .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!