Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju i pytanie o dziwna koncówkę pod


marcin0411

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jak w temacie mam pytanie może jako bardziej doświadczeni i obyci będziecie mi mogli pomóc:)Więc do rzeczy mam 1.9dci meganke 2005 i ostatnio zauważylem wciek oleju lub pocenie się silnika ale raczej mocne po prawej stronie jak stoję przodem do auta a tak mocne że aż na dolnej cześci się olej zbiera i jest duża tłusta plama na obudowie sprzęgla dołaczam fotkę żeby bardziej zprecyzowac moją wypowiedz a do tego pod membraną ciśnienia jest jak na zalaczonej fotce jakas koncówka jak by na weżyk czy coś może wiecie co to jest i oświecie mnie bo nie mam zielonego pojęcia:) Dodam tylko że auto mam od 1.5roku i wczesniej w tych miejscach bylo sucho jak na sacharze:) a teraz klops ni nie wiem czy to cos powaznego. Z GORY WIELKIE DZIEKI ZA WSZELKA POMOC I ODPOWIEDZ. tdsc02856363zwz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Grand Scenic 1,9 dci 2004 r Ale dokładnie to samo na zdjęciu. Dzisiaj zauważyłem identyczną sytuację jak u kolegi tylko że przeciek chyba większy, bo kilka kropli pod samochodem aż przeleciało też jestem ciekaw co to. Coś czytałem, że to membrana przepustnicy czy coś takiego, ale nie wiem dokładnie czy to groźne i jakie koszty bo w necie nic na temat tej membrany znaleźć nie mogę. Też oczekuję na jakieś informacje

Edytowane przez mstojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam rysunek tej części.Problem jest dosyc popularny. Co robić? Otóż wyciągnąć przepustnicę: zdjąć opastę oraz odkręcić dwie śruby i ja wyciągnąć. Przy naciśnięciu przycisku pod membramą wewnątrz przepustnicy poroszają się "skrzydełka". Wyczyścić bardzo delikatnie! Potem złożyć. Ale to jest tylko naprawa skutku. Trzeba znaleźć przyczynę. Może być ich mnóstwo. Np. po odłączeniu rury z interculera (po ściągnięciu opaski) włączyć silnik i zobaczyć czy przez rurę nie "pluje" mocno olejem. Jeżeli pluje to przeczyścić interculer a to już rozebranie przodu samochodu. Ale to też usuniecie skutku a nie przyczyny. Przyczyną z reguły jest zbyt duże ciśnienie w obwodzie turbiny (np. zatkanie EGR-u lub odma). Może to być też początek końca turbiny.Ale z tym wszystkim mozna jeździć, tylko wycierać olej. A w ogóle to jak zaczynają się takie oproblemy to zaczyna znikać olej. Radziłbym jednak nie czekać z usunieciem tej usterki, bo potem będzie coraz trudniej zdiagnozować przyczynę.

Można zaglądnąć tutaj: http://megane.com.pl/topic/26691-megane-ii-phi-turbosprezarka-uszkodzona-poduszki-a-moze/page__p__211405__fromsearch__1#entry211405

post-1915-0-84956800-1307693115_thumb.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracając do tematu: Po dokładniejszych oględzinach i kilkutygodniowym sprawdzaniem poziomu oleju i plam oleju na opisanych wyżej miejscach stwierdziłem że jest to olej który został razdmuchany w te miejsca po dłuzszych trasach bo tylko wtedy plamy sie pokazywały. Olej się zbierał (pociła się przepustnica która została opisana na innych forach że "zawsze się poci nawet po wymianie na nowa" ) I podczas długiej jazdy ten "pot" był rozdmuchiwany po silniku. Na dolnej cześci silnika nie było śladow oleju. Co zrobiłem: rozebrałem cała odme i wyczysciłem, wyczyszczenie EGR, rozebranie i czyszczenie dolotow do intercoolera, sprawdziłem czy w dolocie do intercoolera przy samym łączeniu węża gumowego z intercoolerem pod samochodem nie zalega olej, było wzglednie sucho (bo zawsze tam jest wilgotno od oleju) więc nie wygląda to źle. Dokładne dokręcenie dolotów do intercoolera i do kloektora plus dokładne dokręcenie węża gumowego do przepustnicy.

Jak narazie nie widzę żadnego ubytku oleju pocenie się tak jakby się zmniejszyło i już po trasie nie ma rozbryzgów na silniku. Ogólnie sucho.

Wnioski: Wygląda na to że odma była przypchana (kupa syfu faktycznie zalegała podczas czyszczenie aż od wyjścia przy turbinie)

P.S Autko pali idealnie ANI NA BIAŁO ANI NA BŁEKIT czyli tak jakby oleju nie zasysało do komory.

Edytowane przez marcin0411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny wyciek poczytajcie fora laguny mitsubishi czy volvo ten silnik zawsze się poci na klapie gaszącej można uszczelniać albo z tym żyć. Olej z mgiełki z odmy. Jak nie ubywa to wycierać i olać sprawę

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62728&highlight=gasz%B1ca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam problem. Wyciek z okolic membrany i przepustnicy oraz - no właśnie nie wiem co to za element - z okolic okrągłego elementu po drugiej stronie z wpiętym przewodem, prawdopodobnie jest to przewód pochłaniania oparów oleju. Wyciek jest na tyle duży, że od października ubiegłego roku 2010 kiedy to wymieniałem olej pozostało mi 2 kreseczki z 6 możliwych patrząc na wyświetlacz deski rozdzielczej (o ile mozna się tym sugerować).

 

Panowie, czy tam w ogóle ma prawo być olej (przewody)? Trochę się załamuję, gdy czytam Wasze posty o usterce turbiny. Auto ma przejechane dopiero 55 tys. więc czy jest to możliwe że turbina mogła by ulec awarii?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ilę się nie mylę (niech poprawią bardziej doswiadczenie) to objawy padnietej turbiny to zaniki mocy kopcenie na bialo ewentualnie blekit i wycieki oleju przy turbinie. A dalej rzecz biorac u mnie turbo sprawne i suche, ja raczej bym sie nie sugerowal podzialka na wyswietlaczu (osobiscie sprawdzalem tylko bagnetem uwazam ze bardziej prawdomowny) u mnie jak narazie po wymianie oleju (okolice srodkowego marca 2011) do tej por nie zauwarzylem znaczacego ubycia oleju a jezeli juz to minimalny. Ten olej ktory sie wypacal przy klapie gaszacej byl rozdmuchiwany po pozostalych elementach(czesciach) a fakt przypchana odma robi swoje i olej jest bardziej przedmuchiwany az do przepustnicy gdzie sie zbiera i efekt gotowy. Na obecna chwile wszystko ok czyli przepustnica spocona ale mniej i brak rozdmuchanych plam w innych miejscach. Megi pomyka idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!