Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóz mam problem,jestem świeżakiem w motoryzacji od grudnia mam prawo jazdy i bardzo mało jezdzę.

 

I teraz tak jeżdzę od taty autem Megane chyba 2006r. około 150 tyś km.Diesel.

 

I teraz mam problem przy zmianie biegów otóż gdy zmieniam bieg to niekiedy mi szarpie,jak płynnie,szybko zmieniać biegi?

 

Najbardziej mi szarpie np. jak wyjeżdzam w lewo a już jset górka i jak wrzucę 2 to auto już tak pomału jedzie i szarpie mi.

 

Niewiem czy źle operuje sprzęgłem czy co? Wciskam do końca zmiana biegu i puszczam szybko i dopiero przy końcu troszke przytrzymuje.Dobrze?

 

Proszę o pomoc

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro to diesel to zapewne ma turbinę, więc bardzo możliwe, że szarpie, bo zmieniasz w złym momencie biegi (zaraz po odpaleniu turbiny, jest spore przyspieszenie, zmiana biegu i przyspieszenie dużo słabsze i szarpnięcie murowane).

 

Szybka zmiana biegów to kwestia raczej wyćwiczenia, ale zwykle szybka nie wiąże się z delikatna. Gdy chcesz jechać 'sportowo' to kwestie 'estetyki' w postaci szarpania raczej nie powinny obchodzić. Jeżeli chcesz jechać komfortowo, to delikatnie się rozpędzaj, wciskaj gaz maksymalnie do połowy i nie próbuj na siłę szybko zmieniać biegu, zrób to powoli (płynnie na całej długości wciśnięcia sprzęgła) i problem z szarpaniem powinien zniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie z tego co mówisz - wynika ze zbyt wczesnego wrzucania wyższego biegu. Silnik nie zdąży złapać obrotów, a Ty pchasz mu już 2 i się najnormalniej w świecie dławi.

 

Zmieniaj biegi w okolicy 2-2,1 tys obrotów (przy 1,9 - nie wiem jak w 1,5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam taki problem że np. skręcam w lewo i jest troszke pod górke.Wrzucam jedynke ruszam płynnie i jestem już na prostej drodze pod górke wrzucam sprzęgło i 2 i puszczam szybko sprzęgło a przy końcu troche wolniej i auto choćby nie miało prędkości i zawsze mi szarpnie przy tej zmianie.

 

 

Co źle robie? Sprzęgło wrzucam bieg i jak już prawie puszczam sprzęgło do końca to dać gazu?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co źle robie? Sprzęgło wrzucam bieg i jak już prawie puszczam sprzęgło do końca to dać gazu?

Gaz dodajesz jak zaczyna brać sprzęgło a nie na samym końcu. Bo inaczej zawsze będzie szarpało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze czego oni teraz uczą na kursie na prawo jazdy, bo chyba nie jazdy samochodem. Pedał sprzęgła wciskamy na maxa w podłogę, potem powoli puszczamy pedał. I sprzęgło bierze wtedy gdy delikatnie obroty zaczną spadać silnika (bez dodania gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecam zapoznanie się z zasadą działania sprzęgła. Co to jest takiego w ogolę i jaką rolę pełni w aucie. Może wtedy załapiesz i sam dojdziesz do tego bo takie pisanie tu puść teraz przytrzymaj nic nie da. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!