Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to odma?


doneinstein

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Trochę szukałem wśród innych tematów, ale nie mam pewności czy dobrze rozumuję.

Ostatnimi dniami zauważyłem pęknięcia wzdłużne na rurce otoczonej na zdjęciu na czerwono, wokół którego było lekkie zabrudzenie olejem. Na szybko okleiłem rurę taśmą odporną na wysokie temperatury. Czy ta rura to odma? Czy może ona łączy sprężarkę z intercoolerem? Jeśli to odma, to w porządku, że trochę wydmu[ciach]e z niej olej, a jeśli to nie odma?

Ale od wczoraj daje się słyszeć świst podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2000. No i jakby trochę bardziej chlapie olejem spod tej taśmy (albo prędzej nowych pęknięć na rurze). A samo auto jest bardziej mułowate i gorzej reaguje na gaz. Żadna lampa kontrolna nie zapala się. Czy wspólną przyczyną jest jednak wciąż ta rura, czy jednak turbo kończy swój żywot (niedawno przekroczyłem 150 k. km).

 

 

PS. Fajnie teraz wygląda to forum. Tylko czy musi się włączać cenzura w słowie wydmuchać, gdy kończy się ono na uje :) ?

post-26884-0-17451200-1304723718_thumb.jpg

Edytowane przez doneinstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to nie odma a rura z IC. Trochę może byc tłusta od oleju ale nie za wiele. Jej nieszczelność może być powodem spowolnienia reakcji silnika na dodawanie gazu. Co zaś tyczy samego świstu, to przy szczelnej rurze też jest słyszalny. Ja go słyszę jak mam opuszczoną szybę, przy zamkniętych świstu niestety nie słychać z za kierownicy, a tak go lubię.

Jeśli masz kogoś kto dysponuje migomatem, możesz tą rurkę dać pospawać, jeśli nie, to tu masz kilka do wyboru:

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50857&order=t&p=1&price_from=&price_to=&string=rura+renault

Ceny zaczynają się od 50 zł.

Co do cenzury- to pilnuje tego ślepa elektronika, która działa po omacku. Widocznie podpadła jej część słowa, które chciałeś zastosować.

By ją przechytrzyć można użyć zwrotu "występują przedmuchy powietrza". Znaczy to samo, a elektroniczny cenzor się nie pluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150k to nie tak wiele dla turbiny powinna pohulać jeszcze jak była odpowiednio traktowana. Większość napraw turbiny jest spowodowana widzimiśie polskich mechaników którzy nie umieją zdiagnozować poprawnie awari i na pierwszy ogień dają egr i turbinę. Miałem kiedyś okazje kupić kangoo z przebiegiem 200k mil po listonoszach gdzie turbina nie była tykana on nowości i nieźle sobie radziła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie jest tylko poglądowe, moja rura jest chyba jakaś gumowa wzmacniana siatką wewnątrz i to ta guma zaczęła pękać.

Dzięki za info o przeznaczeniu tej rury, teraz będę wiedzieć, czego szukać. A opłaca się kupować używkę, jeśli nie wiadomo ile ona jeszcze pożyje? Czy może warto dołożyć na przykład 100 zł i kupić nową?

A świst w takim razie może wydobywać się spod warstwy taśmy izolacyjnej, jeśli to rura do intercoolera. Bo jeszcze kilka dni temu tak nie świszczało, a raczej gwizdało.

No i jeszcze ten olej (cienka warstwa). Czy jego obecność w tym miejscu nie powoduje zalepiania intercoolera i nie pogarsza jego możliwości chłodzenia?

 

Dziś auto ma 153k kmów (wg ASO autentyczny), zrobiłem nim 10k kmów, resztę poprzedni właściciel. A jak on traktował turbo trudno powiedzieć. Jeśli jak cały samochód, to nie powinno być źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z tą rurą a własciwie ja mam taki gumowy wąż i okazało się że jest pęknięty.Zauważyłem to po tym że mam mokrą tą dolną osłonę silnika własnie nad tym wężem i dodam jeszcze że jest w nim dość sporo oleju.Jak odkręciłem tą opaskę z góry to poleciało jeszcze kilka ładnych kropel.Czy te pęknięcie może być przyczyną że po uruchomieniu auta strasznie kopci na niebiesko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałe kopcenie na niebiesko oznacza spalanie oleju i dzieje się tak w sytuacji, gdy np: pierścienie są nieszczelne. Wtedy bywa za dużo oleju w komorze spalania. Poza tym to diesel, on lubi czasem puścić jakiś zauważalny obłok.

A poziom oleju jakoś znacząco się obniża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!