Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to odma?


doneinstein

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Trochę szukałem wśród innych tematów, ale nie mam pewności czy dobrze rozumuję.

Ostatnimi dniami zauważyłem pęknięcia wzdłużne na rurce otoczonej na zdjęciu na czerwono, wokół którego było lekkie zabrudzenie olejem. Na szybko okleiłem rurę taśmą odporną na wysokie temperatury. Czy ta rura to odma? Czy może ona łączy sprężarkę z intercoolerem? Jeśli to odma, to w porządku, że trochę wydmu[ciach]e z niej olej, a jeśli to nie odma?

Ale od wczoraj daje się słyszeć świst podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2000. No i jakby trochę bardziej chlapie olejem spod tej taśmy (albo prędzej nowych pęknięć na rurze). A samo auto jest bardziej mułowate i gorzej reaguje na gaz. Żadna lampa kontrolna nie zapala się. Czy wspólną przyczyną jest jednak wciąż ta rura, czy jednak turbo kończy swój żywot (niedawno przekroczyłem 150 k. km).

 

 

PS. Fajnie teraz wygląda to forum. Tylko czy musi się włączać cenzura w słowie wydmuchać, gdy kończy się ono na uje :) ?

post-26884-0-17451200-1304723718_thumb.jpg

Edytowane przez doneinstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to nie odma a rura z IC. Trochę może byc tłusta od oleju ale nie za wiele. Jej nieszczelność może być powodem spowolnienia reakcji silnika na dodawanie gazu. Co zaś tyczy samego świstu, to przy szczelnej rurze też jest słyszalny. Ja go słyszę jak mam opuszczoną szybę, przy zamkniętych świstu niestety nie słychać z za kierownicy, a tak go lubię.

Jeśli masz kogoś kto dysponuje migomatem, możesz tą rurkę dać pospawać, jeśli nie, to tu masz kilka do wyboru:

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50857&order=t&p=1&price_from=&price_to=&string=rura+renault

Ceny zaczynają się od 50 zł.

Co do cenzury- to pilnuje tego ślepa elektronika, która działa po omacku. Widocznie podpadła jej część słowa, które chciałeś zastosować.

By ją przechytrzyć można użyć zwrotu "występują przedmuchy powietrza". Znaczy to samo, a elektroniczny cenzor się nie pluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150k to nie tak wiele dla turbiny powinna pohulać jeszcze jak była odpowiednio traktowana. Większość napraw turbiny jest spowodowana widzimiśie polskich mechaników którzy nie umieją zdiagnozować poprawnie awari i na pierwszy ogień dają egr i turbinę. Miałem kiedyś okazje kupić kangoo z przebiegiem 200k mil po listonoszach gdzie turbina nie była tykana on nowości i nieźle sobie radziła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie jest tylko poglądowe, moja rura jest chyba jakaś gumowa wzmacniana siatką wewnątrz i to ta guma zaczęła pękać.

Dzięki za info o przeznaczeniu tej rury, teraz będę wiedzieć, czego szukać. A opłaca się kupować używkę, jeśli nie wiadomo ile ona jeszcze pożyje? Czy może warto dołożyć na przykład 100 zł i kupić nową?

A świst w takim razie może wydobywać się spod warstwy taśmy izolacyjnej, jeśli to rura do intercoolera. Bo jeszcze kilka dni temu tak nie świszczało, a raczej gwizdało.

No i jeszcze ten olej (cienka warstwa). Czy jego obecność w tym miejscu nie powoduje zalepiania intercoolera i nie pogarsza jego możliwości chłodzenia?

 

Dziś auto ma 153k kmów (wg ASO autentyczny), zrobiłem nim 10k kmów, resztę poprzedni właściciel. A jak on traktował turbo trudno powiedzieć. Jeśli jak cały samochód, to nie powinno być źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z tą rurą a własciwie ja mam taki gumowy wąż i okazało się że jest pęknięty.Zauważyłem to po tym że mam mokrą tą dolną osłonę silnika własnie nad tym wężem i dodam jeszcze że jest w nim dość sporo oleju.Jak odkręciłem tą opaskę z góry to poleciało jeszcze kilka ładnych kropel.Czy te pęknięcie może być przyczyną że po uruchomieniu auta strasznie kopci na niebiesko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałe kopcenie na niebiesko oznacza spalanie oleju i dzieje się tak w sytuacji, gdy np: pierścienie są nieszczelne. Wtedy bywa za dużo oleju w komorze spalania. Poza tym to diesel, on lubi czasem puścić jakiś zauważalny obłok.

A poziom oleju jakoś znacząco się obniża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!