Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , Podczas włączonej klimatyzacji jaki używać obieg ? zamkniety czy otwarty ? Ja posiadam klimatyzacje manualną.

Dużo więcej kosztuje używanie klimatyzacji ? Bo mi trochę szkoda używać klimy tak sie przyznam <piwko>

Ten czynnik teoretycznie powinien być cały czas w klimatyzacji nie powinno go ubywać tak ? :notacrook:

Na jakim biegu macie ustawioną dmuchawę żeby było tak w miarę komfortowo ? :)

Edytowane przez Petor15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. Obieg wewnętrzny powinno się włączać jedynie na początku, żeby jak najszybciej schłodzić wnętrze pojazdu. Potem lepiej jest przełączyć na zewnętrzny. W innym przypadku w aucie cały czas krążyć będzie to samo powietrze, które po jakimś czasie zrobi się wilgotne, nie mówiąc już o zapachu. Najlepiej jest na samym początku otworzyć okna, puścić dmuchanie na najwyższych obrotach, żeby wydmuchać gorące powietrze z auta, potem zamknąć okna, na obiegu wewnętrznym szybko schłodzić wnętrze, a dalej już normalnie na zewnętrznym, na jakichś niskich obrotach (2 na przykład) niech sobie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po zamknięciu okien warto włączyć zamknięty obieg powietrza. Odcięcie układu wentylacji od ciepłego powietrza z zewnątrz usprawnia chłodzenie kabiny. Nawiew powinien zostać skierowany na przednią szybę i nogi, a nie bezpośrednio na głowę, gdyż grozi to przeziębieniem, bólem zatok lub zapaleniem ucha. Po kilku minutach należy wyłączyć zamknięty obieg powietrza, ponieważ pracująca klimatyzacja osusza powietrze, prowadząc do wysychania błon śluzowych oczu, nosa oraz gardła."

 

Aczkolwiek, ja zawsze jeżdżę na zamkniętym <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeże temat bo chyba nie ma sensu zakładać nowego.

Mam klimatronika. Czasem jeździ się na klimatroniku ale bardzo często na ręcznym.

Pytanie jest takie. To jak w końcu mają być ustawione kratki nawiewu, najlepiej max w górę czy w dół? Na boki w stronę szyby czy jakoś inaczej?

Przy klimatroniku jest turbinka na suficie(czujnik itd) więc jak puszczamy zimne powietrze do góry to może się oszukiwać? Na ręcznym to chyba bez znaczenia.

P.S Tak mnie naleciało aby spytać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja przy climatroniku jeżeli wchodzę do rozgrzanego samochodu to włączam auto. Nawiew na szyby i nogi. Włącza się wtedy obieg zamknięty i dmuchawa na maxa. Po chwili obieg przełącza się na otwarty a obroty dmuchawy zaczynają spadać w miarę spadku temperatury w kabinie. Środkowe kratki nawiewu nawiewu mam ustawione na wprost a boczne w stonę szyb. Nie używam nawiewiewu na siebie kiedy jest włączona klima.

 

Jak już wcześniej napisał "brudijr" ustawienie nawiewów jest to sprawa indywidualna.

 

Zauważyłem jednak, że aby szybciej schłodzić kabinę, warto ustawić temperaturę na minimum. Potem dzwigam na 21 i tak już zostaje. Na 5min. przed dojazdem do domu wyłączam klimę aby wyrównać temperaturę.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na ten przykład mam cały czas na 19 stopni i nie tykam nic (jeżeli nie używam klimy to mam nawiew na twarz i reguluje tylko prędkość, jak chce żeby klima działała np. na dalszą trasę, to wciskam auto i resztą sie nie przejmuje :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lionel2000

 

Jak naciskasz AUTO to pali ci się też AC?

Jak naciskasz AUTO to na początku co się zapala 9 i 8 czy inaczej?

Pewnie jest to zależne od temperatury ale może rzucisz kilka słów info. ;)

 

 

post-37973-0-36370100-1338669626_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak jest z wydajnością w Megance 1 PH2 ?

Przy 25 stopniach na polu przy zamkniętym obiegu wystarczy mi na 1, lub 2 biegu dmuchawy.

Przy 30 stopniach muszę włączać na 3 bieg nawiewu.

Przy większych temp wentylator muszę włączać na 4 biegu i strasznie wieje w środku...

 

Strasznie grzeje się parapet i zastanawiam się czy go obić czymś, bo podczas jazdy w słońcu jest on strasznie nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Fredi

Pewnie jest to zależne od temperatury ale może rzucisz kilka słów info.

 

U mnie po wciśnięciu Auto włącza się 10 i 9 a nawiew to już w zależności od temperatury na zewnątrz.

 

Przy temperaturze 34-35 stopni kiedy ustawię temp. 21 to klima żeby ją osiągnąć chodzi na maksa i nie zmniejszy obrotów wentylatora, nawet przez 3okm.

Jeżli natomiast ustawię 22 to bez problemu zmniejsza obroty wentylatora po schłodzeniu. Wynika z tego, że maksymalnie można obniżyć temperaturę o

jakieś 15 stopni. Nie mam pomiaru temperatury we wnętrzu, ale jeżeli klimatronik sam obniża obroty wentylatora to chyba oznacza, że temperatura

z wyświetlacza została osiągnięta.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżli natomiast ustawię 22 to bez problemu zmniejsza obroty wentylatora po schłodzeniu. Wynika z tego, że maksymalnie można obniżyć temperaturę o

jakieś 15 stopni.

To jeszcze jedno. Przy temperaturze zewnętrznej powyżej 30 stopni i ustawieniu plus minus 22 stopnie temperatura w aucie jest OK? Tzn znośnie? Pytam celem porównania ponieważ wybieram się na sprawdzenie klimy do pewnego magika więc chciałbym porównać. Przy ostatnich gorączkach testowałem w okolicach 19 i było raczej nieźle. Jakoś nie przetestowałem na wyższym ustawieniu. Podobno ma być jeszcze ciepło więc może wtedy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!