Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy to wtryskiwacze?


krzemyk101

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,i mnie dopadł chyba problem wtryskiwaczy ale nie jestem pewien.Objawia się to tym że po każdym odpaleniu auta jest chmura niebieskiego dymu i podczas jazdy też widać z tyłu jak się kopci ale już mniej i tak za każdym razem.Wystarczy że auto postoi z godzinę i znowu chmura dymu.Byłem u jednego szpeca od diesli w okolicy i powiedział że trzeba podpiąć pod kompa.Niby prosta sprawa ale za tego kompa zażyczył sobie 150zł.Czy to aby nie za dużo?Może macie jekieś namiary na nieco tańszą usługę i jakie mogą być przyczyny moich objawów?Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po odpaleniu widać chmurę niebieskiego dymu to raczej obstawiałbym uszczelniacze zaworowe. Kolor niebieski zwiastuje spalanie oleju silnikowego. Jeżeli podczas jazdy kopcienie na kolor niebieskawy występuje nadal, może także być uwalona turbina. Proponuję zdjąć węża przy wyjściu z intercoolera i zobaczyć jak dużo jest tam oleju. Gdyby wtryski były uszkodzone, bardziej byłby to dym koloru czarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że łatwiej sprawdzić najpierw turbinę. Jedź do jakiegoś porządnego zakładu, niech obejrzą wszystko. Co do uszczelniaczy zaworowych, to ta impreza może trochę kosztować, trzeba będzie najprawdopodobniej ściągać głowice ( piszę najprawdopodobniej bo nie jestem pewien), może być tak że wymieni się ściągając tylko pokrywę zaworów. Także tak jak mówię, lepiej będzie sprawdzić turbinę. To ona może ładować olej przez przepalone uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Objawia się to tym że po każdym odpaleniu auta jest chmura niebieskiego dymu i podczas jazdy też widać z tyłu jak się kopci ale już mniej i tak za każdym razem....

Sprawdź poziom oleju czy czasem go nie...przybywa? To by mogło znaczyć że płyn z układu chłodzenia przedostaje się do cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że prawdopodobnie to wina turbo,a jakie były by objawy gdyby to były uszczelniacze?Jutro jade do mechanika niech coś patrzy.Mam nadzieje że wystarczy samo uszczelnienie a nie cała regeneracja.Dzięki .Jak zrobię to turbo to dam znać o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych są takie, że właśnie po odpaleniu auto dymi na niebieski. Chodzi o to że przez nieszczelne uszczelniacze przedostaje się olej do komory spalania, gdy ty odpalasz auto to przez te kilka sekund zostaje spalony. I tak w koło macieju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chmura niebieskiego dymu

Sprawdź świeca żarowe. Jeżeli są zakopcone to uszczelniacze. bo rozebrać turbinę aby sprawdzic to jest o wiele trudniejsze. Jeżeli to uszczelniacze to jak najszybciej je zrób, bo jak trochę pojeździsz to bedziesz czyścił (w najlepszym razie) turbospręzarkę. Jak dłużej pojeździsz to sadza zablokuje turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!