Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pordzewiała tarcza hamulcowa prawy tył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio wymieniłem opony i zauważyłem że mam tylną tarcze hamulową lekko pordzewiałą.Gośc który wymieniał mi opony twierdzi że nie mam w tym kole wogóle hamulców.

Moze zacisk hamulcowy sie zablokował??

Ktoś wie ja ten problem ugryść?Czy bedzie do wymiany zacisk ,czy tarcza ,czy klocki?Czy mozna spróbowac jakoś odblokowac go? bo moze nie dociska wogóle.Jak to sprawdzić?

 

pzdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to prawda bo ja nie mechanik, ale moje tarcze tylne również rdzewieją jak auto postoi 2, 3 dni. Szwagier powiedział, że prawdopodobnie zostały kiedyś przegrzane i być może dlatego rdzewieją, (powiedział że muszę je wymienić, ale obecnie ważniejsze wydatki, a po prostu jeżdżę wolniej i ostrożniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, czemu tak twierdzisz? Wymiana zazwyczaj tak wygląda.
zasugerowałem się m.in. słowami (pałka gumowa), szóstą fotką w wymianie hamulców tylnych... <ok> ale wszystko OK

 

ja robiłem to tak

 

tarcze tylne nowe oryginały 77 01 207 898 (459 PLN za kpl z łożyskami) + klocki BOSCH 0 986 466 683 BP689

 

widok przed operacją, po zdjęciu zaślepki piasty

85903894.jpg

 

potrzebna nasadka 30 do odkręcenia śruby

60649033.jpg

 

lecz najpierw odkręcamy zacisk hamulcowy...

34212081.jpg

 

... by mieć dostęp do reszty

42035759.jpg

 

widać wyraźnie powierzchnię, którą tłoczek dociska do klocka

11061390.jpg

 

elementy drobne leżące na zacisku należy oczyścić szczotką drucianą

60491551.jpg

13370265.jpg

 

odkręcanie jarzma...

85549733.jpg

69240956.jpg

 

...i wreszcie samej tarczy

18858697.jpg

 

widok po demontażu

33085428.jpg

 

teraz czyśzczenie wszystkiego i wciskanie tłoczka w zacisku hamulcowym. oryginalny przyrząd (na zdjęciu) z oporami, ale dał radę. IMHO trzonek młotka nie miał szansy tego zrobić - wciskać i jednocześnie pokręcać

56679171.jpg

 

zakręcamy nową tarczę, jarzmo...

90081557.jpg

 

...pamiętając o blaszkach...

71749628.jpg

 

...mocujemy klocki, całość odłtłuszczamy...

21499584.jpg

 

... zakładamy zaślepkę piasty i jedna strona gotowa.

93755359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalny przyrząd (na zdjęciu) z oporami, ale dał radę. IMHO trzonek młotka nie miał szansy tego zrobić - wciskać i jednocześnie pokręcać

Tak samo jest w Scenicu I phII, ostatnio to wkręcałem ściskiem stolarskim i kluczem zaciskowym. Z jednej strony tłoczek wszedł jak w masło, z drugiej nie chciał nawet ruszyć, dlatego zahamowałem (trochę wyszedł), posmarowałem zacisk płynem hamulcowym, wyczyściłem na lustro i później już się schował bez problemów.

 

Skąd wytrzasnąłeś ten przyrząd? Przyznaj się, pożyczyłeś z aso? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, widzę że masz taki sam klucz dynamometryczny jak ja :( Tylko na przyszłość radzę go nie używać do odkręcania śrub bo sobie go szybko zniszczysz. Powinien służyć tylko w końcowej fazie dokręcania. Swoją drogą nie było problemu z odkręceniem śrub piasty? Jak to potem dokręciłeś? W książce serwisowej jest podany taki moment że chyba bez pneumata nie podchodź <ok> Napisz proszę jak to zrobiłeś. Bo sam myślę czy nie dokręcić ile się da a potem do wulkanizatora podjechać żeby 'dobił'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie czekam na odpowiedź. Jeśli da się to odkręcić i dokręcić bez pneumata to sam bym też to sobie zrobił, a tak to będę musiał zapłacić mechanikowi. Także liczę na wiadomość ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!