Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabo działający nawiew w Megane 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem wszytskie problemy Wasze i odpowiedzi na temat słabo działającego nawiewu w megane. U mnie problem napewno nie jest w filtrze pp. Nawet po wyjęciu go całkowicie z układu nawiew jest słabiutki. Dmuchowa działa napewno i wydajemi sie że bardzo dobrze daje. Mam wrażenie jakby po drodze była jakaś przeszkoda blokująca dopływ powietrza do kabiny. Wrazenie jest takie że albo jest grześ dziura (tylko skąd miałaby się wziąć) w układzie albo powietrze po drodze sie rozpręża i dolatuje tylko do kabiny lekki podmuch. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita. Napisz jak zachowuje sie dmuchawa. czy jak zwiększasz siłę nawiewu to słychać że dmuchawa zwiększa moc czy dalej ma take same obroty. Może masz problem z przełącznikiem. Druga sprawa sprawdź jak wieje kiedu ogrzewanie masz podkręcone na maxa a jak daje kiedy masz ustawione w pozycji min czyli max zimnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na słuch dmuchawa chodzi dobrze. Imbardziej podkręcasz tym mocniej huczy. zreszta wyjmowałem filtr kabinowy i sama dmuchawa zasuwa pełną mocą ( przy samej dmuchawie urywa głowe) tylko cos nie dolatuje za wiele do nawiewów. Nie wiem co to jest. Nie ma znaczenia czy ogrzewanie jest właczone czy nie.

 

[ Dodano: 2007-01-17, 23:27 ]

Przy obiegu zamkniętym daje troszke mocniej ale to dalej nie to co być powinno.

 

[ Dodano: 2007-01-17, 23:49 ]

Acha i mam jeszcze jedno pytanie: czy u was też tak jest, że gdzie nie skierować nawiewu to i tak przednimi kratkami bedzie wiało? Dopiero po zamknięciu bocznych i centralnego nawiewu czuć że leci tamtędy któredy jest ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej meganie jest podobnie, dmuchawa dziala jak nalezy ale nawet jak mam ustawiony nadmuch tylko na nogi to bocznymi i srodkowa kratka i tak dmucha tak samo jak ustawie nadmuch tylko na szybe, dziwne to troche ale nie wiem co mozna z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha i mam jeszcze jedno pytanie: czy u was też tak jest, że gdzie nie skierować nawiewu to i tak przednimi kratkami bedzie wiało? Dopiero po zamknięciu bocznych i centralnego nawiewu czuć że leci tamtędy któredy jest ustawione.

 

to dotyczy wszystkich (chyba modeli renault) przynajmniej tak było w clio R19 i megane w ciężarówce mam także takie rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że jestem "nowy" na forum to na wstępie wszystkich serdecznie witam

Mój problem jest dokładnie taki sam jak Sebaho - więc opisywać nie będę.

Co prawda dotyczy on Scenica 1.9dTi z 2000r.

Jeśli chodzi o ustawienia wylotów powietrza w megance to faktycznie środkowe kratki "działają" zawsze - jeździłem meganką 5 latek. Mogę Wam powiedzieć, że w scenicu działa to inaczej - jak ustawisz pokrętłem tak wieje - wg mnie to skopali to trochę, bo jak mam nawiew na szybę, to nieraz przydałoby się trochę ręce ogrzać - a tu klops.

Wracają do tematu - "dolatuje tylko do kabiny lekki podmuch" -

jakby Ci sie udalo dostac do "zwrotnic" to mozesz przeczyscic tloczki, ktore przeslaniaja lub otwieraja kanaly. moze po prostu nie dochodza albo cos je blokuje.

Ktoś wie jak tam się dostać ? Co rozebrać ?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja tylko żeby dostać sie do regulatorów nawiewu to trzeba pół albo i więcej tapicerki w renacie zdemontować. Żeby było cieplo to może bym się za to zabrał choć z tego co wiem to jest naprawde sporo rozbierania i składania później. No chyba że się myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Przeczytałem wszytskie problemy Wasze i odpowiedzi na temat słabo działającego nawiewu w megane. U mnie problem napewno nie jest w filtrze pp. Nawet po wyjęciu go całkowicie z układu nawiew jest słabiutki. Dmuchowa działa napewno i wydajemi sie że bardzo dobrze daje. Mam wrażenie jakby po drodze była jakaś przeszkoda blokująca dopływ powietrza do kabiny. Wrazenie jest takie że albo jest grześ dziura (tylko skąd miałaby się wziąć) w układzie albo powietrze po drodze sie rozpręża i dolatuje tylko do kabiny lekki podmuch. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Witam,

Nie czytalem tego watku wczesniej ale dzis zajrzalem bo sam mam pewien problem, ale najpierw odpowiedz co do problemu z ktorym tez sie borykalem - slaby nawiew w kabinie.

 

Problemem byl oczywiscie filtr pp, ale jak do tego doszedlem:

Wyjalem filtr uruchamiam bez filtru nawiew a tu różnica niewielka.. i gdzie tu szukac rozwiazania. Na szczescie moj szwagier stal przed autem i okazalo sie ze cale powietrze idzie tam gdzie powinno.. przez otwarta klapke filtra :-) - dmuchalo z niej az milo a po jej zakryciu w kabinie w koncu nawiew jak trzeba.

Nie wiem czy przypadkiem nie postapiles podobnie ale objawy masz identyczne jak w moim autku.

 

Ale tutaj pojawia sie moj problem - gdyz moja wymiana filtra jeszcze zakonczona nie zostala. Zakupilem u kolegi filterek (MAN U 2424 - wedle opisu do Renault Megane I wersja z klima) otwieram pudelko ale ten zakupiony nie do konca jest jak ten wyjęty z auta. Ksztalt ten sam ale ten nowy ma dookola filtru gąbke uszczelniającą a ten orginalny ma plastik z prowadnica.

I tu pada moje pytanie: Czy tak ma byc, czy po prostu ktos podmienil filtr wewnatrz pudelka (na instrukcji do zakupionego filterka wyglada on identycznie z moim).

Jezeli ktos z was spotkal sie z tym problemem bede wdzieczny za podanie rozwiazania.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!