Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc w ocenie hatchaback'a


WuPe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem świeżym użytkownikiem forum , więc z góry przepraszam jeśli popełniłem jakieś błędy w miejscu umieszczenia tematu itd. Sprawa dość pilna, bo w zasadzie już zaliczka została zapłacona, ale mam mieszane uczucia na dzień przed zakupem. Do kupienia mam Megane II hatchback z 2003 roku sprowadzoną z Francji. Silnik 1.4 16v 98KM. Stan licznika "potwierdzony" przez sprzedającego (komis) 79 000 km. Auto już miałem okazję obejrzeć, sprzedający zadeklarował bezproblemową możliwość podjechania do dowolnej stacji diagnostycznej, lub też do ASO w celu sprawdzenia samochodu. Nie posiada do niej książki serwisowej (powiedział coś w stylu, że we Francji Renault jako tako nie prowadzi papierowych książek serwisowych - nie wiem ile w tym prawdy).

Kierownica oraz gałka zmiany biegów są delikatnie przetarte. Poza tymi elementami środek w stanie bardzo dobrym. Fotele nie przetarte, jednak w tak niski przebieg nie wierze. Miałem okazję obejrzeć podwozie na kanale - cały układ wydechowy wygląda jak nowy, żadnych śladów korozji czy uszkodzeń, podwozie zabezpieczone jak fabryczne. W dwóch miejscach jedynie świeże obtarcia prawdopodobnie o krawężnik, lub uderzenie kamienia. Przy jeździe próbnej również nie było żadnych niepokojących sygnałów ze strony zawieszenia czy układu kierowniczego. Dorzucam 3 zdjęcia które posiadam pochodzące ze strony komisu, może ktoś zauważy na nich coś niepokojącego.

Moje pytania są następujące:

1. Jak wygląda zużycie elementów takich jak kierownica, gałka zmiany biegów przy przebiegu ~80tys. km?

2. Czy hamulce w Megane są aż tak mocne i biorą od samej góry? tzn . przy pierwszym hamowaniu (które miało być delikatne) prawie sie wgryzłem w kierownicę

3. Opony założone w nim to Michelin Energy coś. data produkcji przód 2002, tył 2000 - nie wiem co o tym myśleć.

4. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

megane1iii.jpg

 

megane2wvw.jpg

megane3uxu.jpg

Edytowane przez WuPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan licznika "potwierdzony" przez sprzedającego (komis) 79 000 km.

Ludzie kochani, kiedy się nauczycie, że przebieg potwierdza się w ASO a nie u sprzedającego. Jeśli auto jest z Francji to tam nikt nie bawi się w serwisowanie u pana Mietka, tylko robi to w ASO.

Diesel z Francji czy Niemiec po tylu latach ma nabite ponad 200k km, gdyby miał faktycznie mniej to nie stał by w komisie.

 

2. Czy hamulce w Megane są aż tak mocne i biorą od samej góry? tzn . przy pierwszym hamowaniu (które miało być delikatne) prawie sie wgryzłem w kierownicę

Tak, też na początku prawie wpadłem na kierownicę <piwko>

 

3. Opony założone w nim to Michelin Energy coś. data produkcji przód 2002, tył 2000 - nie wiem co o tym myśleć.

Bo zapewne panowie Dżdżysław i Gromosław (podoba mi się to określenie :notacrook:) założyli to co było w klepalni.

We Francji nikt się nie bawi w takie podmiany opon.

 

Nie posiada do niej książki serwisowej (powiedział coś w stylu, że we Francji Renault jako tako nie prowadzi papierowych książek serwisowych - nie wiem ile w tym prawdy).

Ale wszystko jest zapisywane w komputerach i teraz wystarczy zadzwonić do ASO, podać VIN i dowiedzieć się kiedy i z jakim stanem licznika auto miało ostatnia wizytę.

 

Zdjęcia ogólnie kiepskie, gdzie komora silnika i wnętrze ? Ale wydaje się, że maska coś źle leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o opony, to jest na forum opis odnośnie ich stanu używalności. Nawet opony które leżą na składnicy więcej niż 2 lata, są sprzedawane już jako niższej jakości/kategorii. A opony 9 letnie, to większość ludzi już wyrzuca, pomimo, że bieżnik może być jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego "potwierdzony" napisałem w cudzysłowie, bo dobrze wiem jak wyglądają ich zapewnienia. takie były moje podejrzenia że koła są podmienione. Może był na alu, i podsunęli z innego auta stalówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego "potwierdzony" napisałem w cudzysłowie, bo dobrze wiem jak wyglądają ich zapewnienia.

Chyba że tak, ale i tak pierwsze co powinieneś zrobić to wziąć VIN i sprawdzić jaką auto ma historię w ASO.

 

te roczniki normalnie chodzą za 13 do 15 tysięcy

Teoretycznie mogło by to sugerować, że auto jest naprawdę OK, ale kurcze, dobre auta nie stoją w komisach tylko idą po rodzinie czy znajomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!