Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na Forum. Mam problem z dmuchawa jak wiekszość z was, u mnie r

ówniez dzila na 6 biegu. Do tego dochodzi pukanie w lewym podszybiu. Dzieki temu forum uzyskalem informacje jak to naprawic - Dzięki. Mój problem polega na tym, ze nie mogę zakupić silniczka wlotu i wylotu powietrza bo podobno to on jest powodem tego pukania. Tak powiedziano mi w serwisie Renault (u nich calkowity koszt naprawy 1700 zł) Jeśli ktoś ma informacje gdzie mogę nabyć ten silniczek prosze o pozostawienie wiadomości na forum- z góry dziękuje i pozdrawiam.

P.S Mieszkam w Poznaniu(moze nazwa sklepu :mrgreen: )

To jest link gdzie jest ukazana wymiana silniczka recyrkulacji powietrza.

http://www.pykur.pl/porady/silniczek%20pow/silniczek.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny przypadek. Wymieniałem dokładnie wszystko. próbowałem nawet podłączyć drugi panel sterujący. Co się okazało? Pod przednią szybą zaraz obok akumulatora w głębi jest wiązka kabelków i przekaźnik, taki normalny wtykany. Wyminiłem to ustrojstwo za 20zł i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! ja kupiłem ten bezpiecznik termiczny o którym mowa na poczatku forum i nic! niewiem co sie dzieje! kupiłem 238C ! mam takie pytanie czy te spirale tez moga byc przepalona??? A i jeszcze jedno! czy to jest jedyny element dzieki któremy dmichawa nie działa??? pozatym ze bezpieczniki sa OK te przy aku tez!!!!!

Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez padl nawiew chyba w piatek rano jak jechalem do roboty zauwazylem, ze nie dmucha. Sprawdzilem bezpiecznik w kabinie miernikiem i jest OK. Wlozylem bezpiecznik, patrze nawiew dziala. Dzialal potem ladnie na kazdym biegu i dzisiaj wieczorem po 36 h od pierszego obiawu znow nie dziala nawiew. Zaparowane szyby to koszmar. Nawiew jak byl sprawny to wial mi na kazdej predkosci, teraz nie wieje na zadnej :/

Prosze o pomoc :mrgreen:

 

@Szmelcman:

Pod przednią szybą zaraz obok akumulatora w głębi jest wiązka kabelków i przekaźnik, taki normalny wtykany. Wyminiłem to ustrojstwo za 20zł i problem zniknął.

 

Rozumiem, ze musze otworzyc maske, wyjac aku a potem spokojnie poszukac jakis kabelkow i przekaznika, mozna cos tam pomierzyc miernikiem zeby sprawdzic na bank, ze to to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Nie badz taki enigmatyczny, czy puszka z przekaznikami to to ustrojstwo nad prawym przednim nadkolem, takie czarne zapiete paskiem?

Bo wiem, ze sa dwa miejsca z bezpiecznikami (chodzi mi o bezpiecznik nawiewu), w kabinie i wg instrukcji "w przedziale silnika, przed wneka lewego kola przedniego" - wybaczcie laikowi ale jak otworze maske to gdzie to bedzie? i czy mozna sie do tej skrzynki dostac i do interesujaceo nie bezpiecznika nr 9 w sposob nie wymagajacy kompletnego rozkrecenia "czegos"??? :mrgreen:

 

 

Proszę nie cytować postu 1:1 jeśli się odpowiada bezpośrednio pod nim -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2007-03-04, 18:37 ]

Mam wrażenie że się pomyliłeś lub źle przeczytałeś ten element to bezpiecznik termiczny 128C 10A a nie 238C

wymiana tego elementu pomaga jedynie w przypadku gdy dmuchawa działa tylko na najwyższym biegu.

jeżeli w ogóle nie działa przeszukaj forum juz parokrotnie opisywałem ten problem np w temacie Nawiew zdechł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci powiem tak co do bezpieczników obok akumulatora to są one przy błotniku od strony pasażera we wnęce akumulatora tyle że w mojej megii nie ma w tym miejscu bezpiecznika nr 9 ale jest przy samej dmuchawie

ten problem który opisujesz na pewno nie jest spowodowany bezpiecznikiem tylko awarią przekaźnika niestety jego wymiana jest dość kłopotliwa dlatego ja u siebie zastosowałem sposób opisany powyżej zapraszam do lektury

 

[ Dodano: 2007-03-04, 18:48 ]

lub sprawdź temat opornik dmuchawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, dziekuje za szybka odpowiedz. Jezeli chodzi Ci o obejscie tego termistora zabezpieczajacego to sam nie wiem czy to jest dobry pomysl (jestem laikiem w elektormmechanice).

Jezeli padl przekaznik to wole juz go wymienic w warsztacie i miec spokoj do konca uzytkowania meganki. Zastanawia mnie tylko ile kosztowala by taka robota mechanika? Nie chce przeplacac :mrgreen: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze musze otworzyc maske, wyjac aku a potem spokojnie poszukac jakis kabelkow i przekaznika

Jest to centralnie na środku podszybia. Co do przekaźników w skrzyneczce nad nadkolew to z tego co się orientuje napewno jest od wiatraka chłodnicy i jeszcze jakieś dwa.

 

Co do podszybia radzę sprawdzić. Trzeba tam rękę wcisnąć. I jeszcze jedna sugestia którą ktoś już poruszył. Skrzynka obok akumulatora po lewej stronie. Tam jest kilka bezpieczników które potrafią zaskoczyć. Ostatnio przepalił mi się jeden, dokładnie upaliła się nóżka która została w środku. Wszystko było fajnie, odpalał. W momencie dotknięcia czegokolwiek elektrycznego: szyby, dmuchawy, nawet radia wyłączał się samochód. Renatki naprawdę potrafią zaskoczyć swoim zachowaniem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szelman dziekuje za odpowiedz.

 

1. Powiedz mi prosze bo nie pamietam, czy trzeba odkrecic wycieraczke prawa i zdjac kratke pod szybia zeby sie dostac do tych bzpiecznikow, bo z tego co czytam w instarkcji to tak - boje sie, ze nie zdejme wycieraczki (sie zapiekla) :/ a nie mam sciagacza. Poza tym elektoryk najblizej za 30 tygodnie sie mozna umowic. Kurde :/

 

2. W komorze aku to kumam, ze musze wyjac aku? bo z trego co widze reka sie tam nie zmiesci. Niedawno mialem wymieniny aku, moze po prostu gosciu cos poruszyl. Mozesz mi powiedziec jak ta skrzyneczka mniejwiecej wyglada (pewnie ma piorunik na obudowie)?

 

3. Objawy mialem takie, ze nawiew dziala, przestal podczas jazdy i potem znow dziala jeden dzien i przestal podczas jazdy dzialc nastepnego dnia. A teraz zdechl, chyba jest male prawdopodobienstwo, ze to bezpiecznik?

 

Wybaczcie laickie podejscie, me stupid :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Sprawa wygląda w następujący sposób. Skrzyneczka z bezpiecznikami znajduje się po lewej stronie od akumulatora jak stoisz na przeciwko auta. Musisz wyjąć aku i zacząć działać. Po lewej skrzynka, sprawdz bezpieczniki. A po prawej w głębi przekaźnik. Przynajmniej u mnie jest wpięty w taki biały plastik. Słuchaj, jak nie będziesz mógł wygrzebać tego przekaźnika to wieczorem jak wrócę na swoje pokoje:) zrobię fotki i wyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!