Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różnice w silnikach 1,5 dci


paweloli007

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

No ale to IC sprzedał ją jako do mojego modelu i to sprawdzane było przez IC przed zakupem i potem przy zakupie. Na stronie nie widzę żadnej pompy w ofercie- sprawdzali ją w swoim komputerze.U innych sprzedawców to pompa do starszych wersji silnika a do mojej jak pisałem ma być 8200307174 150109834R 8200591475 czy 8200312696. Jeśli więc to pomyłka sprzedawcy to chyba jego odpowiedzialność. Mam nadzieję, że ktoś mi rozjaśni czy te modele pomp w istotny sposób się różnią i czy nie uszkodzi to silnika bo wtedy zareklamuję i już. Może mi to ktoś wyjaśnić?

 

Dodano: 30 kwi 2015 - 11:07

Dla potomnych- od 2006 roku wprowadzono pompy o tzw zwiększonej wydajności, takie jaką miałem zamontowaną wcześniej. Mają wewnątrz troszkę większe części tłoczące olej (zębatki?)i zewnątrz różnią się większą podstawą pompy oraz szerszą częścią korpusu gdzie te zębatki są (można zobaczyć różnice na zdjęciach). Pompę zażądałem zmienić choć fachman upiera się, że niczym w działaniu się nie różnią ponieważ ciśnienie w tej założonej jest prawidłowe więc jest ok zwłaszcza, że w katalogach Inter Cars "słabsze" pompy też widnieją jako te do 1.5 dci K9K. Myślę jednak, że bez powodu nie zmieniano pompy tak jak twierdzi człowiek z Renault z którym telefonicznie rozmawiałem. Mówił on, że zmieniano nie tylko pompy ale i kanały olejowe, wartości ciśnienia dla zaworów olejowych i pewnie inne rzeczy więc do danego silnika trzeba zakładać pompy dedykowane pod daną wersję motoru. Jeśli więc "wzmocniona" pompa zmieści się do starszej wersji silnika to może miałoby to wpływ na zmniejszenie ryzyka obrócenia panewek? Nie wiem, musiałby się wypowiedzieć ktoś obeznany. Podobnie niektórzy użytkownicy zakładają mocniejsze pompy z wersji 130koni w 1.9dci do 120 konnych co wiąże się z wymianą miski.

Poza tym okazało się przy powtórnej wymianie, że aby założyć nowy łańcuch to trzeba rozebrać rozrząd (dobrze zgrać to z jego wymianą).

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!