Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania kierownicy przy 100km/h


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu drgającej kierownicy przy prędkościach 100-110 km/h. Wymieniłem drążki, końcówki drążków, opony z przodu i jakby nie ma żadnych zmian. Ustawiłem zbieżność, wyważyłem koła w dwóch zakładach, sprawdziłem auto na szarpakach. Diagnosta stwierdził, że nie ma żadnych luzów i że problem leży po stronie kół. Wulkanizator z kolei twierdzi, że z kołami wszysto ok. Był też robiony manewr z przekładaniem kół - żadnych zmian. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi czy jest prawidłowe czy nie, spróbuj zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie np. o 0,2 bar. Chociaż i tak obstawiam że to będą opony. Zamieniałeś przód z tyłem czy tylko przednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniałeś przód z tyłem czy tylko przednie?
Zmieniałem najpierw przód prawa na lewą, a potem jeszcze zmieniłem z tyłem. Różnicy jednak brak :-/ Opony są nówki Conti Premium Contacty z 2011r. Mogę jeszcze spróbować dopompować lub upuścić, ale nie wiem czy tak sobie nie zniszczę tych opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na starych oponach było wszystko OK?

miałem kiedyś identyczny przypadek w oplu i prawię zęby na tym zjadłem, wyważanie zamienianie kół na osiach, przekładka opon od kolegi nic nie dawało, ja nie znalazłem przyczyny ale jedyną rzeczą której nie wymieniłem były półosie, podejrzewam że któraś mogła być walnięta i powodować bicie odczuwalne na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lenny, Ja mam czasami podobne bicia i praktycznie zawsze są spowodowane nieodpowiednim ciśnieniem w oponach. W poprzednim aucie zawsze miałem problem po zmianie opon zimowe/letnie i na odwrót. Zmieniłem warsztat i problemy się skończyły.

Jeszcze jedno, obejrzyj felgi, czy nie mam gdzieś na nich brudu, zaschniętej gliny itp.

Miałem przypadek, chyba dwa lata temu, ze przy zamianie opon gość był nieźle zaskoczony, że nie zakładał po jednym ciężarku na koła i to o małej masie. Twierdził, że pierwszy raz mu się zdarzyło, że bicia były tak niewielkie. A jak jakiś tydzień wcześniej sprawdzałem hamulce i widząc, że felgi są w środku brudne wyczyściłem je szczotką z plastikowym włosiem. ;-) Zresztą sam byłem zdziwiony.

Obserwując w warsztacie wymianę opon nigdy nie widziałem, żeby felgi były w jakiś sposób myte czy czyszczone przed założeniem nowe opony i jej wyważeniem. U mnie przynajmniej nigdy czegoś takiego nie robią. Fakt, że nie mam problemu z biciem. Poza przypadkami nieodpowiedniego ciśnienia w oponach, z tego co zauważyłem tolerancja 0,1-0,3 bar, w górę i w dół. Zawsze wtedy telepie w zakresie 80/90 - 100/110.

Może się za bardzo przy tym upieram ale co Ci szkodzi. Przy tak niewielkie różnicy ciśnienia w oponach nic się z nimi nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pokombinuję z tym ciśnieniem dzisiaj, mam nadzieję, że to coś da :-D Chociaż drganie jest dość duże...gdzieś po 3mm prawo/lewo. Półosie to już grubsza rzecz więc najpierw wyeliminuję "lżejsze" rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam megane I ph2 1.6 16V. Mam ten sam problem co kolega, który założył ten post. Drgania kierownicy przy prędkości 110, 120 km/h. Końcówki drążków nowe, końcówki wahaczy nowe, opony sprawdzone i są ok, koła wyważane w dwóch warsztatach. Nic nie pomaga. Również przekładałem prawe na lewe, przód na tył, obracałem koła co 90 stopni i nic nie pomaga. Cały czas to samo. Ciśnienie też zmieniałem, od 2.0 d0 2.3.

Nie wiem co mam robić. Szlag mnie trafia jak jadę.

Miał ktos podobny przypadek i znalazł rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś po 3mm prawo/lewo.

Jak to zmierzyłeś :-D :shock:

tak na oko ;-)

 

Zmiana ciśnienia niestety nie pomogła, robiłem wczoraj w kilku kombinacjach :-D

 

Jak mi mechanik drążki zmieniał to mówił, że się lekko guma z tego przegubu zsunęła, ale zmienił tą metalową opaskę i powiedział że będzie ok, że dużo smaru nie wyleciało. Wcześniej 2 lata temu wymieniałem przegub po tym jak zakopałem się zimą i guma cała zeszła, wyleciał cały smar i tak jeździłem z pół roku (na zimę mam stalowe felgi więc nie widziałem tego smaru na feldze). Wtedy objawy były zupełnie inne - przy skręcie w prawą stronę coś przeskakiwało i to dość głośno. Teraz nie mam problemów prz skręcaniu, a tylko przy tej prędkości ok 100km/h. To muszę chyba podjechać do mechanika żeby zobaczył co i jak. Z tego co czytam teraz na forum (http://megane.com.pl/megane-i-phi-oslona-przegubu-smar-vt23290.htm?highlight=przegub) może nie będzie trzeba wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednio megane II, w którym po jakiś 50 tys km wystąpiły podobne objawy, o których pisze "lenny". Tzn przy prędkościach od ok 100 km/h kierownica delikatnie falowała w lewo/prawo, dodatkowo przy lekkim hamowaniu z tej prędkości już wyraźnie drgała. Okazało się, że był to standard - krzywe tarcze hamulcowe. Po ich wymianie zjawisko ustąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy objawy były zupełnie inne - przy skręcie w prawą stronę coś przeskakiwało i to dość głośno

to jak przegub przy kole jeszcze jest przy skrzyni biegów tzw krzyżak i on jak się posypie to wpada w drgania cała półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

Jestem po wizycie u mechanika. Wymienione zostały sworznie z obu stron. Był na nich dość duży luz. Drganie znacznie zmniejszyło się, ale nie ustało całkowicie. Nadal przy ok. 100-110 kierownica sobie lekko drga. Mechanik powiedział, że wszystko w zawieszeniu jest idealnie, nigdzie nie ma najmniejszego luzu. Kazałem mu sprawdzić wszystko co tu napisaliście i twierdzi że wszystko jest ok. Przejechał się ze mną i stwierdził że są to bardzo lekkie drgania i raczej nic by z tym nie robił. Czy też coś takiego macie u siebie? Bo może to jest normalne a ja się czepiam? :)

Edytowane przez lenny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!