Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maleńska prośba o ocene części


rav_lcj

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim,

znalazłem taki zestaw hamulcowy to scenica II

http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-klock...1522426778.html

 

bedzie to pasowało do scenica II ph 1 1,9 diesel. Pozornie debilne pytanie skoro w opisie aukcji nie jest dla mnie do konca debilne. W jednej z hurtowni powiedzial mi gostek ze w scenicach wystepuja dwie srednice tarcz 280 i 300. W Renowce serwisie facet powiedzial,ze nie moze mi udzielic informacji jaka srednica jest w moim aucie, co pozostawiam bez komentarza i ogupialem zupelnie . Pomozecie?

I jeszcze jedno: temat poduszki prawej w silniku - w serwisie krzykneli mi 650 zl, w hurtowni znalazlem Hutchinsowa za 265. Podobno hutchinson robi dla renowki na pierwszy mointaz. Jak jest naprawde i czy warto tego Hucha kupic?

 

pozdro

 

rav_lcj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tarcze powinny pasować. U tego pana ojciec kupował swego czasu podobny zestaw (Brembo + Ferodo) do Peugeota 307SW, jakiś czas później ja również kupiłem do swojej Megany (ten sam zestaw, który Ty teraz zamierzasz kupić). Z tą średnicą to do końca nie wiem, ale moze 300mm jest Grand Scenicach? Z tego, co wiem to zwykły Scenic ma z przodu taką samą średnicę, co Megane, czyli 280mm. Poza tym ten sprzedawca jest dobrze zorientowany w doborze części, więc jeśli wyślesz mu dane swojego auta, to potwierdzi (lub nie) kompatybilność. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do postu...

Powiedzcie mi jakie tarcze i klocki kupić, jakiej firmy, chodzi mi o dobre tarcze do scenica II 2003r, ale nie wiem jakie wybrać, a zależy mi na dobrym hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to te tarcze nie będą pasować. W Scenikach II z silnikami 1.9 dCi są tarcze o średnicy 300mm, wiem bo sam to przerabiałem:-) Polecam firmę ATE, sam mam założone, zrobiłem na nich 80 tys i są w stanie superowym. Jeżeli chodzi o klocki, to polecam ferodo lub trw. Natomiast mówiąc o poduszce silnika, spokojnie możesz kupować tą firmy Hutchinson bo to oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem świeżo po wymianie tylnych tarcz i klocków. Zanim kupiłem przewertowałem wszystkie fora i opinie.... i wniosek..... zgłupiałem

jedni piszą tarcze super za chwile badziewie o tym samym produkcie..... klocki hamulcowe ze twarde, nie pylą za chwile ze miękkie i bardzo pylą.

stwierdziłem ze im wiecej czytam tym mniej wiem wybór padł na:

Tarcze Mintex(łozysko + pierścień ABS) (nalezą do grupy TMD Friction- własciciela marki Textar, Mintex , Pagid) klocki Ferodo

Moje odczucia:Klocki Ferodo nie zachwyciły nie widzę żadnych róznic w stosunku do poprzednich Road House ,(jedynie wyższa cena 130 zamiast 72 za TRW lub Bosch, Breck) a tarcze jak tarcze zobaczymy po jakimś czasie jak się będą zużywać.

 

Dla tych co mają więcej pieniędzy z estetycznego punktu widzenia polecam tarcze Textar w wersji PRO -powlekane specjalna warstwa lakieru aby nie korodowały za szybko - na pewno fajny efekt przy alumach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem po wymianie tarcz(przód) wymieniłem na TRW Lukas. Wymieniłem bo poprzednie były już raz toczone i niedawno podczas hamowania słyszałem takie wycie z tarcz. Niestety po wymianie to wycie z tarcz jest nadal, myślę teraz że pochodzi ono z klocków bo tych nie wymieniłem bo było ich z 70%, wycie to mam ewidentnie z przodu wtedy gdy klocki-tarcze się zagrzeją wtedy nawet delikatne hamowanie powoduje to wycie. Co wy o tym myślicie czy może to przegrzane klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam tarcze Brembo w toyocie, niestety klocki to nie pamiętam jakie kupowałem ale w każdym bądź razie są twarde !! po roku exploatacji klocki mało co się zużyły a w tarczach widać już wżery. Kolejnym negatywnym efektem (tak mi się wydaje) jest to że cały ten zestaw piszczy podczas hamowania. Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że to jest właśnie wina twardych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji które miałem od mechaników zawsze wymienia się klocki bez względu na ich stan wraz z wymianą tarcz. Gdyż klocek ułożył się do starej tarczy i nie będzie hamował pełna swoja powierzchnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce tak mechanicy twierdzą, ja jestem zdania takiego że nie ma to znaczenia .

Czy jak tarcza jest nierówno zdarta i założysz nowe klocki czy będą hamował całą swoją powierzchnią raczej nie czy wtedy wymieniasz tarcze, odczekasz aż się dotrą.

Ważne jest tylko sprawdzić stan klocków czy np nie mają ubytków i czy nie odklejają się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powierzchnię klocków starłem papierem ściernym wyrównując tym samym, więc myślę że będzie ok. A co do mechaników to normalna sprawa, a co mają mówić, tym bardziej w sklepie, chcą wcisnąć wszystko. Dziś mechanik tylko czeka żebyś robił najlepiej wszystko. tarcze wymieniłem sam, nic prostszego(banalnie proste) klocki jeszcze łatwiej więc ogólnie 90% swoich napraw robię sam, bo to co się wydaje trudne nie jest tak naprawdę takie trudne

 

[ Dodano: 2011-04-28, 18:06 ]

U mnie zauważyłem że podczas ostrego hamowania tarcze robią się aż fioletowe(nowe TRW) i podczas hamowanie takiego dłuższego (nie gwałtownego) słychać taki wyk (uuuuu :-D ) byłem pewny że to tarcze, ale po wymianie jest to samo, teraz myślę że to klocki (firma no-name-kszak) wymienię jeszcze na nowe. Jakie proponujecie żeby niebyły za twarde, ani za miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie postawił bym na TRW najbardziej rozsądny wybór - cena/jakość.

Textar, Breck są twarde "zjadają" tarcze.

Ate przeczytałem najwięcej sprzecznych opinii raz dobre raz złe

Samko (mam w coupe) bardzo pylą

Ferodo przereklamowane (mam w scenicu ) przeczytałem wiele opinii że po kilku tysiącach piszczą.

 

Dla informacji: Peugeot 3008 ma układ hamulcowy TRW a klocki przednie Bosch a tylne TRW

ja w swoim scenicu miałem oryginały tylne TRW

 

Jeżeli masz dużo pieniędzy wybierz EBC GreenStuff (zwiększone tarcie) - są świetne ale dość krótka żywotność

dla zainteresownych ciekawy link z testów(chyba obiektywnych) a nie tylko subiektywne odczucia :

http://tuningmania.pl/tuning&serwis/po...gumyinaczej.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!