Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Końcówki spryskiwaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Podany temat już czytałem, dzięki. Chodzi mi o konkretną opinię nt. spryskiwacza od C3 w służbie Megane I. :-) Miałem założoną dyszę od C3 w poprzednim samochodzie i się nie sprawdzała, bo kąt maski był taki, że dysza pryskała do połowy wysokości szyby, trzeba było sztukować jakieś podkładki, a to się mija z celem. Dlatego czekam na opinie po pewnym czasie użytkowania w różnych warunkach, przy różnych prędkościach. Będę wdzięczny za taki opis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie, który przytoczyłem, jest post kol. Carek'a, gdzie jest napisane, że na postoju jest ok, a przy wyższych prędkościach chlapie nisko na szybę.

Mogę się pod tym podpisać, przy 160 na szybę leci już piana i to dość nisko, także wycieraczka rozciera płyn zbierając go z szyby. Ja się przyzwyczaiłem i uważam że jest lepiej niż cztery siki pająka :-)

Jak ktoś jeździ dużo po mieście to te spryskiwacze są super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram opinię meganecoupe02, podobne odczucia mam, jeśli chodzi o działanie tych spryskiwaczy w Scenicu, gdzie optymalna prędkość dla ich działania to przedział licznikowe 50 - 90 km/h :-), może z drobnymi odchyłami... też się przyzwyczaiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. W tym wypadku pozostanę na razie przy oryginalnych. Dość często jeżdżę w kilkuset kilometrową trasę po autostradzie i jednak przydaje mi się solidny sik na szybę, zwłaszcza przy lawirowaniu między tirami w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w M I phII też miałem spryskiwacze od C3 i bardzo sobie chwalę. Czy przy małych prędkościach, czy przy dużych zawsze się sprawdzały. Oczywiście im większa prędkość tym strumień trafia niżej na szybę, ale później pęd powietrza wystarczająco roznosił płyn po szybie. Co do standardowych to dobrze spryskiwały przy małych prędkościach albo przy dużych. Nigdy nie miałem tak ustawionych, aby dały radę dobrze zwilżyć całą powierzchnię szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślicie, że spryskiwacze od Forda Focusa da się dopasować do Megane I ? Są w cenie tych od C3, mgłowe i dodatkowo podgrzewane. Może ktoś niedawno zmieniał i podpowie, czy taki kształt da się wsadzić w maskę Megane I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy taki kształt da się wsadzić w maskę Megane I.

Nie da, przynajmniej nie bez przerobienia maski.

 

Myślicie, że spryskiwacze od Forda Focusa da się dopasować do Megane I

Dla chcącego nie ma rzeczy niemożliwych, pytanie tylko czy ilość potrzebnej pracy będzie adekwatna do efektu :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee ...jeśli silnik jest rozgrzany, to pod maską wężyki mają cieplutko. Za to galareta się robi w dyszach doskonale chłodzonych powietrzem w czasie jazdy kilkadziesiąt km/h przy kilkunastostopniowym mrozie.

Rozmyślałem nad założeniem podgrzewanych spryskiwaczy, bo chciałem sobie zrobić kolejny bajer - podgrzewanie zbiorniczka (myślałem o jakiejś grzałce na 12V, albo po prostu naklejeniu dobrej maty grzewczej i zaizolowaniu zbiorniczka), razem z którym załączałyby się te spryskiwacze. Widziałem, że vel satis ma podgrzewane dysze, ale niestety nie mgłowe, no i nie wiem, czy ma mocowanie jak w Megane, czy inne...(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee ...jeśli silnik jest rozgrzany, to pod maską wężyki mają cieplutko.

Wężyki owszem, ale co ze zbiorniczkiem i pompką (umiejscowione są w kiepski miejscu) ?

Tutaj widzę największy problem, bo jeśli w zbiorniczku glut to pompka też ma kiepską wydajność i ogrzane dysze niewiele dają.

 

Nad zrobieniem ogrzewania zbiorniczka też zacząłem się zastanawiać, ale póki co i tak teraz nic nie zrobię (garażu nie mam), więc szkoda czasu. Może na wiosnę wrócę do przemyśleń.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!