Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o rygiel klapki wlewu paliwa.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj próbowałem przesmarować rygiel wlewu paliwa,gdyż głośno chodził przy zamykaniu i otwieraniu, jednak to nic nie dało (WD40). Zauważyłem jednak, że ta duża śruba pod klapką wlewu, z której wyskakuje rygiel jest jakby luźna i nie podejrzewając, że gwint niestety jest plastikowy, postanowiłem ją dokręcić i niestety cały gwint, który jest wewnątrz śruby oderwał się od reszty siłownika, który jest w nadkolu. Siłownik oczywiście wpadł do środka i nawet nie wiem jak się do niego dostać (rozebrałem całą tapicerkę w bagażniku ale niestety od wewnątrz na 100% nie można do niego dojść. I teraz moje pytanie: czy siłownik jest zespolony z tym gwintem, który wyrwałem czy też jest to jakaś część zupełnie inna mocowania siłownika ? Chciałbym kupić używany siłownik i oddać do montażu mechanikowi jednak nie wiem czy ten gwint od tej dużej śruby jest razem z siłownikiem czy też może muszę kupić jakieś mocowanie ? W załączeniu wstawiłem zdjęcia tej nieszczęsnej śruby razem z tym co w niej zostało.

post-10583-1240683946_thumb.jpg

post-1-1240683946_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh zrobiłem to samo w tamten weekend.

kupiłem nowy siłownik na allegro.

odkręciłem w bagażniku prawy plastik prawa lampę wyjąłem stary wsadziłem nowy i lata jak ta lala

Edytowane przez hard-drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie że to takie proste. Mógłbyś mi podesłać jakieś zdjęcie jak ten siłownik wygląda lub link do tej aukcji na allegro którą wygrałeś, gdyż znalazłem już niby taki na allegro ale jest on bez gwintu, na który jest nakręcana ta wielka śruba od strony wlewu (może siłowniki od ph1 różnią się od tych z ph2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to przerabiałem i nic nie kupowałem.

Wyjąłem siłownik, gwint dokleiłem Super Glue, a przy montażu płaszczyznę, z której wychodzi ten gwint posmarowałem jakimś gęstym klejem (nie pamiętam jakim, to było 3 lata temu) i włożyłem na swoje miejsce. Później nakręciłem nakrętkę i trzyma do dziś nawet bez nakrętki :->

"Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?" <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wyciągałeś siłownik przez tylną lampę ?

Tak, ale jak masz szczupłą rękę to zrobisz to bez wyjmowania. Ja miałem lampę zdjętą i naprawiłem to przy okazji.

Jak pisałem wyżej, 3 lata temu to zrobiłem i jest dobrze do dziś, a zrobione ponad 60 tys po naszych ukochanych drogach. Jak dobrze zrobisz to nie ma bata żeby odpadło <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, że zaczął wydawać dziwne dźwięki i chyba to już był jego koniec. Cały czas na allegro szukam takiego siłownika tylko, że siłownik od scenic 1ph1 lub meganki ni diabła nie pasuje do scenica 1ph2. Już bardziej podchodzi mi siłownik od scenica II ale głowy to sobie nie dam uciąć. I dlatego pytam na forum, który siłownik będzie dobry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął wydawać dziwne dźwięki i chyba to już był jego koniec.

na początek ja bym przesmarował. Tam jest taki żółty smar, który twardnieje i traci swoje właściwości.

A jak upierasz się przy wymianie to szukaj z anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem w kwestii hałasu. Siłownik w moim od dwóch lat tak hałasuje (od chwili kupna), jakoś się do tego przyzwyczaiłem (raczej z lenistwa). Nie sądzę więc żeby tak od razu padł. Jezeli masz już rozebrane to warto przesmarować, z tego co pisał meganecoupe02 zdaje egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zrobiłem dokładnie to samo :mrgreen:

Wyjęcie jest bardzo proste w prawym boczku masz schowek i potem taką klapkę wyciągasz ją i masz dojście do kabelków. Skoro spadł ci siłownik to dwa kabelki będziesz miał naprężone ciągniesz i wyciągasz ;). Mój też strasznie głośno chodził okazało się że w środku złamał się ten bolec przy końcu i nic go nie zatrzymywało dlatego tak głośno chodził. Jeśli masz to samo to myślę że niema sensu tego kleić tylko śmigaj na jakiś szrot i za 50zł powinieneś dorwać z jakiegoś bitego auta ja właśnie tak zrobię. Ze wsadzeniem tego też sobie poradzisz bez żadnego zdejmowania boku czy lampy.

 

Rozbierz siłownik śrubokrętem płaskim on jest tylko na zaczepach i zerknij czy w środku nie masz nic złamanego jeśli nie masz to ten gwint sklej na poxilinę powinno się trzymać.

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za szczegółowe opisy. Rygiel już zamówiłem używany na allegro a poprzedni wyciągnąłem i po przyjrzeniu mu się z bliska stwierdzam, że nie warto było go ratować. Tylko teraz się obawiam abym tego samego nie zrobił z tym nowym siłownikiem co ze starym :mrgreen: ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Podpowiem w kwestii hałasu. Siłownik w moim od dwóch lat tak hałasuje (od chwili kupna), jakoś się do tego przyzwyczaiłem (raczej z lenistwa). Nie sądzę więc żeby tak od razu padł. Jezeli masz już rozebrane to warto przesmarować, z tego co pisał meganecoupe02 zdaje egzamin.

 

Oto przyczyna hałasu (przynajmniej u mnie)

 

e80212.th.jpg e80214.th.jpg

 

Smarowanie oczywiście nic nie da. Trzeba skleić (mnie się udało :mrgreen: ) Hałas bierze się stąd, że w przypadku pęknięcia, gwintowana część się obraca (ale też przesuwa się powodując zaryglowanie klapki). Natomiast gdy element jest cały, występuje tylko ruch posuwisty (nie ma obrotu) i jest cisza :D Poza tym gdy występuje pęknięcie, nie ma możliwości awaryjnego otwarcia klapki, do czego służy "oczko" z prawej strony rygla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego to jest chyba już wada fabryczna scenica

Tylko ciekaw jestem na jak długo ci to wystarczy ????

Ja wam podpowiem co ja zrobiłem:

Objechałem szroty i w końcu dostałem taki zamek

Dopasowałem go z laguny !!! i tam już bardziej pomyśleli jest solidniejszy

i na przykład ten gwint co się nakręca tą nakrętkę co trzyma zamek jest już metalowe więc nie pęka przy dokręcaniu tak jak mi poprzedni no i jakoś ciszej chodzi !!!

Polecam szukać na szrotach od laguny dokładnie teraz nie wiem jakiej ale na pewno laguna

zapłaciłem 50zł i mam po kłopocie !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!