Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem dzisiaj olej w swojej megance i hmm dziwna rzecz kontrolka od oleju gaśnie po odpaleniu, poziom oleju wydaje sie w porządku sprawdzany na miarce jest mniej wiecej na środku miedzy min a max ale po przekręceniu na raz kluczyka sprawdza sie olej i na wyświetlaczu w prawdzie pisze "oil ok" ale kwadraciki ze stanem oleju w komorach pokazują ze są pełne oprócz jednej jednego kwadracika nie ma jak by tam nie było oleju. myślałem ze sie olej nie rozlał po silniku odpaliłem przejechałem pare set metrów i nic nie pomogło, ktoś ma pomysł co to morze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze. Z tego co piszesz wynika, że wszystko jest OK. Dolej około 1/2 litra oleju i będziesz miał wszystkie kwadraciki na swoim miejscu. (piszesz że na bagnecie około połowy między min. a max.) A poza tym o jakich komorach myślisz?? Czujnik poziomu oleju pokazuje ogólny stan (ilość) tak jak bagnet. To tylko takas wygoda by nie trzeba było często podnosić maski i sprawdzać na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie , zaraz po wymianie czasem jeden kwadracik nie jest kwadracikiem ;-) ale wydaje mi sie to jak najbardziej OK ponieważ: doczytałem że to czujnik (wskaźnik) ciśnienia oleju, skoro stan jest OK, a olej nowy czyli mniej zanieczyszczony czyt. bardziej płynny to i ciśnienie w określonych warunkach deko mniejsze. Pewno, że jakbym zalał stan na max to wszystkie kwadraciki świeciłyby na stałe ale nie preferuje jazdy na stanie oleju max, tym bardziej że często dociskam gaz. Stan na 1/2 lub 2/3 jest optymalny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi- 5000km to połowa zalecanego przebiegu pomiędzy wymianami. W tym czasie spodziewałbym sie raczej następnej kreski zamiast kwadracika. (silnik w tym czasie jednak coś "skonsumuje")

doczytałem że to czujnik (wskaźnik) ciśnienia oleju, skoro stan jest OK, a olej nowy czyli mniej zanieczyszczony czyt. bardziej płynny to i ciśnienie w określonych warunkach deko mniejsze. Pewno, że jakbym zalał stan na max to wszystkie kwadraciki świeciłyby na stałe ale nie preferuje jazdy na stanie oleju max, tym bardziej że często dociskam gaz. Stan na 1/2 lub 2/3 jest optymalny.

1.) Co do czujników to: czujnik ciśnienia znajduje sie w obiegu oleju za pompą , działa po rozruchu silnika, gdy rośnie (pojawia sie) ciśnienie, natomiast za "kwadraciki" odpowiada czujnika poziomu oleju. Działa po załączeniu stacyjki, nawet bez pracującego silnika.

2.) Napisałem by dolać oleju a nie zalać :!: Różnica pomiędzy 1/2 a 3/4 na bagnecie to właśnie ten brakujący kwadracik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!