Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II w katalogu Auto Świat - Auta Używ


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem dziś nowy katalog używanych aut, wydawanych co roku przez Auto Swiat. Nigdy za dobrze o Megance nie pisali, ale w tym roku doszło coś nowego i tutaj proszę, żebyście się ustosunkowali, co na ten temat wiecie/słyszeliście. Cytat:

 

"...ostatnio pojawiły się doniesienia o częstych przypadkach obracania się panewek wału korbowego w 1.5 DCi." oraz "W silnikach 1.5 DCi uważanych przez dłuższy czas za solidne i trwałe, poza usterkami elektroniki sterującej i wtrysku, a także zaworów recyrkulacji spalin i turbosprężarek, dochodzi do obracania się panewek wału korbowego. Wiąże się to z remontem silnika".

 

Były jakieś tego typu przypadki? W jakich wersjach mocy konkretnie? Albo w jakich rocznikach? Przeglądałem forum ale nie znalazłem postów o 1.5 DCi tylko raczej o 1.9.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, chyba jakaś pomyłka. Panewki to raczej przypadłość silników 1,9 a nie 1,5 DCI.

Wystarczy dobrze przeszukać forum i znajdzie się parę tematów o obróconych panewkach w silnikach o pojemności 1,9. Złe informacje mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 1,5 DCI też dotyczy problem panewek ja mam wersje 105 KM i mnie to dotknęło jakieś pół roku temu przy przebiegu 160 tys. km, w krótkim okresie czasu u mechanika zjawiły się jeszcze dwie megi z takim silnikiem i takim samym problemem, obie miały mniejszy przebieg (120 i 130 tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten problem dotyczy tylko wersji 105 KM? Przecież wersji 1.5 o różnych mocach jest cała masa na rynku. Czy można w jakiś sposób zapobiec tej usterce? Nie ukrywam, że się wkurzyłem, bo kupiłem swoje autko niecały rok temu i silniczek jak dla mnie bomba - myślałem, że trochę nim pojeżdżę, a teraz mam pewne obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to częściej wymieniać olej i dbać o to aby poziom był blisko maximum, no i odczekać chwilę po uruchomieniu silnika przed ruszeniem (z 10-15 sekund). A tak to jeździć i się na zapas nie przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje 105 KM i mnie to dotknęło jakieś pół roku temu przy przebiegu 160 tys. km

 

A możesz napisać jak wyglądała naprawa i jakie koszty? Naprawa czy wymiana silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to.....

vorph- do tego jeszcze przestać bezgranicznie wierzyć AŚ, a jeszcze lepiej, nie finansować przez zakup rozgłaszanych bredni.

Założę się, że od czasu nabycia tej gazety z silnikiem Twojego auta nic się nie stało, a jedynie Twoja psychika ucierpiała i wymaga naprawy, czego efektem jest ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to.....

vorph- do tego jeszcze przestać bezgranicznie wierzyć AŚ, a jeszcze lepiej, nie finansować przez zakup rozgłaszanych bredni

 

Nie wierzę bezgranicznie, tylko dopytuję, bo po to m.in. jest forum. I nie wiem czy to takie brednie po tym co Rafalk83 napisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo nie od dziś, że każdy silnik ma swoje mocne i słabe strony. Niestety teraz producenci samochodów aby jak najwięcej zarobić wymyślają takie rozwiązania, które wymuszą drogie naprawy. U mnie skończyło się na wymianie silnika, ale kolega ma taką samą megi jak moja i około 250 tys. przejechane i jak dotąd żadnej poważnej awarii nie miał. Jak oglądałem wyjęty korbowód i sposób w jaki panewka jest w nim zamocowana to się dziwiłem jakim cudem to się w ogóle trzyma na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!