Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II w katalogu Auto Świat - Auta Używ


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem dziś nowy katalog używanych aut, wydawanych co roku przez Auto Swiat. Nigdy za dobrze o Megance nie pisali, ale w tym roku doszło coś nowego i tutaj proszę, żebyście się ustosunkowali, co na ten temat wiecie/słyszeliście. Cytat:

 

"...ostatnio pojawiły się doniesienia o częstych przypadkach obracania się panewek wału korbowego w 1.5 DCi." oraz "W silnikach 1.5 DCi uważanych przez dłuższy czas za solidne i trwałe, poza usterkami elektroniki sterującej i wtrysku, a także zaworów recyrkulacji spalin i turbosprężarek, dochodzi do obracania się panewek wału korbowego. Wiąże się to z remontem silnika".

 

Były jakieś tego typu przypadki? W jakich wersjach mocy konkretnie? Albo w jakich rocznikach? Przeglądałem forum ale nie znalazłem postów o 1.5 DCi tylko raczej o 1.9.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, chyba jakaś pomyłka. Panewki to raczej przypadłość silników 1,9 a nie 1,5 DCI.

Wystarczy dobrze przeszukać forum i znajdzie się parę tematów o obróconych panewkach w silnikach o pojemności 1,9. Złe informacje mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 1,5 DCI też dotyczy problem panewek ja mam wersje 105 KM i mnie to dotknęło jakieś pół roku temu przy przebiegu 160 tys. km, w krótkim okresie czasu u mechanika zjawiły się jeszcze dwie megi z takim silnikiem i takim samym problemem, obie miały mniejszy przebieg (120 i 130 tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten problem dotyczy tylko wersji 105 KM? Przecież wersji 1.5 o różnych mocach jest cała masa na rynku. Czy można w jakiś sposób zapobiec tej usterce? Nie ukrywam, że się wkurzyłem, bo kupiłem swoje autko niecały rok temu i silniczek jak dla mnie bomba - myślałem, że trochę nim pojeżdżę, a teraz mam pewne obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to częściej wymieniać olej i dbać o to aby poziom był blisko maximum, no i odczekać chwilę po uruchomieniu silnika przed ruszeniem (z 10-15 sekund). A tak to jeździć i się na zapas nie przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje 105 KM i mnie to dotknęło jakieś pół roku temu przy przebiegu 160 tys. km

 

A możesz napisać jak wyglądała naprawa i jakie koszty? Naprawa czy wymiana silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to.....

vorph- do tego jeszcze przestać bezgranicznie wierzyć AŚ, a jeszcze lepiej, nie finansować przez zakup rozgłaszanych bredni.

Założę się, że od czasu nabycia tej gazety z silnikiem Twojego auta nic się nie stało, a jedynie Twoja psychika ucierpiała i wymaga naprawy, czego efektem jest ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można zrobić to.....

vorph- do tego jeszcze przestać bezgranicznie wierzyć AŚ, a jeszcze lepiej, nie finansować przez zakup rozgłaszanych bredni

 

Nie wierzę bezgranicznie, tylko dopytuję, bo po to m.in. jest forum. I nie wiem czy to takie brednie po tym co Rafalk83 napisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo nie od dziś, że każdy silnik ma swoje mocne i słabe strony. Niestety teraz producenci samochodów aby jak najwięcej zarobić wymyślają takie rozwiązania, które wymuszą drogie naprawy. U mnie skończyło się na wymianie silnika, ale kolega ma taką samą megi jak moja i około 250 tys. przejechane i jak dotąd żadnej poważnej awarii nie miał. Jak oglądałem wyjęty korbowód i sposób w jaki panewka jest w nim zamocowana to się dziwiłem jakim cudem to się w ogóle trzyma na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!