Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóz mam problem,jestem świeżakiem w motoryzacji od grudnia mam prawo jazdy i bardzo mało jezdzę.

 

I teraz tak jeżdzę od taty autem Megane chyba 2006r. około 150 tyś km.Diesel.

 

I teraz mam problem przy zmianie biegów otóż gdy zmieniam bieg to niekiedy mi szarpie,jak płynnie,szybko zmieniać biegi?

 

Najbardziej mi szarpie np. jak wyjeżdzam w lewo a już jset górka i jak wrzucę 2 to auto już tak pomału jedzie i szarpie mi.

 

Niewiem czy źle operuje sprzęgłem czy co? Wciskam do końca zmiana biegu i puszczam szybko i dopiero przy końcu troszke przytrzymuje.Dobrze?

 

Proszę o pomoc

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro to diesel to zapewne ma turbinę, więc bardzo możliwe, że szarpie, bo zmieniasz w złym momencie biegi (zaraz po odpaleniu turbiny, jest spore przyspieszenie, zmiana biegu i przyspieszenie dużo słabsze i szarpnięcie murowane).

 

Szybka zmiana biegów to kwestia raczej wyćwiczenia, ale zwykle szybka nie wiąże się z delikatna. Gdy chcesz jechać 'sportowo' to kwestie 'estetyki' w postaci szarpania raczej nie powinny obchodzić. Jeżeli chcesz jechać komfortowo, to delikatnie się rozpędzaj, wciskaj gaz maksymalnie do połowy i nie próbuj na siłę szybko zmieniać biegu, zrób to powoli (płynnie na całej długości wciśnięcia sprzęgła) i problem z szarpaniem powinien zniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie z tego co mówisz - wynika ze zbyt wczesnego wrzucania wyższego biegu. Silnik nie zdąży złapać obrotów, a Ty pchasz mu już 2 i się najnormalniej w świecie dławi.

 

Zmieniaj biegi w okolicy 2-2,1 tys obrotów (przy 1,9 - nie wiem jak w 1,5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam taki problem że np. skręcam w lewo i jest troszke pod górke.Wrzucam jedynke ruszam płynnie i jestem już na prostej drodze pod górke wrzucam sprzęgło i 2 i puszczam szybko sprzęgło a przy końcu troche wolniej i auto choćby nie miało prędkości i zawsze mi szarpnie przy tej zmianie.

 

 

Co źle robie? Sprzęgło wrzucam bieg i jak już prawie puszczam sprzęgło do końca to dać gazu?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co źle robie? Sprzęgło wrzucam bieg i jak już prawie puszczam sprzęgło do końca to dać gazu?

Gaz dodajesz jak zaczyna brać sprzęgło a nie na samym końcu. Bo inaczej zawsze będzie szarpało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze czego oni teraz uczą na kursie na prawo jazdy, bo chyba nie jazdy samochodem. Pedał sprzęgła wciskamy na maxa w podłogę, potem powoli puszczamy pedał. I sprzęgło bierze wtedy gdy delikatnie obroty zaczną spadać silnika (bez dodania gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecam zapoznanie się z zasadą działania sprzęgła. Co to jest takiego w ogolę i jaką rolę pełni w aucie. Może wtedy załapiesz i sam dojdziesz do tego bo takie pisanie tu puść teraz przytrzymaj nic nie da. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!