Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@lordshaar

Jeżeli masz nawiew 6 biegów to zapytaj u użytkownika tommy-auto5 na aledrogo - u niego kupiłem swoją, warto zapytać bo nie wszystko wystawia na aukcjach, a facet konkretny.

Widziałem też takie kostki na aukcjach gdzie sprzedawane są opornice (w opisie często dają info, że posiadają również kostki).

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam podobny problem tyko, że u mnie na żadnym biegu nawiew nie działa. Rozkręciłem panel od nawiewu i na kostce nie ma prądu. Podpiąłem na krótko z zapalniczki do żółtego najgrubszego kabelka przy kostce i nawiew działa wie ktoś co może być przyczyną braku zasilania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam, ja z kolei mam taki problem, że nawiew działa zawsze na 6 biegu, a na innych działa jak chce. Czytałem poprzednie strony i ludzie sugerują żeby zobaczyć kable w podszybiu ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po naprawie.

W moim przypadku zamontowane tranzystory to (identyczne! bo są w układzie Darlingtona):

FW26025A1

99740

PNP 120V 30A 200W TO3

Witam. Jakis czas ok roku w megance siostry walczylem z tym. Tylko nie dosc ze musialem robic cala nowa wiazke, wymienic wentylator to ten modul tez. Kupilismy nowy. Wytzymal rok. I wszedzie pelna predkosc.

Kupilem dzisiaj dwa tranzystorki, paste i srubki.

Przelutowalem, skrecilem i dziala.

 

Dziekuje za cenne informacje

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

 

Przepraszam pisałem z tabletu...

Edytowane przez balwanekbuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, w mojej megane poprzedni właściciel zrobił podłączenie rezystora na wsuwki i teraz mam problem z odróżnieniem przewodów w kostce.

4 przewody są czarne (grubsze) i cztery kolorowe i nie wiem w które piny rezystora powinny być podłączone te czarne.

Mam używaną wtyczkę, ale to nadal nie mówi mi który czarny przewód jest pod konkretny pin.

nawiew jest 6-cio stopniowy (megane z klimą).

Czy może nie ma różnicy jak się połączy te czarne przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

rowniez mam taki problem. dmuchawa nie dziala mi wogole. gdzie szukac przyczyny i od czego zaczac?auto bez klimy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Literki, interpunkcja, ortografia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opiszę mój przypadek. Nadmuch działał tylko na poz. 6 co jak wiadomo generuje duży hałas. Dodatkowo z podszybia dochodził rytmiczny stukot. Jedyną w/g mojego brata (po którym mam ten samochód) opcją było wyjęcie bezpiecznika. LoL. Po przejrzeniu forum myślałem początkowo, że to wina osławionego tzw. opornika dmuchawy. Przy okazji w mojej wersji z klimą jest tranzystorowy sterownik. Po mordercze walce wymontowałem go z samochodu i stwierdziłem, że przynajmniej optycznie wszystko ok. Czyli nic nie jest upalone, zakopcone itp. Styki czyste.

Dla poszukujących tego elementu podam, że znajduje się on pod silnikiem wycieraczek. Dostęp możliwy tylko po wyjęciu akumulatora. Trzeba wykręcić 2 śrubki (u mnie wkręty na krzyżak z łbem na klucz 8). Dostęp do górnej w miarę łatwy ale dolna to masakra bo nic nie widać i trzeba macać na ślepo ;) Potem dam zdjęcia. Po zamontowaniu - też masakra bo sterownik/moduł wchodzi w kanał wentylacji bardzo ściśle dopasowany, no i walka z dolnym wkrętem - i założeniu bezpiecznika (20A) w skrzynce (typ skrzynki B pozycja bezpiecznika nr 19 opis ogrzewanie, drugi rząd od góry, drugi od prawej) o dziwo nadmuch zadziałał na 4,5 i 6 biegu. Ale stukot z podszybia naprzeciw kierownicy nadal był. Okazało się, że to klapka recyrkulacji powietrza a konkretnie silniczek do jej napędu. Włączany przyciskiem na panelu sterowania nawiewem. Po odłączeni złączki zasilania tego silniczka (znajduje się pod modułem sterowania dmuchawy - wtyczka z 4 kablami na samym dole po prawej) stukot ustał, a dmuchawa działa na wszystkich biegach. Pozostaje oczywiście problem recyrkulacji ale dostęp do silniczka klapki jest dość trudny. Jak na razie nawiew działa idealnie z klimy nie korzystam. Jak wymyślę jak zdjąć wycieraczki to sprawdzę gdzie dokładnie jest ten silniczek i opiszę dalsze działania.

 

1. Tam jest moduł sterowania nawiewem

 

thumb_hosting_zdjec_1447747694__1.jpg

 

2. Wtyczka zasilania silniczka klapki recyrkulacji

 

thumb_hosting_zdjec_1447747896__2.jpg

 

3. Widok modułu i "okolicy"

 

thumb_hosting_zdjec_1447747992__3.jpg

 

4. Śruby mocujące moduł

 

thumb_hosting_zdjec_1447748085__4.jpg

 

5. Teraz muszę się dostać do dmuchawy i klapki recyrkulacji

 

thumb_hosting_zdjec_1447748337__5.jpg

 

6. Sam moduł

 

thumb_hosting_zdjec_1447748456__6.jpg

 

7. Sam moduł od tyłu

thumb_hosting_zdjec_1447748509__7.jpg

Edytowane przez haagard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam!!!

Witam posiadam Renault Megane I 1,6 16v hb, bez klimy:) Mam problem z nawiewem. Po prostu nie działa, jakiś czas temu wsiadłem do samochodu włączyłem sobie ogrzewanie a tu mi zaczęło pukać tak przed kierownicą, pukało i pukało, aż w końcu przestało pukać ale jak przestało pukać to przestał działać cały nawiew. Co robić ? I nie wiem co to, bo rozebrałem wszystko i silnik nawiewu podpiąłem kablami pod akumulator i działa a jak był podłączony normalnie pod samochodu to nie działał... rozebrałem też ten silniczek recyrkulacji powietrza i tam jest zębatka taka pokruszona. Podłączałem również ten silniczek do akumulatora i ten już nie działał. Pomocy! Co mam robić !?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!