Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 dCI Start & Stop


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

Energy dCi 130 - nowy silnik Renault

 

1,6 l, 130 KM i 320 Nm.

 

Renault wprowadza do oferty nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l. Dzięki kwadratowemu stosunkowi skoku do średnicy tłoka oraz innowacyjnym technologiom (układ odzyskiwania energii podczas hamowania, niskociśnieniowy EGR, technologia zmiennego zawirowania mieszanki, pompa oleju o zmiennej pojemności) inżynierom udało się uzyskać wysokie parametry przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Silnik Energy dCi 130 rozwija moc 130 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min. Zużycia paliwa w modelach Grand Scenic i Scenic wyposażonych w nowy motor utrzymuje się na średnim poziomie 4,4 l na 100 km.

 

Nowy diesel jest czwartym już silnikiem wysokoprężnym, jaki został opracowany w ramach francusko-japońskiej współpracy. Poza modelami Scenic i Grand Scenic motor ten znajdzie zastosowanie także w gamie modelowej Megane oraz w niektórych modelach Nissana. Prace nad nowym silnikiem trwały 28 miesięcy i pochłonęły 230 mln euro. Przy projekcie pracowało 160 inżynierów.

 

Jakiś czas temu oglądałem test nowego Scenika z silnikiem 1,6 dCi. Ten silnik ma zastąpić model 1,9 dCi. Wprowadzają go do Megane i Scenik'ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu oglądałem test nowego Scenika z silnikiem 1,6 dCi. Ten silnik ma zastąpić model 1,9 dCi. Wprowadzają go do Megane i Scenik'ów.

 

Gdzie ten test widziałeś?

 

Wiecie może jak ten start- stop będzie działać? (turbina)...

 

Na jakiś angielskich stronach poczytałem że ten diesel ma trafić do Mercedesa Klasy A - jako że Nissan Renault - zamierza współpracować czy rozpoczął współpracę z niemiaszkami...

 

Sam coś poszperałem tu są fajne dane:

http://przyspieszenie.pl/9888/16-dci-130/

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sceniki z tymi silnikami są już dostępne i tak;

 

SCÉNIC GAMA 2011 SL Tech Run Energy dCi 130 S&S Euro 5 G11

-- 90 900 zł z VAT Rabat :- 10 000 zł Cena końcowa : 80 900 zł z VAT

 

GRAND SCÉNIC GAMA 2011 SL Tech Run Energy dCi 130 S&S Euro 5 G11 7-miejscowy

-- 93 900 zł z VAT Rabat : - 10 000 zł Cena końcowa : 83 900 zł z VAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można już nawet poczytać testy tego silnika.

Z tego co wyczytałem dynamika jest trochę lepsza od 1,9 dCi, ale silnik potrzebuje więcej paliwa.

W testach średnie spalanie wynosiło około 7l/100km, gdzie producent obiecuje 4,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo 1,6 dCi zastąpi 1,9 dCi we wszystkich autach koncernu Renault-Nissan.

Pewnie z czasem 1,6 dCi zastąpi też 1,5 dCi.

Ze względu na koszty raczej nie będą produkować dwóch rodzin silników o podobnej pojemności.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jeszcze jeden link:

http://www.automotive-electronicspecifier.com/Drive/The-New-energy-DCi-130-Diesel-Engine---A-High-tech-Package-Derived-From-Renaults-F1-Experience.asp

 

znalazłem też info z 2009 że na ten rok Renault planowało podwójną edycję tego silnika.

Druga wersja ma być bi-turbo i mieć 160 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No ta odpowiem jako użytkonik.

 

Co do spalania to mam średnie 7.5 ale jak na pierwsze 700 km to nie narzekam.

 

To mój 3 scenic a 8 renault.

 

Oczywiście do poprzedniego 2.0T w benzynie to się nie umywa ale w stosunku do poprzednie 1.9 DCI to dużo fajniejszy, oczywiście jeszcze go nie kręciłem bo docieram ale w trasie przy ok 90 km/h palił poniżej 3 litrów.

 

Co do wyciszenia jest ciut głośniej niż w 1.9 DCI w scenic II ale całkiem znośnie. Fajnie przyśpiesza i ta cisza na skrzyżowaniu gdy gaśnie silnik :)

 

w sumie fajnie się tym jeździ. Napiszę więcej jak dotrę i będę mógł to bardziej rozbujać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja dopiero pierwszy bak kończę, ale wg komputera wychodzi spalanie 7,1 (przy 50% miasto i 50% trasa, z czego znowu 30% jazda autostradą pod wiatr z prędkością do 140km/h). Na razie oceniam go dobrze, przede wszystkim za ciszę i wygodę. Dynamikę ciężko mi ocenić bo nie kręcę go jeszcze zbyt wysoko.

Jeśli zaś chodzi o system start & stop to mnie osobiście wkurza i chciałbym go wyłączyć na stałe, ale jeszcze nie znalazłem odpowiedzi jak to zrobić - owszem jest to fajne pod względem ekologii i ciszy pod światłami, ale ja jestem ze "starej szkoły" gdzie uważano, że diesel nie powinien być ciągle włączany i wyłączany. Na plus tego systemu muszę dodać, że po wyłączeniu silnika i ponownym wciśnięciu sprzęgła odpala bardzo szybko i bez szarpnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy jest jakiś przycisk do wyłączenia Start&Stop. Wydaje mi się że po lewej stronie jest przycisk A i on służy do wyłączania start@stop. Czy może ktoś to potwierdzić.

Do tej pory nie znalazłem o tym informacji w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!