Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak świateł


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Mam wymieniony przełącznik zespolony i dalej nie mam świateł mijania. Jak były ulewy woda dostała się do środka i kapała mi na nogę od strony lewej. Ten problem jest już usunięty, dziura zaklejona ;-) I mam pytanko czy za gniazdem bezpieczników jest jakiś przekaźnik, który mógł ulec uszkodzeniu? Na początku przy awarii wystarczyła regulacja kierownicy góra/dół i światła włączały się, teraz to już nie działa w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Na pewno jest jakiś przekaźnik po lewej stronie za bezpiecznikami, gdyż u mnie coś charakterystycznego tyka i wtedy gasną mi światła mijania.

Zastanawiam się tylko jak się można do niego dostać?

Czy kolega pokonał już może swój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przy awarii wystarczyła regulacja kierownicy góra/dół i światła włączały się, teraz to już nie działa w ogóle.

Ten objaw nie ma nic wspólnego z przekaźnikami za bezpiecznikami. Moim zdaniem to przerwa w przewodzie, w wiązce przewodów od wyłącznika zespolonego. Przy przestawieni kierownicy widocznie poprawiał się styk, teraz już na tyle się wypaliło, że poprawy nie widać. A przekaźniki za bezpiecznikami i tak są niewymienne. (wlutowane w podstawę)

Tu kilka fotek http://megane.com.pl/scenic-gdzie-znajduja...t4471.htm#42139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja przedwczoraj odłączyłem "-" od akumulatora na 2 min. celem sprawdzenia czujnika prędkosci. Cos tam poruszałem i w końcu to zostawiłem. Wieczorem moja żona odpaliła auto i swiateł mijania już nie było. Jechałem do mojego domu 70km na długich. Więc wszystkie inne swiatła są oprócz mijania. Kontrolka się pali. Jest gdzies opisane jak wymienic sprawdzic/wymienic żarówki w megi I? Czy jest to tak banalne ze nie wymaga opisu. Czytałem że moga sie dwie naraz przepalić więc zanim sie skompromituje u elektryka chce to sprawdzić. Aaa i w skrzynce bezpieczników obok kierownicy tam gdzie ma byc bezpiecznik od swiateł mijania mam jakby plastikową jego atrapę. Już sam nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że moga sie dwie naraz przepalić

A nie prościej wyjąć żarówki i zobaczyć czy rzeczywiście się spaliły? Miałem już tak, obie naraz się spaliły, właśnie mijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. jedna żarówka przepalona, druga sprawna. Próbnikiem sprawdziłem że na jednym z trzech gniazd we wtyczce (tam gdzie wchodzą blaszki od żarówki) jest prąd (obie wtyczki), więc chyba ta nieprzepalona powinna świecić prawda?. Nie znam się w ogóle na elektryce ale chyba lampy nie są połączone szeregowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połączone szeregowo.

:) Raczej równolegle

Skoro na wtyczkach jest napięcie, to znaczy, że obwód nie zamyka się do masy. Sprawdź wtyczki na żarówkach, robisz to na wyłączonych światłach.

W kostce masz trzy wejścia; + świateł mijania, + świateł drogowych, masa. Nie pamiętam dokładnie która jest która, ale jak weźmiesz żarówkę powinieneś się zorientować.

Jeżeli światła drogowe świecą, to w przypadku sprawnej żarówki, mijania też muszą świecić. Tym bardziej, że dochodzi do nich napięcie.

Zamień żarówki miejscami, dognij styki we wtyczce, poruszaj kabelkami.

Częstą przyczyną było upalenie styków we wtyczce, wymiana wtyczki załatwiała sprawę. Wtyczkę kupisz w większości sklepów motoryzacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zastosuję się do twoich rad, dzieki wielkie:). Na razie poprostu kupiłem dwie nowe żarówki wstawiłem i wszystko gra. Będę badał w najbliższym czasie dlaczego ta sprawna żarówka nie chciała swiecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa i w skrzynce bezpieczników obok kierownicy tam gdzie ma byc bezpiecznik od swiateł mijania mam jakby plastikową jego atrapę. Już sam nie wiem o co chodzi.

Może w tym rzecz (F45):

bezpswiatel.jpg

 

A w dolnej części poniższego obrazka masz narysowane GNIAZDO (kostkę) żarówki H4 (chyba takie masz w phI). Czyli górny styk, to plus dla świateł mijania, lewy (lewa strona pojazdu) to masa, prawy - plus dla drogowych.

Sam schemat kiedyś narysowałem jak w poprzednim samochodzie przerabiałem instalację świateł na przekaźniki ;) swoją drogą w Megane też warto to zrobić.

821e6e9fca393de5m.jpg

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!