Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa paliwa, przytkany wtrysk.. co dalej..


Rekomendowane odpowiedzi

Talka, żeby było prawidłowo, zgodnie ze sztuką to powinno się zregenerować wszystkie wtryski. Jeśli jednak krucho z kasą, to podmieńcie tylko ten uszkodzony (może wystarczy przeczyścić). Jak auto wróci do normalności to można regenerację odłożyć na później. Uszkodzenie mechaniczne jednego wtrysku nie oznacza, że trzeba od razu robić wszystkie.

 

Znajomy niedawno miał w Kangoo 1.5 dci taki sam objaw, odpalało kiedy chciało, jak odpalił to nierówno pracował. Wtryski lały jak z węża ogrodowego. Po regeneracji wszystkich (1400zł chyba zapłacił) auto śmiga jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, powiem tak - już jakoś wyszarpie z konta te powiedzmy 2 tysiące na regeneracje wtrysków, bo ja wole mieć auto naprawde dobrze zrobione,szczególnie, że oboje zmężem musimy jakoś dojechać do prcy i są nam potrzebne dwa - nasze biedne stare i niezawodne tico - które nic a nic się zepsuć nie chce, no ale ma 80 tys. dopiero przejechane :), tyle że nas w tym miesiącu zrujnowała ta pompa wysokiego ciśnienia - 1,500 zl...

jeśli da się za te pieniądze to zrobić to chyba zrobię, byleby tylko nie trzeba było dawać 8,000 na nowe tak jak mówił ten poprzedni mechanik, ale myślę, że aż tak źle nie będzie.. na chwile obecną auto już nie odpala - jedynie kręci i już go nie zamierzam męczyć bo zajadę jeszcze coś innego przy tym odpalaniu...

byle się dało zregenerować i kamień z serca mi spadnie... bo o 8 tysiakach mowy nie ma...

 

nie mniej, dziekuję bardzo za wszystkie porady - dobrze jest jak ktos na spokojnie przedstawi całą sytuację i doradzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zrób ten wadliwy wtrysk, jeżeli auto odżyje to spokojnie czekaj z regeneracją aż się pojawią objawy wyraźnie wskazujące na zużycie wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mąż odstawił auto i jutro ma do niego kuzyn zerknąć

wtryski mamy z bosha :)

mąż odpalił na samostarcie i spokojnie przejechał ok 30 km do warsztatu , tam odpalił go bez problemu ale pewnie dlatego ze te plak działał jeszcze..

mam nadzieję, że skoro daliśmy rade jakoś dojechać tym autem bez problemów [praca silnika jest w miare stabilna podczas jazdy] to wtryski nie są w złym stanie :)

 

szkrobnę coś jeszcze.. na chwile obecną zastanawiam się czy auto napawić i jeździć, czy naprawić i sprzedać jak radzi "tysiąc mądrych głów" bo megi to podobno wyjątkowo problematyczne samochody..

mamy go niecaly rok i wymieniliśmy w nim amortyzatory, akumulator, wysprzęglik i coś jeszcze od sprzęgła, oraz pompe paliwa , teraz dochodzą wtryski..ostatnie dwie usterki pojawiły się po zatankowaniu paliwka na stacji pod inter marche-bo wiadomo-taniej i nie wiem czy to nie wina tego właśnie..

zastanawia mnie czy to normalne przy tego typu aucie czy mamy pecha..

jak doradzacie? czy megi faktycznie jest takim problemowym samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli punkt dla megi :)

 

Może ktoś jeszcze napisze co myśli o zacierających się panewkach w korbowodach - z tego co wczoraj poczytałam [a zrobiłam sobie dość niezłą lekturke] to dość częsta przypadłość meganek właśnie z silnikami 1,9 - mit? jakoś można zapobiegać temu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik głupot nie nagadał. Silniki 1,9 mają układ wtryskowy bosha, silniki 1,5 pracują na układzie delphi lub siemens.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do panewek to jak się leje zły olej np castrol to nie ma się co dziwić. Nowoczesne diesle są drozsze w eksploatacji i nie tak wytrzymałe jak stare klekoty.

Producenci podnoszą moc a cena nie rośnie kosztem jakości. W starych td turbina była chłodzona wodą teraz tylko olejem.

Wtryskiwacze są coraz mniejsze a na jeden ruch pracy tłoka wykonują do 5 wtrysków czyli 5 razy więcej . Pompa musi utrzymać 10 razy wyższe ciśnienie. Do tego dochodzi koło dwumasowe które musi przenieść większe obciążenia na skrzynie której konstrukcje pochodzi z ubiegłego wieku.I mnóstwo elektroniki po to żeby spełnić wyśrubowane normy spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrącę się do dyskusji chodz może trochę nie na temat

 jak się leje zły olej np castrol 

zawsze myślałem, że castrol to jeden z lepszych olei :huh:możesz kolego uzasadnić swoją wypowiedz odnośnie tego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość użytkowników volvo i mitsubishi ma problem z tymi olejami a przeważnie te modele co posiadają silniki od renaulta może to tylko przypadek ale dość częsty ja również raz się skusiłem na castrola bo to najtańszy olej tam gdzie mieszkam ale silnik chodził gorzej jak na starym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my lejemy elfa bo tak nam polecono - że nby takie do renault leja.. nie wiem na ile dobry wybór.

 

z tego co poczytałam sobie to warto by było wymienić pompe oleju a ona już zadba o panewki..

jak poczytałam o wymianach całego silnika i naprawach za kilka ładnych tysięcy to stwierdziłam, że jak chcemy megi zostawić to musimy coś w niej poremontować... byle tylko nas mechanik na niepotrzebne koszty nie naciągnął...

 

Witajcie :)

Ja znowu po porade :)

Dzwonił właśnie Leszek - kuzyn mechanik i mówił że na kompie wykazało, że 2 wtryski są całkiem niesprawne a 2 tak ledwo, ledwo na chodzie - tamten mechanik u którego zwykle mamy megi mówił że tylko jeden.

Leszek pytał czy jesteśmy pewni, że pompa byla regenerowana [nie dostaliśmy świstka] bo ten mechanik na ogół nie daje tego typu rzeczy.. No bo podobno, że jeśli pompa niesprawna by była to może też wykazywać że coś z wtryskami a tak naprawde to pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Leszek chciał znać odpowiedź bo jutro ma załatwione te wtryski na rano i pytał czy wymieniać czy nie - zdecydowałam się na wymiane wszystkich czterech za 1400 zl [bez robocizny] pewnie nic za robote nie policzy. 350 jeden wtrysk kosztuje urzywka - z pewnego źródła. Myślicie , że dobrze zrobiłam? Mam nadzieje że ta pompa była zrobiona..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to są wtryski Boscha, to za 350 zł można je zregenerować z gwarancją na rok lub dwa lata.

Nowe wtryskiwacze do 1,9 dCi można kupić za 500-700 zł.

Wydaje mi się, że to jest pewniejsza opcja niż używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!