Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning Megane III coupe GT


lulu

Rekomendowane odpowiedzi

zgoda zgoda że elastyczność jest ważna....

mi chodzi o to , że auto ma te 300 NM - więcej niż golf gti, i tyle samo co np. Audi Q3 TFSI.

i te 300 NM, w połączeniu z 2 litrowym, doładowanym silnikiem, daje zaledwie 7,8 do 100. zastanawia mnie po prostu dlaczego tak słabo i czy chiptunning da zauważalną zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiec tak: jaszpol do tej pory nie robił remap tce 180. Maja doświadczenie z tce 1.2 ale nie z 2.0. Ja z kolei nie chciałem boxa.

Zostałem uprzedzony ze sterownik jest bardzo podobny o ile nie identyczny z tym w rs 250.

Natomiast przez pierwsza godzinę odczyt sterownika nie powiodl sie - okazało sie ze powodem był za ciepły silnik. Po ostudzeniu w koncu odczyt sterownika sie powiodl i program został wysłany do vtechu (jaszpol z nimi robi chipy)

Po 3 godzinach vtech przysłał nowy program. Podobno wzorowany na tym dla silnika 1.4 tce.

Kolejny krok - hamownia przed zmiana - potem remap - i znowu hamownia. Plus dostrajanie programu pod moj silnik - kolejne 2 h. Efekt na silniku : 205 km i 355 Nm. Chciałem bez nadmiernego zylowania.

Efekt czuć podczas jazdy znacznie. Szczególnie na 3 do 5 biegu. Samo przyspieszenie nie wzrosło za bardzo - głownie przez to ze skrzynia biegów nie pozwoli na dojście do 100 na 2 biegu. Wcześniej odetnie przyspieszenie.

Ale 3- 5 bieg - bajka. Autko jest znacznie znacznie szybsze.

Cena - 2500.

Mysle ze przyspieszenie od 0 do 100 wzrosło. Nie mierzylem co prawda wiec trudno mi napisać o ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,mam pytanie odnośnie wymiany sprzęgła po chipie. Ostatnio modyfikowalem autko i z mojego GT wykrecili 225KM i 360Nm. Jednak podczas przyspieszania zaczęło mi puszczać sprzęgło. obroty podskakuja, brak przyspieszenia, potem opadają i autko dalej przyspiesza. W dziale silnik i osprzet koledzy pisali, ze to Na pewno sprzeglo. I tu moje pytanie, czy kogoś z was cos takiego spotkało? Wymienial ktoś z was sprzęgło? Ma ktoś może propozycje co teraz wsadzić aby przeniosło moment obrotowy na kola(używane lub nowe z RS?)? Z jakim kosztami się liczyć? Autko ma około 70tys, mam je od nowości i nigdy nie było problemu, pojawił się dopiero po chipie. Z gory dzięki za odpowiedz.

 

Wykres po modyfikacji(swoja droga co oznacza 'moc według normy' to jakąś wirtualna wartość i należy patrzeć tylko na moc na silniku?):

thumb_hosting_zdjec_1384978779__wykres.jpg

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szparag - dzieki za ciekawe informacje. Gdzie robiłeś chipa ? Czy od samego początku masz kłopot ze sprzęgłem ? Przyznam ze nie słyszałem do tej pory o kłopotach ze sprzęgłem po chipie ? Choć tez nie słyszałem zeby komuś wycisneli 225 km KM - mowie o normalnym programie, bezpiecznym, bez specjalnego zylowania. Zwykle słyszało sie o 205-210 km KM. Choć mimo wszystko fakt ze sprzęgło padło jest nieciekawy. Mysle ze jeśli sprzęgło faktycznie padło przez chip to powinieneś rozważyć zamianę na tl z rs. W końcu tam musi być mocniejsze. Nie mam wiedzy czy pasuje do TCE 180 ale w Aso bedą wiedzieli.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego Andrzej79 moc ma oznaczenie KM a nie jak pisałeś km (km to są kilometry) Aston76.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

robiłem to w Warszawie w Unitroniku. Ta przyjemność kosztowała mnie 2tyś zł. początkowo miało to być 2,2zł, ale dostałem od chłopaków mały rabacik. Nie jest to sam program(bo ponoć za dużo sam nie daje). Poza świecami nic z bebechów nie było wymieniane. Robią taką przeróbkę pierwsi w Polsce i nie bardzo chcieli mi powiedzieć na czym to polegało;-). Miało to auta nie wyżyłować. Co ciekawe na dwójce mogę się rozpędzić do jakiś 120km/h i przy tych samych obrotach autko ma większą prędkość niż wcześniej, więc efekty są zauważalne. Problem ze sprzęgłem pojawił się jakiś tydzień po chipie. Autko mam od nowości i przejechałem nim raptem 67tyś km. Dziś byłem w ASO i facet mówił, że sprzęgło z RS wygląda inaczej na rysunkach i pewnie nie będzie pasowało. Więc mam mały problem z tym co teraz? Bo jazda jest strasznie irytująca. Bo chciało się mieć bardziej elastyczne autko a tu d**a:-). Tragedii nie ma, ale nie o to w tym chodziło. Ma może ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to wynik bez korekcji jest - po korekcie wyszło by jakieś 210KM/330Nm ;)

Pomiar robiony przyniskiej temp. i niskim ciśnieniu co daje zawyżony wynik - normalnie stosuje się wtedy korektę gdzie w tym przypadku korekta jest 0,00% ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej temat sprZegla nie został rozwiązany. Byłem w innym zakładzie robiavym chiptuning i mówili, ze że może cos coś nie tak było zrobione w unitroniku. Tylko, ze że autko było hamowane i sprzęgło padło dopiero jakieś 2 tygodnie później. Możliwe,ze że był taki zbieg okoliczności, ze że żywotność sprzęgła skończyła się chwile po zrobienie chipa? I, że wymiana sprzęgła załatwić sprawę? Ponoc Ponoć sprzęgło z RS nie pasuje do GT. Wstawiać nowke nówkę czy sprzęgło regenerowane? Tak sadziłem, ze że z ta korekta to lekka sciemka ściemka:)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na których biegach masz te uślizgi? jak na wysokich (4-6) to wcale nie musi być sprzęgło - podobno może tez być dwumasa....

u mnie się właśnie czasami coś uślizguje - ale na wysokich biegach - ale nie zawsze - ostatnio mam z tym spokój.

Tyle że u mnie jest trochę więcej KM i Nm :)

 

Jakim cudem udało Ci się dojechać na 2-gim biegu do 120km/h? Jakie masz wtedy obroty silnika?

Ja też mam 2.0 TCE (ale nie GT) i u mnie 2-gi bieg kończy się przy ok. 95km/h :-(

 

PS. Przebieg u mnie podobny :huh: Więc może to granica wytrzymałości sprzęgła albo dwumasy....

Edytowane przez mkotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, jakie obroty. Wchodzi na czerwone pole. Musialbym Musiałbym dokładnie sprawdzić, ale teraz to nie bardzo sporawdze sprawdzę bo autka nie katuje. Swoja droga nie sprawdzałem tego wcześniej do jakiej prędkości autko na 2 dochodzi, wiec więc nie wiem czy cos coś się zmieniło po chipie czy po prostu ten typ tak ma:-). Na pewno przy 90km/h obroty wyraźnie spadły. Uślizgi są raczej na wyższych biegach... Hmmm... Pewnie i tak lepiej wymienić i to i to... Hmmm.. Jestem trochę w kropce, podskoczę do Aso jutro może mi coś podpowiedzą.

Swoja droga to nie za wcześnie na koniec żywotności sprzęgła i dwumasu? Drogi gips, właściwie co trzeci przegląd mieniac wymieniać sprzęgło:-( . jest w ogóle sens pchać sie się w regenerowane sprzęgło? Bo w Aso jest za pol pół ceny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem czy to był sam chip. W unitroniku chłopaki nie bardzo chcieli mi powiedzieć na czym polegała ta modyfikacja. Niby robili mi to jako pierwszemu. Obroty na pewno spadły i była to pierwsza rzecz która zauwazylem, ja i moja zonka. zawsze dreczylo mnie to, ze na 6. przy 2k obrotów mam tylko 80km/h z lekkim haczykiem(eccodriving:-) ). Nie mam pojęcia jak jest w innych autach z tym silnikiem. U mnie cos takiego wystąpiło. Chłopaki w warsztacie mówili tez, z nic nie robili z przełożeniami.

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!