Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Niski" tył, czy już czas na belkę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory każdy samochód jaki posiadałem miał odboje, dlatego pomyślałem że w Scenicu wcisneli do amortyzatora bo nic u mnie innego nie ma.

Belkę sam podnosiłem wszystko poszło bez problemu dokładnie tak jak piszesz, ale jak widać ciągle nie bardzo rozumię jak to wszystko działa :)

Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, również Mnie dopadł podobny problem. Wracając z zakupami pod sklepem zauważyłem, że prawy tył auta delikatnie jest niżej. Tył normalnie amortyzuje nie, przy skrętach nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków. Między świętami a sylwkiem zajrzę pod auto bo nie mam kanału. A wy co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator raczej nie, prawy drążek skretny stracił być może swoją sprężystość,,skrętną'' bardziej od lewego. U mnie tył siedzi równomiernie. Na wiosnę się zaborę sam. W szczecińskich warsztatach podniesienie belki to koszt 250-300. Jeżeli koła stoją prosto a nie tak / \ lub tak \ / to wystarczy podnieść belkę na frezach bez regeneracji.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Ok,tak sobie tylko gdybałem.Amortyzator nie ma wpływu na prześwit.On jest od tłumienia drgań przy nerównościach a nie od podtrzymywania nadwozia.Bez amorów powinien stać tak samo ,przecież przy ustawianiu prześwitu belkę przestawia się na frezach bez udziału amortyzatora i prześwit ma być taki jak zmierzono i ustawiono bez amora inaczej mechanior musiałby kilka razy demontować drązki i ustawiać belkę żeby utrafić i zgrac prześwit ze stopniem zużyca amortyzatora.Spotkałeś się z taką techniką,bo ja nie.Czy mechanik mierzy stopień zużycia amortyzatora przed regulacją prześwitu?...nie...ale,co ja tam wiem..pewnie znowu teoretyzuję i sie mylę. :D

To,że u Ciebie siadło po urwaniu amorka to znaczy,że miałeś juz sfatygowany drążek a amor był tak ściskany ,,wbrew sobie''...że się zbuntował i pękł .

Zawsze można tez spróbować zaadaptować taki amorek jak na rysunku :D Pochodzi z Renault 21,sprytne rozwiązanie.

post-47116-0-58542300-1356283421_thumb.jpg

A poniżej jego dane.Może komuś sie przyda w celach ,,tuningowych''.

post-47116-0-72328900-1356283767_thumb.jpg

Jeszcze jedna uwaga.To skok amortyzatora dobierany jest do spręzyny i ,,ugiecia'' drążka.Jezeli ktos ma kaprys a nie zależy mu na wyglądzie bo jeździ po lasach to może wstawić dłuższe sprężyny lub więcej ,,podkręcić'' drążki, ale musi dobrać dłuższe amory o odpowiednim skoku. Oczywiście wysokość zawieszenia jest ograniczona bo jak się przedobrzy to przód lub tył będzie będzie ,,pływał'' na lewo i prawo.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy można wymienić tylko 2 drązki skrętne zamiast 4? W maju robiłem regenracje belki, ale auto i tak gdy ktoś z tyłu usiądzie to siada jakby było tam z 500kg. Wymiana amorów na gazowe pewnie nic nie da, dlatego myślę nad wymianą chociaż 2 drązków. No chyba, że ktoś wie gdzie w okolocach silesi podnoszą belke, bo jak narazie to żaden z warsztatów tego zrobić nie chce :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy można wymienić tylko 2 drązki skrętne zamiast 4?

Ten typ belki nazywa się czterodrążkowy, ale tak naprawdę tylko dwa drążki działają jak sprężyny.

Dwa pozostałe pełnią rolę stabilizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu nie ma odpowiedzi, choć ją pisałem.

To,że u Ciebie siadło po urwaniu amorka to znaczy,że miałeś juz sfatygowany drążek a amor był tak ściskany ,,wbrew sobie''...że się zbuntował i pękł .

Amortyzator był nówka sztuka, miał zrobione chyba z 400 km, po wymianie na następny jest OK, więc Twoja teoria nie za bardzo się sprawdza.

Zawsze można tez spróbować zaadaptować taki amorek jak na rysunku

Gdzieś na forum jest już o tym dyskusja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja teoria nie za bardzo się sprawdza

Nie będę obstawał przy swoim,ale ja znam tylko jedną,,szkołę'' na temat zawieszenia...taką,że amortyzator nie bierze udziału a wręcz nie powinien brać w podnoszeniu karoserii.Dobierany jest do twardości sprężyny(drążka) czyli do jej stopnia ugięcia i odbicia na nierównościach.Ma za zadanie tylko i wyłącznie tłumić te drgania w jedną i drugą stronę żeby ta sprężyna miała jak najmniejszą predkość ,,odbicia'' i ,,dobicia'', przez co własnie odczuwa się wrażenie,ża autko sunie równo. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 22 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!