Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Inspuiting defect problem z zapowietrzaniem


matkoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę i pomoc.

 

Posiadam Megane II ph I 2003 1,9dci. Autko z Holandii i komputer niestety gada po Holendersku.

Niedawno zaczął pojawiać się komunikat: Inspuiting defect (o ile dobrze zapamiętałem). Z tego co zdołałem sam doczytać i co powiedziano mi w warsztacie po diagnostyce komputera że to problem z układem wtryskowym. W dodatku auto straciło moc.

Mechanicy wykręcili wtryski i okazało się że "leją". Oddali do regeneracji, ale uzyskali odpowiedź że się nie nadają. Kupiłem zatem komplet nowych. Mechanicy złożyli wszystko i po przejechaniu 5 km auto zgasło i nie odpaliło. Kręciło ale nie odpalało. W warsztacie sprawdzili i okazało się, że było zapowietrzone. Powiedzieli że coś niedokładnie dokręcili (jakiś oring czy coś takiego) poprawili za darmo. Niestety zauważyłem, że auto zaczęło trochę gorzej palić.

Jeździłem na zakład 3 krotnie w czasie 2 tygodni i reklamowałem naprawę bo na starych wtryskach nie było takich problemów. Diagnozowali komputerowo i powiedzieli że oni nie widzą problemów a komputer nie wykazuje błędów. Niedawno znów się zapowietrzył. Na szczęście wiem już gdzie jest pompka ręczna więc po ręcznym pompowaniu udaje się odpalić. O dziwo komputer nic nie zgłasza. Pojechałem na warsztat gdzie znowu była diagnoza komputera i przegląd instalacji ale nic nie znaleziono. Szef warsztatu stwierdził że według komputera wszystko jest w porządku. Ciśnienie na listwie idealne i w ogóle nie ma się do czego przyczepić.

Zaproponowali mi żebym zostawił auto u nich na 2 dni a oni będą je kilkakrotnie odpalać zawsze przy podłączonym komputerze diagnostycznym i spróbują ustalić co to za dziwne zjawiska występują. Sądzili że jak do nich przyjeżdżam to silnik jest ciepły i nie ma problemu więc odpalali go po nocnym postoju. Niestety nic nie znaleźli.

 

Ostatnio znów się zapowietrzył a do tego pojawił się komunikat: Inspuiting Defect i auto straciło moc. Po kilkukrotnym gaszeniu i odpaleniu błąd znikł.

Znów wizyta w warsztacie. Mają mnie tam już dość :-(

Tym razem uzyskałem następującą odpowiedź:

 

W tym przypadku komputer zgłosił zbyt niskie ciśnienie na listwie. Robili kilka prób ale nie udało im się powtórzyć takiej sytuacji. Ich zdaniem występują jakieś anomalie w pompie wysokiego ciśnienia. Jak to powiedzieli "ich zdaniem zaczyna się koniec jej życia" i dlatego czasem pojawiają się takie dziwne sytuacje. Szczególnie jak się po rozruchu wkręci zimny silnik na 3 tys obrotów. Głowy za to nie dają i nie zalecają na razie remontu pompy. Powiedzieli żeby jeździć do czasu aż padnie.

Auto czasem na wolnych obrotach dostaje drgań nawet teraz po wymianie wtrysków i poduszek pod silnikiem co ich zdaniem też świadczy o tym, że pompa czasami nie daje rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.

Twierdzą też, że ujawniło się to po wymianie wtrysków gdyż teraz cały układ się uszczelnił i pompa nie wyrabia.

 

Przepraszam za długość posta ale chciałem być dokładny.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły lub podobny przypadek?

W jakich kosztach zamknie się remont pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest coraz gorzej.

Auto zapowietrza się po 2 razy dziennie.

Wygląda to tak, że uruchamiam auto, pochodzi 5 - 8 sekund i gaśnie. Gaśnie tak jakby je zgaszono. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Zaglądam pod maskę i widzę, że w przewodzie od ręcznej pompki do pompy wtryskowej brak paliwa. Pompuję pompką kilkakrotnie aż w przewodzie pojawi się paliwo i auto odpala.

Zjawisku temu nie towarzyszy żaden błąd komputera.

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, gdy auto jest zimne, trzęsie się, silnik pracuje nierówno (faluje). Jak się rozgrzeje wszystkie te zjawiska znikają.

 

Czy to naprawdę może być koniec życia pompy wysokiego ciśnienia?

Czy istnieje możliwość, że jest jakaś inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!