Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gruszka turbo


seba99994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, czy może ktoś z Was naprawiał gruszkę od turbo? Chodzi mi o to co tym cięgłem steruje. Byłem dziś na kompie i wyszło, że jest to uszkodzone a auto ma muła. Proszę o jakieś rady bo nie mogę tego znaleść, nawet używki. A i jeszcze chciałem zapytać czy szanowne grono Użytkowników ma pojęcie jak najlepiej spasować uszczelki do pompy lucasa, albo jakiś zestaw naprawczy? Proszę o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zestawy naprawcze do pomp Lucasa i kiedyś były dostępne w Intercarsie, więc warto zapytać.

Dość duży jest temat o uszczelnianiu pomp Lucasa na forum Mondeo (silnik 1,8 TD).

Warto zerknąć i poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, podpytaj tu: http://moto.allegro.pl/zawor-turbiny-grusz...1508766391.html

Ewentualnie zadzwoń i zapytaj tu: http://moto.allegro.pl/turbo-turbina-renau...1517377297.html

Co do regulacji, nie zabierał bym się do tego domowym sposobem, mało prawdopodobne byś na słuch to wyregulował. Można więcej zepsuć niż naprawić.

A tak nawiasem, elektrozawór, ten co siłownikiem podciśnieniowym turbiny steruje, nie wariuje czasami <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc Panowie. zestawy są jakieś nawet dzwoniłem w kilka miejsc lecz nikt nie gwarantuje, że będzie to pasować do pompy. A co do gruchy to jutro będę dzwonił. Myślałem, że może, można to w jakiejś benzynie ekstrakcyjnej pomoczyć albo coś. Znalazłem dobrego mechanika co w serwisie firmowym robił/robi i jak już to on będzie mi robił. Widziałem jak dziś Vel Satis poskładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie sprawdzał ciśnienie doładowania turbiny, jest stałe nie zmienia się, facet zaczął rozbierać poszczególne elementy turbiny. Wymacał łopatki, stwierdził,że są ok potem odpiął to cięgło i grzebał. Stwierdził, że jest zatarte bo w ogóle się nie rusza, szarpał i nic. A uszczelek poszukuję bo mi z tzw. turbo boostera cieknie i z pod górnej pokrywy pompki. Więc komp podpowiedział i wyszła gruszka :-P a ile w tym prawdy ... to dopiero wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mi się w to wierzyć nie chce że takie głupoty ktoś opowiada.

W tym silniku nie ma nawet takiego czegoś jak pomiar ciśnienia więc skąd te dane głąby wzięli.

Ciśnienie powietrza dolotowego jest regulowane mechaniczne.

Z kolektora idzie wężyk do tej gruszki przy turbo i jeżeli wzrośnie ciśnienie ponad normę to gruszka przesuwa klapę przekierowania spalin napędzającą turbinę prosto do wydechu.

Co do tego cięgna to trzeba mieć dość siły żeby je wyciągnąć. Poza tym jakby było zatarte to i tak turbinka pompuje.

 

[ Dodano: 2011-04-12, 21:42 ]

a tak się sprawdza to WGwgjfj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia jak to działa. Facet podłączył kompa po robił odczyty na biegu jałowym i podczas jazdy. Pokazał mi parametr opisany jako ciśnienie czegoś tam i powiedział, że to ma wzrastać, a u mnie skacze od 998 do 1002 mili coś tam. Więc na czym był pomiar? Mniejsza z tym. A wracając do tematu czy można to oczyścić czy coś takiego da się z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar był na twoją kasę żebyś mu zapłacił.

Co do mieszka od turbiny(zwanym WG) to sprawdza się go sposobem co zmieściłem zauważ że wysuniecie przy ciśnieniu 120kPA jest 4mm(niecałe pół centymetra czyli niewiele). Możesz to zrobić np pompką do kół samochodowych nożną.

Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów.Jedynym pomiarem co dokonał to pomiaru ciśnienia atmosferycznego bo niektóre wersje to miały w celu zmiany kąta wtrysku w terenie górzystym jak jest rzadsze powietrze.

 

Co do LDA czyli Turbo bostera jest gościu na allegro co sprzedaje zestawy naprawcze. Co do górnej pokrywy pewnie trzeba dorobić uszczelkę.

A jak będziesz demontować pompę albo jakiś pseudo mechanik przypilnuj żeby po montażu ustawił kąt wtrysku i na pewno to nie robi się na komputerze, tylko potrzebny do tego mikrometr i zestaw narzędzi.

 

Poszukaj specjalistę od volvo s/v40 bo tam był montowany twój silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej podpiąć pompkę pod tą gruszkę i sprawdzić czy to w ogóle pracuje. Więc dziękuję Ci za wyjaśnienia. Co do uszczelek to znalazłem komplet uszczelek do pompy Lucasa DPC http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-w...1540451628.html. Tam zapewniają, że to na 100% będzie pasować. Pompę oddam do jakiegoś porządnego serwisu. A powiesz mi o co chodzi z tym co napisałeś: "Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów". A czy czujnik temperatury powietrza dolotowego ma jakiś większy wpływ na pracę turbiny/silnika. Bo też wyszło, że ów czujnik padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury powietrza nie ma wpływu na prace turbiny bo ona nie jest regulowana przez komputer . Co do silnika to niewielki wpływ na kąt wtrysku ale to nie jest odczuwlane.

 

To że turbina napędzana jest spalinami im więcej spalin tym większe ciśnienie i dlatego w tym silniku odczuwalna jest turbo dziura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że turbina napędzana jest spalinami im więcej spalin tym większe ciśnienie i dlatego w tym silniku odczuwalna jest turbo dziura

czy to jest wyjaśnienie zmiennej geometrii łopatek turbiny :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pytanie dotyczyło zmiennej geometrii??

A powiesz mi o co chodzi z tym co napisałeś: "Na chłopski rozum masz turbinę bez zmiennej geometrii łopatek więc jakim cudem stałe ciśnienie w całym zakresie obrotów"

a tu wyjaśnione

http://www.motofakty.pl/artykul/vtg_turbos...ii_turbiny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak gruszka wczoraj wykręcona i działa bez problemu, ten trzpień się rusza/wysuwa trochę ciężko ale działa. Wygląda mi na to, że niema wystarczającego ciśnienia, które steruje gruszka. Odpiąłem wężyk w silniku i przyłożyłem palec, niestety nie wyczułem tam dużego ciśnienia, tak sobie tylko dmucha nawet przy 3,5 tyś. obrotów. Nie mam pojęcia co jest z tym autem :cry: . Proszę o jakieś porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie potrzebne do wysunięcia WG uzyskasz tylko w czasie jazdy bo wtedy silnik jest obciążony dlatego procedura regulacji jest za pomocą pompki .

Tu masz sposób sprawdzenia ciśnienia twojej turbiny czyli 5 bieg pod górke i od 2000 obrotów

sprzanie.png

 

Inna sprawa że masz uszkodzony turbo booster na pompie lucas a on odpowiada za zwiększenie dawki paliwa jak wzrasta ciśnienie w kolektorze dolotowym, do niego idzie drugi węzyk z kolektora (obok tego od gruszki).Jak jest uszkodzony to mimo wzrostu ciśnienia pompa nie daje więcej paliwa i nie ma więcej gazów wylotowych które napędzaj turbinę .Czyli zachowuje się jak samochód bez turbo.

 

[ Dodano: 2011-04-14, 11:26 ]

Na początku napraw pompę. Bo według mnie nie masz problemu z tą gruszką zwaną WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!