Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[GrandScenicIIphII] czujniki parkowania z kamerą i ekranem


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zbierałem się jak pies do jeża nadszedł wreszcie dzień w którym należalo taki zestaw zainstalować. Większość działań przeprowadził meganecoupe02 za jego działania gorąco mu dziękuję.

 

Zestaw jaki sobie zakupiłem składa się z następujacych elementów:

-komplet 4 czujników parkowania;

-kamera;

-wyświetlacz 3,5";

-piskacz;

-centralka;

-komplet okablowania.

 

Urządzenie nabyłem poprzez alledrogo i kosztowało mnie 399,00zł oraz koszty przesyłki. Zakupiony zestaw wygląda tak:

 

zdjcie0336o.th.jpg

zdjcie0335v.th.jpg

 

I co ciekawe muszę przyznać że mimo pewnych obaw oraz ceny (w miejscach gdzie poszukiwałem taki zestaw a czasem sama kamera i wyswietlacz kosztowały ok. 800-1000zł) jest przyzwoitej jakości.

 

Jako pierwszy punkt działania wykonałem próbę podłączenia urządzenia, zmontowania w powietrzu i przymiarkę kamery oraz wyswietlacza do samochodu w celu wybrania najlepszych miejsc do ich zamontowania. Kiedy próby przebiegły pomyślnie nalezało dokonać odpowiednich działań. Montaż mozna potraktować dwutorowo: montaż okablowania oraz montaż samych czujników oraz kamery, dlatego pokażę kolejne działania tak jak były wykonywane przez nas w trakcie instalacji, jak dla mnie miało to jakis sens.

 

Przed montażem zadek mojego pojazdu wygladał tak:

zdjcie0337n.th.jpg

 

jak widać środkowa listwa zderzaka wołała o wymianę lub naprawę, padlo jednak na wymianę ale o tym dalej.

 

Jako pierwszy został zdemontowany tylny zderzak:

 

1. Demontaż tylnych lamp:

zdjcie0338q.th.jpg

 

 

odkręcenie dwóch wkrętów (na każdą lampę) torx po otwarciu klapy bagażnika, przylozenie lekkiej siły f od zewnątrz i pociągnięcie lamp do siebie, odpięcie kostek i schowanie tylnych lamp w bezpieczne miejsce.

 

2. Demontaż zderzaka:

zdjcie0340.th.jpg

zdjcie0339.th.jpg

 

zdjęcie odbojników tylnej klapy (znowu przykładamy f naturalnie z klasycznym umiarem), delikatny demontaż spinek wzdłuz progu oraz w otworach lamp. Później odkręcenie śrub od spodu zderzaka (chyba 5 szt. 8) oraz po 2 sruby M7 łączące nadkola z błotnikiem (za kołami) oraz po jednej śrubie M8 na dole kazdego nadkola. Lekkie szarpnięcie przy każdej krawędzi na łączeniu zderzaka z błotnikiem i zderzak mamy juz oddzielnie.

 

3. Demontaż listew zderzaka:

zdjcie0342.th.jpg

 

wymiana z oryginalnych bez czujników parkowania na zakupione wczesniej oryginalne z otworami od czujniki. Listwy należy wypychać od wewnątrz zderzaka pomagając sobie płaskim śrubokrętem, pprzy uzyciu lekkiego f mocujemy docelowe. UWAGA zderzak po zdemontowaniu jest bardzo wiotki i trzeba zwrócic uwagę zeby przy szarpaniu się z listwami nie zrobić mu krzywdy.

 

Oczywiście można zainstalowac w listwach bez otworów, sama skorupa zderzaka ma juz przygotowane otwory, czyli wiercenie tylko w listwach.

 

4. Montaż czujników parkowania w gotowych otworach (brak zdjęcia). WAŻNE: oryginalne otwory mają większą średnicę niz chińskie czujniki, poradziłem sobie zwiększając ich średnice za pomocą taśmy samowulkanizującej oraz odrobiny SuperGlue. Czujniki mają odłączane przewody co ułatwia ich montaż-długie przewody do centalki nie plączą się).

 

Zderzak został juz przygotowany do założenia:

zdjcie0349c.th.jpg

przewody od czujników w trakcie montażu zostaną wciągnięte i mocno złapane opaskami zaciskowymi na belce haka holowniczego.

 

Czas zabrać się za następne elementy:

 

5. Przygotowanie miejsca instalacji kamery:

zdjcie0341d.th.jpg

Demontaż środkowej górnej listwy pokrywy bagaznika (należy szarpnąć równomiernie i kawałek plastiku zostaje w garści). Kamera trafi na górną krawędź tylnej szyby pośrodku i pozwoli na jej "patrzenie' przez szybę w świetle precy wycieraczki co pewnie zaowocuje w zimie (lub nie :) ). Sama kamera po próbach jej przyklejenia zakończyła się wywierceniem dwóch otworów i przykręceniem jej (przyklejenie bylo przydaten do przetestowania oddalenia kamery od szyby i dobrania najlepszego miejsca przed wierceniem. Zostają też przeprowadzone przewody do kamery:

zdjcie0343m.th.jpg

przewody trafiaja przez gumowe maskownice prowadzące wężyk do spryskiwacza tylnej szyby, potrzebna była pewna ilość wazeliny ułatwiającej wtykanie :)

zdjcie0345j.th.jpg

przewody juz na docelowym miejscu.

zdjcie0346i.th.jpg

ich dalszy przebieg zostaje pracowicie upchniety pod tapicerką i skierowany w miejsce w bagaznieku po prawej stronie pod tapicerką (spokojne dostanie się do tamtego zakamarka wymaga odkręcenia listwy utrzymujacej roletę bagażnika na odpowiednim poziomie). Miejsca jest tam bardzo dużo, a doprowadzenie zasilania od prawej lampy jest bardzo łatwe.

Kamera po zamontowaniu z miejsca kierowcy wyglada tak:

zdjcie0352j.th.jpg

a z zewnątrz tak:

zdjcie0353m.th.jpg

Sorry za brudną szybę, jak będę po myciu wkleję lepsze zdjęcie.

 

6. Ruszamy do przodu. Po zastanowieniu się zapada decyzja o przebiegu przewodów nad drzwiami:

zdjcie0347.th.jpg

zdjcie0348s.th.jpg

Przewody zostały przesunięte daleko pod podsufitkę żeby nie wchodziły w kolizję z kurtynami.

 

7. Zostaje zainstalowany ekran:

zdjcie0350c.th.jpg

Specjalnie wybrałem to miejsce żeby zbytnio nie rzucał się w oczy. Przewody są ukryte pod podsufitką oraz pod osłona słupka (złączki chinch oraz zasilające).

 

8. Zasilanie zostaje podłączone z tylnej prawej lampy: + z obwodu światła cofania, - został podłączony pod przewód masowy zainstalowany przy zakladaniu haka. Zasilanie wbrew instrukcji zostalo wykonane tak żeby ekran włączał się dopiero w momencie włączania biegu wstecznego. Specjalnie nie chciałem zeby był podłączony na stałe (istnieje możliwość podłączenia drugiej kamery np. z przodu, jezeli kiedyś to nastapi zmienię podłączenie zasilania). Przewód do jego zasilania został poprowadzony z tylnej lampy (wiem ze to nie po drodze, ale tak wydawało mi się najlepiej).

 

9. Cała instalacja zostaje podłączona, piszczyk ląduje też z boku bagażnika. Zderzak zostaje zamontowany, wszystkie elementy trafiaja na swoje miejsca. Efekt końcowy wygląda tak:

zdjcie0351k.th.jpg

wyświetlacz nawet przy silnym słońcu jest czytelny, obraz jest ostry. Pomocna jest wyświetlana skala, nieco przyzwyczajenia wymaga system wyswietlania odległości do przeszkody przez poszczególne czujniki. Czasem pojawiaja sie fałszywe sygnały ze skrajnych czujników, ale podejrzewam ze mogą być spowodowane przez zamocowanie czujników w otworach fabrycznych listew (głębsze niż zalecane przez producenta urządzenia).

 

10. Tylny zderzak wygląda teraz tak:

zdjcie0354di.th.jpg

po zamontowaniu wszystkich elementów widoczna jest różnica w odcieniu wymienionych listew, widać także ze były one dodatkowo lakierowane. Stwierdziłem ze na razie nie będę sobie tym zawracał głowy.

 

Z urządzenia jestem zadowolony, pewnym minusem są mocno widoczne przewody ogrzewania tylnej szyby w nocnym trybie pracy (oswietlenie kamery diodami IR), ale mimo tego widoczność jest bardzo dobra.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pizza: Dobra robota :)

Z tą brudną szybą to faktycznie przegiąłeś :) :)

Fajne zielone ślady naprowadzania na monitorku :) Jak pas startowy :)

Samsung widać w użyciu się sprawdza ;)

Dopisz może jeszcze trochę o sposobie montownia wyświetlacza bo jakoś nie doczytałem o tym a pewnie zaraz pojawią się pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu: dzięki, ale do do fabrycznego zestawu to jeszcze daleko. Sprawuje się bardzo dobrze, zobaczymy tylko co bedzie jak czujniki się zabrudzą, zakurzą itp.

 

P_r_z_e_m_o: pdfa postaram się wyprodukować, zbyt dużo zdjęć nie zrobiłem bo w pewnym momencie okazało sie ze czasu coraz mniej a samochód w proszku.

 

Prezes: chwilowo brak czasu na wizytę w myjni. Samsung za to nieco mnie wkurza. Wyświetlacz jest zamocowany na fabrycznej nóżce taśmą samoprzylepną do szyby, poki co kilka dni na sońcu się trzyma i nie spada, jak spadnie to przewiercę szybę i przykręcę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!