Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ksenony- poziomowanie - problem z...


Rekomendowane odpowiedzi

.....tym że padł czujnik poziomowanie w przednim kole(objawy lampy po podniesieniu opadały powoli do poziomy dolnego i po chwili automatycznie sie podnosiły - i tak w koło). ASO zdiagnozowało i wymieniło czujnik i poziomowanie działa ale tylko na lewe światło!!! - prawe ustawia się do poziomu średniego i nie reaguje na wychylenia np. zmiany obciążenia tylnej osi pojazdu. Po podpięciu pod kompa w ASO - diagnoza brak komunikacji z lampą i sami nie wiedzą co jest nie tak (chcą mi pół auta rozbierać!!!!!!!).

Może ktoś z szanownego koleżeństwa przerabiał podobny problem, bo w sumie, mnie to w niczym nie przeszkadza, jak dla mnie droga jest oświetlona poprawnie ale z drugiej strony wiem co to znaczy dostać od kogoś po oczach ksenonami (to w trosce o innych użytkowników drogi) no i zastanawiam się czy do takich świateł nie doczepią mi się na przeglądzie technicznym. A kolejna rzecz to irytująca myśl, że nie wszystko jednak działa poprawnie.

 

Pozdrawiam

i z góry dziekuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ok, tylne światła to może się czymś różnia ale te przednie jak dla mnie to poza wnętrzem takim jakby "karbowanym" to niczym więc skoro nie ma róznicy to po co kombinować

Teraz już wiesz. Bo w fazie I non stop sie psuły. Jak nie przetwornica to czujniki, jak nie czujniki to silniczek reflektora. A silniczek nie wystepuje jako część zamienna, tylko cała lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A silniczek nie wystepuje jako część zamienna, tylko cała lampa.

 

 

Tak , tylko zwróć uwagę, że to raczej nie jest usterka silniczka ponieważ on działa. Problem dotyczy tylko braku reakcji jednej z lamp na sygnał z czujnika.

 

PS.

Oglądałem te lampy i nadal nie widzę różnicy poza wewnętrznym ukształtowaniem "luster" i "karbowaniami" wewnątrz lamp.....pofatygowałem sie nawet i sprawdziłem czujnik przy kole - jest taki sam........przynajmniej z wyglądu i sposobu mocowania.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że pomogłem

No dzięki myślę że gdyby taką ścieżkę jak napisałeś przeszli w ASO dawno by wiedzieli co dolega lampce. Dzieki za info.

Nie zamierzam już do nich jechać jak już to zajmę się tym sam w miarę oczywiście możliwości i umiejętności.

 

Dziwi mnie tylko to,że przed wymianą tego czujnika w przednim zawieszeniu obie lampy reagowały na podłączony komp w ASO i nagle po założeniu nowego czujnika jakto się wyraził serwisant komp nie moze się połączyć z prawa lampą "widzi" tylko lewą....ale czujnik był faktycznie padnięty bo lampy przestały opadać - tyle że prawa obiera jakąś wartość średnią i nie zmienia nachylenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

tez mam ciekawie właśnie kupiłem reflektor bo miałem popękany iwymieniłem przetwornice na kupiona od tego samego gościa niestety okazało sie że :

przetwornica nie steruje wysokością ( bo po rozebraniu przetwornicy okazało sie ze nie ma w niej części elektroniki).a także clip nie widzi jej

Trudno kupiłem drugą nową wszystko fajnie tylko clip jej nie widzi a poziomowanie działa odwrotnie do reflektora który jest od nowości. tzn jak jedna podnosi to nowa opuszcza dodam iz na początku obie sa w pozycji opuszczonej i po włączeniu świateł:

orginalna wstaje zatrzymując sie po drodze chyba raz albo dwa ( tak było od nowości)

a druga jedzie płynnie bez zatrzymywania do swojej pozycji i nastepnie odwrotnie reaguje na ruch czujników zawieszenia.

Ma ktoś pomysły

??????

 

ponieważ z nową przetwornicą prawy ( wymieniany reflektor) świeci dużo lepiej od starej zamówiłem kolejną nową zobaczymy co będzie dalej.

Mój megan II 1.6 jest z 2002 roku.

 

czy w wersji II ph1 były jakieś zmiany w ksenonach?

przetwornice VALEO 12 pin kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moim zdaniem ustawienie parametrów początkowych CLIP'em załatwi sprawę.

Widzę że jesteś z Lublina, odezwij się na PW to myślę ze ogarniemy temat.

Pytasz o przetwornicę z Megany II ph I <ok> - domyślam się że chodzi Ci o Megane II ph II - bo w podpisie widzę że masz ph I

Niestety przetwornica z ph II nie pasuje do ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako, że to mój pierwszy post, witam wszystkich serdecznie.

 

temat trochę stary..., ale niedawno kupiłem Megi z ksenonami i mam też problem z autopoziomowaniem. Po włączeniu światła opadają i podnoszą się płynnie do pewnego poziomu (było za nisko więc podregulowałem mechanicznie). Problem pojawia się przy załadowaniu większego ciężaru do bagażnika - poziomowanie w ogóle nie reaguje, nawet jak wyłącze światła i włącze to poziomują sie do tej samej pozycji co bez obciązenia (czyli świecą za wysoko). Sprawdzałem czujniki przy kołach wszystko jest elegancko podłączone. Wypinałem też zaczep od przedniego czujnika i próbowałem nim poruszać - zero reakcji. Pojechałem w końcu podłączyć się pod kompa, na kompie wykazało, że auto ma fabryczne ksenony ale komputer ich nie "widzi". Wie ktoś jaka może być przyczyna?

 

[edit] Dodam też że przód był rozbierany bo wymieniałem rozrząd i może mechanik coś źle popodłączał... nie działają też spryskiwacze na lampy i na tylną szybę. (nie wiem jak było wcześniej, auto z niemiec pojechało prosto do mechanika)

 

[edit] Aha, wyczytałem też gdzieś że lampy powinny też reagować na przyspieszenie auta czy na nierówności na drodze. Może ktoś potwierdzić czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam też że przód był rozbierany bo wymieniałem rozrząd i może mechanik coś źle popodłączał... nie działają też spryskiwacze na lampy i na tylną szybę.
z ta przypadłością mechanior musial mieć cos wspólnego,to wszystko jest w okolicach rozrządu.
Pojechałem w końcu podłączyć się pod kompa, na kompie wykazało, że auto ma fabryczne ksenony ale komputer ich nie "widzi". Wie ktoś jaka może być przyczyna
czujnik masz po przeciwnej stronie niż rozrząd tak,że to nie wina mechaniora.W czujniku jest tez przekażnik do ksenonów...może on sie nie łączy z głownym kompem w samochodzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

mam auto od 2 dni, po odpaleniu ksenonki fajnie jeżdżą do góry, potem troszkę na dół. Ale generalnie świecą nisko i krótko (w porównaniu do mojej poprzedniej M IphII czy cytrynki picasso, widać na pierwszy rzut oka).

A - długie też jakoś w dół świecą, a tu piszecie że to nie powinno mieć związku z ksenonami.

 

Poradźcie, gdzie podjechać. Do mechanika czy elektryka? A może od razu do ASO? A jak ktoś z Wrocławia czyta, to może być nawet adres na PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik masz po przeciwnej stronie niż rozrząd tak,że to nie wina mechaniora.
a może być tak, że coś jest źle popodłączane przy samych lampach albo przetwornicach?
W czujniku jest tez przekażnik do ksenonów...może on sie nie łączy z głownym kompem w samochodzie?
chodzi o czujnik przy kole? jak sprawdzić ten przekaźnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seal08, powinieneś zacząć zabawę przede wszystkim od ustawienia pozycji świateł w pozycji 0....ale to tylko wyłącznie na Clipie(program serwisowy renault).

Wercje przy lampach bym odrzucił,nie poziomowałyby się wogóle.

Chodzi o czujnik przy przednim kole...nie mam pojęcia jak go sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że waśnie na Clipie nie "widzi" że podłączone są ksenony, pokazuje że powinny być ale niema z nimi kontaktu... Więc nie ma jak tego ustawić. Koleś powiedział mi że może mam nie oryginalne lampy. Choć auto ma zapisane w kompie że ma fabryczne ksenony. Możliwe że auto miało jakieś małe "kuku", były zbite lampy i wymieniono je na jakieś zamienniki... Może ktoś wie jak sprawdzić czy lampy są oryginalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!