Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem ten topic, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem z dmuchawą, a wygląda on następująco:

 

Dmuchawa działa na wszystkich 4-stopniach normalnie, jak i na recyrkulacji (jakoś tak).

Nie działa jedynie nawiew na przednią szybę co mnie najbardziej boli, bo w zimie się przydaje i to bardzo... Przy przełączeniu pokrętła na rysuneczek z "szybą" powietrze leci, ale przez wyloty na kabinę, by nawiew na szybę działał każdy z wylotów na kabinę muszę ręcznie pozamykać, wtedy powietrze zaczyna lecieć na szybę.

 

Czym jest to spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

jeszcze jakies sugestie??

 

PS: gdzie moge na forum znalezc jak sie demontuje deske, aby do nawiewow dojsc?? <piwko>

 

Proszę zapoznać się z regulaminem. Na forum można korzystać z polskiej czcionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Przejrzałem ten temat, ale nie znalazłem całkowitego rozwiązania mojego problemu.

A mianowicie, nie działał mi nawiew na wszystkich biegach prócz szóstego.

Na pozostałych działał czasem tzn. trzeba było przekręcić pokrętło po całej skali łącznie z 6 kilka razy i wtedy „zaskakiwał ” i działały wszystkie biegi.

Zajrzałem do podszybia, przeczyściłem kostki i nawiew działał na wszystkich biegach poprawnie. Lecz po kilku kilometrach jazdy problem powrócił.

O co tu chodzi? Pomóżcie.

 

Ps.

Problem rozwiązany. powodem diwnego zachowania nawiewu były zimne luty i przepalona ścieżka w module rezystora wentylatora nawiewu.

Po przelutowaniu płytki jak na razie problem ustąpił

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Problem: dmuchawa wogole nie działa:/ lub też działa a ja jej nie słyszę.

Załączam silnik i przekręcam pokrętło od prędkości obrotowej silniczka dmuchawy powoli od 1 do 6 i.. nic.

Kompletnie zero reakcji.

Poczytałem na forum i...

przeczyściłem filtr pp (był w miarę czysty) ale mimo to przedmuchałem...nic nie dało,

wyjołem moduł sterujący (firmy valeo - kawałek płytki PCB z przyciskami, lampkami jakiś tranzystor i potencjometr od prędkości dmuchawy)(nad gniazdem zapalniczki) przeczyściłem styki... nic nie dało,

Zastanawiam się jak podłączyć wentyl na krótko ale ... hmm no nie wiem gdzie i jak go zlokalizować a później sprawdzić

Prosze o konkretne rzeczowe podpowiedzi.

 

Aaaa dodam jeszcze, że wczoraj mechanik oddał mi samochód po wymianie pompy wody, rozrządu i odpowietrzeniu układu chłodzenia bo mnie płyn uciekał.

 

Megane 1,6 z 96r.

Obrazek poglądowy;)

 

Temat tu bo w elektr. ogólnej brak reakcji.

 

Zabrałem sie dziś ponownie do naprawy.

Wyjołem moduł sterowniczy ten tzw rezystor dmuchawy (układ z 2 tranzystorami)

Tranzystory wymieniłem na inne PNP bo te oryginalne wyglądały na NPN, poprawiłęm wszytskie luty posprawdzane przejścia, zamontowałem i....... nic nie dmucha,a co lepsze auto nawet nie chce zapalić.

Tylko takie "cyk" jakiegoś przekaźnika.

No to zrobiłem spowrotem jak było, sprawdziałem wszytskie wtyczki jeszcze raz i zmontowałem.

Auto pali ale dmuchawa nie działa:/

Bezpieczniki - te przy akumulatorze: jeden ten pierwszy od strony silnika (zielony 30A) upalona nóżka wiec z braku zamiennika zrobiłęm zwore z drutu, próboiwałem pod obciązeniem aktywnym i 20A wytzrymał więc spoko, jak dokupię to wymienię, on od pompki paliwa a auto chodzi więc starcza;)

drugi (pomarańczowy chyba własnie od dmuchawy 40A) cały, sprawdzony miernikiem reszta też.

Już nie mam pojęcia co może być.

Jakieś pomysły?

P.S.

Jutro foty.

 

Tranzystory wymienione ..nawiew jak nie działał tak nie działa.

Mógłby ktoś powiedzieć jak podłączyć dmuchawę na "krótko" może ona jest walnięta to sprawdzę.

Ewentualne jakieś inne propozycję.

Czy może mieć coś wspólnego fakt że była wymieniana pompa wody i układ odpowietrzany?

post-13100-0-73287400-1308116044_thumb.jpg

post-13100-0-25626500-1308116049_thumb.jpg

post-13100-0-67610600-1308116054_thumb.jpg

post-13100-0-89453000-1308116058_thumb.jpg

post-13100-0-23224700-1308116063_thumb.jpg

post-13100-0-95909000-1308116068_thumb.jpg

post-13100-0-79346600-1308116077_thumb.jpg

post-13100-0-32649100-1308116082_thumb.jpg

Edytowane przez miikolajj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) uzupełnij profil o model auta i silnik

2) dostań się do dmuchawy podepnij na krótko, nie widzę problemu. Kawałek kabelka + z akumulatora, masa wiadomo skąd.

3) bezpiecznik kup i wymień, odwalanie druciarstaw czasami skutkuje nieprzewidzianymi efektami

4) układ chłodzenia nie ma nic wspólnego z dmuchawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Przeczytałem chyba wszystko (z wyjątkiem tych tematów, do których linki nie działają na nowej wersji forum). Niestety nie mam pewności. Nikt nie wspomniał o wersji z klimatyzacja automatyczną. U mnie wiatrak najpierw nie chodził wcale, a teraz bez względu na ustawienia dmucha na max. Nie działa przycisk OFF (wiatrak nadal chodzi, ale włącza się obieg zamknięty). Czy w takiej wersji oznacza to uszkodzenie bezpiecznika termicznego, czy może takiego u mnie w ogóle nie ma? Rezystory dmuchawy jakie znalazłem w necie do tego modelu wyglądają jak elementy nie rozbieralne (widać tylko plastikową część ze złączem oraz aluminiowy radiator.

Może ktoś wie jak to jest naprawdę i co jest przyczyną opisanych przeze mnie objawów.

(14.07.2011)

Minęło 7 dni i niestety nikt nie odpowiedział na moje pytania. Ja w tym czasie przy pomocy informacji zawartych w sieci oraz uzyskanych w ASO i innych warsztatach dowiedziałem się, że w w Scenicu 1 ph2 z klimatyzacją automatyczną(czyli takim jak mój) za obroty wentylatora odpowiada moduł elektroniczny wyglądający (jak wcześniej pisałem) na nie rozbieralny. Koszt modułu w ASO 399zł, Sklep motoryzacyjny od 270 do 360Zł, "Aledrogo" 190 zł. Moduł taki jest montowany też w innych francuskich samochodach takich jak Citroen czy Peugeot z klimatyzacją automatyczną. Występuje też w scenic II i clio. Udało mi się wyjąć ww moduł i oczywiście go rozebrać. W module znajduje się jeden tranzystor mocy o oznaczeniu ST H80NF55-08 oraz kilkadziesiąt innych elementów elektronicznych (bardzo małych rozmiarów, które raczej nie ulegają uszkodzeniu). Tranzystor mocy oczywiście posiada aluminiowy radiator stanowiący około 60 % objętości całego modułu. Próbowałem wylutować ten tranzystor, aby sprawdzić czy nie jest uszkodzony, lecz niestety nie miałem odsysacza i w wyniku tego uszkodziłem jedną ścieżkę na płytce drukowanej doprowadzoną do bazy ww tranzystora. Tranzystor można oczywiście kupić na "aledrogo" lub w sklepach elektronicznych ( ceny od 15 do 30 zł). Obecnie jestem w trakcie poszukiwania ww tranzystora w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Niebawem opisze czy się udało się naprawić moduł czy też nie.

(kilka godzin później)

Tranzystor udało się kupić za 15 zł (dokładnie zamiennik IRFP064N).

(kolejne kilka godzin później)

Po powrocie do domu z pracy i kolejnych 2 godzinach jazdy po mieście z szumiącym wentylatorem, wyposażony w zakupiony tranzystor i termo-pastę poszedłem do garażu kolejny raz zdjąć "parapet".

Wyjąłem moduł sterujący wentylatorem, i zabrałem się za naprawę uszkodzonej ścieżki na płytce i wymianę tranzystora. Nie byłem nastawiony na sukces, gdyż uszkodzona ścieżka miała grubość poniżej 0,5 mm, a dostęp do niej był ograniczony z jednej strony aluminiowym radiatorem, a z drugiej jakimś kolejnym elementem elektronicznym o wymiarach 1 x 0,5 mm (chyba dioda). Ścieżkę naprawiłem przylutowując do niej cieniutki drucik, który potem przylutowałem do bazy nowego tranzystora. Pomiędzy tranzystor a radiator trzeba koniecznie dać pastę odprowadzającą ciepło do radiatora. Potem trzeba zamocować element przyciskający tranzystor do radiatora (taka metalowa sprężynująca blaszka) co zajęło mi najwięcej czasu, gdyż ze względu na konieczność naprawy ścieżki musiałem ja zdjąć całkowicie. Gdy wymienia się tylko tranzystor nie trzeba jej całkiem ściągnąć, wystarczy tylko z jednej strony i już da się wymienić tranzystor.

Po sprawdzeniu starego tranzystora okazało się, że miał wszystkie nóżki zwarte (wentylator wtedy chodził tylko na max obrotach i nie dało się go wyłączyć przyciskiem OFF). Po zamontowaniu modułu do auta wszystko zaczęło działać prawidłowo. Pomimo tego wyjąłem filtr kabinowy. Okazało się, że przez niecałe 2 lata nazbierało się tam strasznie dużo brudu. Następnie wymontowałem wentylator gdyż obracając go ręką od góry przez zdjęty parapet bardzo szybko się zatrzymywał. Praktycznie od razu. Nasmarowałem łożyska w wentylatorze i przeczyściłem rowki w komutatorze bo wydawało mi się że są prawie zwarte. Niestety użyłem do tego zbyt twardego narzędzia i teraz szczotki ocierając o komutator troszkę hałasują. Oczywiście po jakimś czasie jak szczotki z komutatorem się dotrą ten delikatny odgłos zniknie.

Najważniejsze, że udało mi się dowieść, że zamiast oddać auto do ASO i zabulić ponad 400 zł można było to zrobić za 19 zł (tranzystor 15 zł, pasta 4 zł).

Jutro wrzucą fotki (niestety tylko z komórki).

Edytowane przez damianpop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolejna próba podejścia do sprawy. Wyjąłem moduł sterujący ten z tranzystorami wylutowałem stare wlutowałem nowe MJ110 poprawiłem wszystkie możliwe luty oczywiście tranzystory przesmarowałem pastą, po zmontowaniu dalej nic. Włożyłem wszystko i dalej nic. Rozebrałem czarną wtyczkę tą taką kwadratową i upalone 2 styki, przeczyściłem ile się dało i połączyłem ponownie ale nie wiem czy jest tam przejście. Zdjęcia w załączniku. Jeżeli ktoś się orientuje to może podpowie mi jakie przewody ze sobą połączyć aby ominąć tą wtyczkę czyli "na krótko"??

post-13100-0-29085700-1317107032_thumb.jpg

post-13100-0-35111200-1317107052_thumb.jpg

Edytowane przez 0cool
Entery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megi nawiew nie działał na żadnym biegu od ok.miesiąca do wczoraj, pomogło zwyczajne dociśnięcie wtyczek i poruszanie kostkami i kablami w podszybiu po prawej stronie aku, zobaczymy na jak długo, już miałem strach w oczach na myśl o chłodnych, deszczowych porankach, no i zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam przeczytałem cały wątek i musze przyznać że sie trochę zakręciłem stąd mija prośba o łopatologiczne sugestie odnośnie mojego problemua mianowicie:

Pacjent megi I ph II 2002 wersja z klimatyzacją -całkowity brak nawiewu słuchać tylko klapkę jak sie przestawia ,rano jeszcze coś dmuchało lecz odniosłem wrażenie że coś jakby delikatnie charczało potem zdechło po jakiś 5 minutach załączyłem i chodziło a teraz juz kompletnie cisza .Jak napiasałem za wstępie troszeczkę sie pogubiłem po przeczytaniu 13 stron wątku stąd moja prośba o łopatologiczna pomoc

Z góry dziękuję

 

Ja megi postała trochę to zaczęło działać lecz po zgaszeniu auta i odpaleniu znowu nie chodzi

Edytowane przez Tomek_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!