Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gruszka turbo


seba99994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, czy może ktoś z Was naprawiał gruszkę od turbo? Chodzi mi o to co tym cięgłem steruje. Byłem dziś na kompie i wyszło, że jest to uszkodzone a auto ma muła. Proszę o jakieś rady bo nie mogę tego znaleść, nawet używki. A i jeszcze chciałem zapytać czy szanowne grono Użytkowników ma pojęcie jak najlepiej spasować uszczelki do pompy lucasa, albo jakiś zestaw naprawczy? Proszę o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zestawy naprawcze do pomp Lucasa i kiedyś były dostępne w Intercarsie, więc warto zapytać.

Dość duży jest temat o uszczelnianiu pomp Lucasa na forum Mondeo (silnik 1,8 TD).

Warto zerknąć i poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, podpytaj tu: http://moto.allegro.pl/zawor-turbiny-grusz...1508766391.html

Ewentualnie zadzwoń i zapytaj tu: http://moto.allegro.pl/turbo-turbina-renau...1517377297.html

Co do regulacji, nie zabierał bym się do tego domowym sposobem, mało prawdopodobne byś na słuch to wyregulował. Można więcej zepsuć niż naprawić.

A tak nawiasem, elektrozawór, ten co siłownikiem podciśnieniowym turbiny steruje, nie wariuje czasami <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc Panowie. zestawy są jakieś nawet dzwoniłem w kilka miejsc lecz nikt nie gwarantuje, że będzie to pasować do pompy. A co do gruchy to jutro będę dzwonił. Myślałem, że może, można to w jakiejś benzynie ekstrakcyjnej pomoczyć albo coś. Znalazłem dobrego mechanika co w serwisie firmowym robił/robi i jak już to on będzie mi robił. Widziałem jak dziś Vel Satis poskładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie sprawdzał ciśnienie doładowania turbiny, jest stałe nie zmienia się, facet zaczął rozbierać poszczególne elementy turbiny. Wymacał łopatki, stwierdził,że są ok potem odpiął to cięgło i grzebał. Stwierdził, że jest zatarte bo w ogóle się nie rusza, szarpał i nic. A uszczelek poszukuję bo mi z tzw. turbo boostera cieknie i z pod górnej pokrywy pompki. Więc komp podpowiedział i wyszła gruszka :-P a ile w tym prawdy ... to dopiero wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mi się w to wierzyć nie chce że takie głupoty ktoś opowiada.

W tym silniku nie ma nawet takiego czegoś jak pomiar ciśnienia więc skąd te dane głąby wzięli.

Ciśnienie powietrza dolotowego jest regulowane mechaniczne.

Z kolektora idzie wężyk do tej gruszki przy turbo i jeżeli wzrośnie ciśnienie ponad normę to gruszka przesuwa klapę przekierowania spalin napędzającą turbinę prosto do wydechu.

Co do tego cięgna to trzeba mieć dość siły żeby je wyciągnąć. Poza tym jakby było zatarte to i tak turbinka pompuje.

 

[ Dodano: 2011-04-12, 21:42 ]

a tak się sprawdza to WGwgjfj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia jak to działa. Facet podłączył kompa po robił odczyty na biegu jałowym i podczas jazdy. Pokazał mi parametr opisany jako ciśnienie czegoś tam i powiedział, że to ma wzrastać, a u mnie skacze od 998 do 1002 mili coś tam. Więc na czym był pomiar? Mniejsza z tym. A wracając do tematu czy można to oczyścić czy coś takiego da się z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar był na twoją kasę żebyś mu zapłacił.

Co do mieszka od turbiny(zwanym WG) to sprawdza się go sposobem co zmieściłem zauważ że wysuniecie przy ciśnieniu 120kPA jest 4mm(niecałe pół centymetra czyli niewiele). Możesz to zrobić np pompką do kół samochodowych nożną.

Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów.Jedynym pomiarem co dokonał to pomiaru ciśnienia atmosferycznego bo niektóre wersje to miały w celu zmiany kąta wtrysku w terenie górzystym jak jest rzadsze powietrze.

 

Co do LDA czyli Turbo bostera jest gościu na allegro co sprzedaje zestawy naprawcze. Co do górnej pokrywy pewnie trzeba dorobić uszczelkę.

A jak będziesz demontować pompę albo jakiś pseudo mechanik przypilnuj żeby po montażu ustawił kąt wtrysku i na pewno to nie robi się na komputerze, tylko potrzebny do tego mikrometr i zestaw narzędzi.

 

Poszukaj specjalistę od volvo s/v40 bo tam był montowany twój silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej podpiąć pompkę pod tą gruszkę i sprawdzić czy to w ogóle pracuje. Więc dziękuję Ci za wyjaśnienia. Co do uszczelek to znalazłem komplet uszczelek do pompy Lucasa DPC http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-w...1540451628.html. Tam zapewniają, że to na 100% będzie pasować. Pompę oddam do jakiegoś porządnego serwisu. A powiesz mi o co chodzi z tym co napisałeś: "Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów". A czy czujnik temperatury powietrza dolotowego ma jakiś większy wpływ na pracę turbiny/silnika. Bo też wyszło, że ów czujnik padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury powietrza nie ma wpływu na prace turbiny bo ona nie jest regulowana przez komputer . Co do silnika to niewielki wpływ na kąt wtrysku ale to nie jest odczuwlane.

 

To że turbina napędzana jest spalinami im więcej spalin tym większe ciśnienie i dlatego w tym silniku odczuwalna jest turbo dziura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że turbina napędzana jest spalinami im więcej spalin tym większe ciśnienie i dlatego w tym silniku odczuwalna jest turbo dziura

czy to jest wyjaśnienie zmiennej geometrii łopatek turbiny :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pytanie dotyczyło zmiennej geometrii??

A powiesz mi o co chodzi z tym co napisałeś: "Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów"

a tu wyjaśnione

http://www.motofakty.pl/artykul/vtg_turbos...ii_turbiny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak gruszka wczoraj wykręcona i działa bez problemu, ten trzpień się rusza/wysuwa trochę ciężko ale działa. Wygląda mi na to, że niema wystarczającego ciśnienia, które steruje gruszka. Odpiąłem wężyk w silniku i przyłożyłem palec, niestety nie wyczułem tam dużego ciśnienia, tak sobie tylko dmucha nawet przy 3,5 tyś. obrotów. Nie mam pojęcia co jest z tym autem :cry: . Proszę o jakieś porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie potrzebne do wysunięcia WG uzyskasz tylko w czasie jazdy bo wtedy silnik jest obciążony dlatego procedura regulacji jest za pomocą pompki .

Tu masz sposób sprawdzenia ciśnienia twojej turbiny czyli 5 bieg pod górke i od 2000 obrotów

sprzanie.png

 

Inna sprawa że masz uszkodzony turbo booster na pompie lucas a on odpowiada za zwiększenie dawki paliwa jak wzrasta ciśnienie w kolektorze dolotowym, do niego idzie drugi węzyk z kolektora (obok tego od gruszki).Jak jest uszkodzony to mimo wzrostu ciśnienia pompa nie daje więcej paliwa i nie ma więcej gazów wylotowych które napędzaj turbinę .Czyli zachowuje się jak samochód bez turbo.

 

[ Dodano: 2011-04-14, 11:26 ]

Na początku napraw pompę. Bo według mnie nie masz problemu z tą gruszką zwaną WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!