Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II faza I - Przedsionek luksusu


Mad

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatni poniedziałek w Motorze ukazał się duży artykuł o Renault Megane II faza I pt. "Przedsionek luksusu". Literówki wynikają z błędów czytnika OCR, najciekawsze fragmenty poniżej:

 

Większość oferowanych na rynku wtórnym Renault Megane II generacji pochodzi z krajowych salonów. Bez problemu znaleźć więc można auto pierwszego właściciela, bezwypadkowe, z pełną dokumentacją. Wśród samochodów z prywatnego importu przeważają dobrze wyposażone, ale powypadkowe diesle. Różnice w cenach identycznych - wydawałoby się - egzemplarzy z tego samego rocznika dochodzą nawet do 15 tys. zł. Auta pochodzące od użytkowników prywatnych mają bowiem przebieg zazwyczaj nie większy niż 80 tys. km. Egzemplarze, które jeździły w firmach, a tych też jest sporo - dwa, nawet trzy razy tyle.

 

Może być bogato

Olbrzymią rolę ogrywa też poziom wyposażenia, od niego zależy bowiem czy mamy do czynienia ze „zwykłym" kompaktem, czy namiastką auta luksusowego. Francuski producent stosuje trzy standardy wyposażenia (Pack, Confort i Luxe) oraz cztery specyfikacje wykończenia -Authentiąue, Expression oraz Privilege. Wszystkie mają ABS, wspomaganie kierownicy i sześć poduszek gazowych, ale tylko flagowe wersje także automatyczną klimatyzację, atermiczne szyby, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, półskórzaną tapicerkę, układ ESP, światła ksenonowe, podgrzewane fotele czy kartę „hands free", którą wystarczy trzymać w kieszeni, aby otworzyć i uruchomić samochód. Z biegiem czasu różnice w cenach wynikające z poziomu wyposażenia zapewne się zatrą, ale na razie są wyraźne i w pełni uzasadnione. Na najtańszą Megane II wystarczy ok. 20 tys. zł. Na ładny, zadbany egzemplarz trzeba przygotować 30-35 tys. zł. Co ciekawe, wersja silnikowa odgrywa tu rolę drugoplanową. Ceny modeli 1.4 i 1.6 oraz diesli 1.5 są porównywalne. Droższe są dopiero wersje 1.9 dCi. Nadwozie Megane II zostało dobrze zabezpieczone przed korozją.

 

Problemem mogą być tylko odpryski lakieru na tylnych błotnikach kombi, które spowodowane są... brakiem chlapaczy przy kołach przednich. Aerodynamika auta sprawia, że drobne kamyczki na zakrętach wypadają spod opon i uderzają w nadwozie.

Koszty serwisowania zawieszenia Megane II nie są wygórowane. Z przodu zastosowano kolumny McPherson, wahacze trójkątne i stabilizator. W wahaczach można wymieniać zarówno sworznie (już od 40 zł), jak i elementy metalowo-gumowe (od 50 zł). Słabym punktem całej konstrukcji są górne łożyska kolumn McPherson. Naprawa kosztuje 400-800 zł - w zależności od tego, czy trzeba wymienić łożysko tylko z jednej strony, czy z obu. Z tyłu jest sprężysta oś ze stabilizatorem poprzecznym podatna na skręcanie. To rozwiązanie praktycznie bezawaryjne.

 

Typowe usterki

Nadwozie Renault Megane dobrze zabezpieczono przed korozją, a stosowane lakiery są trwale. Problemem właścicieli odmian z nadwoziem kombi może być jedynie odpryskujący lakier na tylnych błotnikach. We wszystkich wersjach na naszych drogach szybko zużywają się łożyska kolumn McPherson. W efekcie na parkingu przy skręconych kołach samochód wyraźnie skrzypi. Zdarzają się też awarie bardzo rozbudowanych w bogatszych wersjach układów elektronicznych czy elektrycznych (na szczęście system kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu oferowany byt za dopłatą). W silnikach benzynowych do rzadkości nie należą problemy z cewkami zapłonowymi (psują się same, a przy tym są bardzo wrażliwe na wilgoć) oraz hydrauliczną regulacją faz zaworowych (wariatory). W przypadku silników wysokoprężnych pojawiają się usterki EGR, turbosprężarek i kół dwumasowych. Wtryskiwacze oraz pompy paliwa tych jednostek napędowych są szczególnie wrażliwe na jakość paliwa. Jednak w egzemplarzach eksploatowanych łagodnie i na dobrych materiałach oraz systematycznie serwisowanych większość tych usterek praktycznie nie występuje.

 

Części mechaniczne także nie są zbyt drogie, a z ich dostępnością nie ma najmniejszych problemów. Uwaga - poszukując części zamiennych, warto zapoznać się z ofertą MOTRIO. Są to części dedykowane przez Renault do modeli samochodów po gwarancji. Znajdziemy w niej większość elementów eksploatacyjnych w rozsądnych cenach.

 

Części blacharskie są stosunkowo tanie i łatwo dostępne. Problemem są poduszki powietrzne. Nieuczciwi sprzedający maskują powypadkową przeszłość samochodu, wymieniając kokpit, kierownicę lub... cerując u tapicera fotele. Przed kupnem warto pojechać do ASO i zrobić pełny test, który wykaże, czy samochód ma jeszcze komplet poduszek.

 

Polecany przez nas silnik

1.6 16V - jest dynamiczny i spala tyle co 1.416V. Jeżeli LPG, to wyłącznie wtrysk gazu.

 

Komfortowo i trwale

W gamie Renault Megane znaleźć można ponad 10 różnych silników. Bazowy, benzynowy silnik 1.4 występuje w dwóch wersjach - 82 i 98 KM. To idealna propozycją dla osób, które szukają ekonomicznego i taniego w serwisowaniu środka transportu. Szczególnie polecamy model 98-konny, który jest wystarczająco dynamiczny. Trzeba pamiętać o wymianie paska rozrządu - nie rzadziej niż co 4 lata i nie później niż co 90 tys. km. Newralgicznym punktem są też bardzo wrażliwe na wilgoć cewki zapłonowe (po jednej na każdy cylinder).

 

Okiem eksperta

Model 1.6 16V jest konstrukcyjnym bliźniakiem 1.4 16V i dotyczą go takie same zalecenia eksploatacyjne. W niektórych wersjach (1.6 16V WT) jest hydrauliczny układ zmian faz rozrządu, na który - w razie awarii -trzeba wydać ok. 900 zł. Diesle 1.5 dCi występują w kilku wariantach mocy, różniących się szczegółami konstrukcyjnymi. Najsłabsze wersje nie mają zmiennej geometrii łopatek turbiny i dwumasowego koła zamachowego. Wersje najmocniejsze są wyposażone w koło dwumasowe, zmienną geometrię turbiny i natrysk oleju na denka tłoków. W silnikach 1,5 dCi pasek rozrządu wymienia się co 120 tys. km (lub 5 lat), ale sugerujemy maksimum 90 tys. km. Wtrysk paliwa common rail gwarantuje wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i bardzo niskie zużycie paliwa, ale wymaga czystego paliwa. A koszt wtryskiwaczy czy pompy wtryskowej liczy się w tysiącach złotych.

Flagowym dieslem w gamie Megane II jest jednostka 1.9 dCi (z paskiem rozrządu), przejęta z większej Laguny i pod względem osiągów niepozostawiająca nic do życzenia. Nieobce są jej typowe przypadłości, czyli niska żywotność turbiny i problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR. Na szczęście turbiny można regenerować, co dość istotnie obniża koszty ewentualnych napraw.

 

Osobom poszukującym pewnego i taniego w serwisowaniu auta polecam Megane w wersji 1.4 16V. Zużywa wprawdzie nieco więcej paliwa niż diesle 1.5 czy 1.9, ale nie zaskoczy nas niczym w serwisie. W codziennej eksploatacji, zwłaszcza w ruchu miejskim, na pewno wystarczy. Do dalszych i częstszych podróży lepszy będzie silnik 1.6 16V, zużywający podobne ilości paliwa; zdarza się także, że jest nieco oszczędniejszy od wersji 1.4 16V. Wprowadzona na rynek później 82-konna wersja silnika 1.4 jest propozycją dla kierowców, którzy sporadycznie wyjeżdżają z miasta - zwyczajnie brakuje mu mocy. Do sedana czy kombi obie jednostki 1.4 są za słabe, tu warto rozważyć zakup wersji 1.6 lub rzadziej spotykanej 2.0. Jeśli ktoś planuje zakup diesla, bezwzględnie powinien poddać go szczegółowej kontroli w wyspecjalizowanym serwisie lub przeznaczyć 3-5 tys. zt na ewentualne niespodziewane naprawy. Uwaga na modele coupe-cabriolet. Pod uwagę można brać jedynie egzemplarze bezwypadkowe, sprawdzone w serwisie. W przeciwnym razie narażamy się na problemy ze składaniem dachu, który może się przycinać lub po zamknięciu pozostawiać nieszczelności, przez które będzie przedostawała się woda lub wiatr. A to oznacza koszty, które rzadko zamykają się w kilku tysiącach złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!