Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura


biniu63

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II phI 1,5 dci

Jak zimna odpala i idzie bez problemów. Po przejechaniu około 20 km gaśnie. Trzeba odczekać około 10 - 15 min i można jechać dalej. Według clipa termostat otwiera duży obieg w granicach 87-89 stopni, a temperatura rośnie do 95. Wentylator milczy (działa tylko po włączeniu klimy). Po odłączeniu wtyczki od czujnika temperatury przy termostacie (tylko dwa piny) wentylator zaczyna kręcić, ale chyba tylko na 1 biegu ( wtedy na wskaźniku temperatury deski totalne zero, a clip wskazuje non stop 80 stopni). Można jechać dalej tylko do czasu, po przejechaniu 20 km na skrzyżowaniu trup. Znowu trzeba odczekać 10 min. i można jechać dalej. Przeglądałem i przelutowałem całą skrzynkę bezpieczników pod maską i wsio ok. Co może być przyczyną braku włączania wentylatora przy tak wysokiej temperaturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że sterowanie wentylatorem jest prawidłowe. Poczytaj co pisze dialogys na ten temat.

"Sterowanie wentylatorem chłodnicy przez komputer wtrysku.

Składa się on z jednej sondy temperatury obsługującej układ wtrysku, wentylator, wskaźnik temperatury i kontrolkę temperatury

płynu w silniku na tablicy wskaźników. Polecenie sterowania wentylatorem wychodzi z komputera wtrysku za pośrednictwem sieci multipleksowej.

I - DZIAŁANIE ZESPOŁU WENTYLATORA PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU

Zespół wentylatora jest włączany:

- z małą prędkością, jeśli temperatura płynu w silniku przekroczy 99 °C, albo w przypadku usterki sondy temperatury płynu i wyłącza się, kiedy temperatura spada poniżej 96 °C,

- z dużą prędkością, jeśli temperatura płynu w silniku przekroczy 102 °C, albo gdy tryb małej prędkości jest uszkodzony, i wyłącza się, kiedy temperatura spada poniżej 99 °C.

Mała oraz duża prędkość zespołu wentylatora są sterowane, jeżeli funkcja klimatyzacji jest wybrana na tablicy wskaźników.

Jeżeli tryb pracy z małą prędkością jest uszkodzony, tryb pracy z dużą prędkością działa w podobny sposóbco tryb małej prędkości.

Kontrolka zapala się i świeci w sposób ciągły, gdy temperaturapłynu przekroczy 118 °C. Gaśnie ona, kiedytemperatura płynu spadnie poniżej 115 °C."

 

Gdy wypniesz wtyczkę przy termostacie to komputer stwierdza usterkę czujnika temp. i załącza wentylator na I biegu. Gdyby temperatura była przekroczona zaświecała by się kontrolka temperatury. <piwko>

Gaśnięcie może być spowodowane czymś innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretną podpowiedź.

Co do dalygosa to jestem w posiadaniu, ale nie wchodzi mi trzecia płyta (jest jakiś błąd)całość zajmuje ponad 10 Gb.

 

Byłem u mechanika i dowiedziałem się, że przyczyną mogą być zawory, które pod wpływem temperatury gubią luzy i podczas ponownego odrazu odpalania silnik zachowuje się jakby chciał zapalić na dwa dary. Po odczekaniu 10 min wszystko wraca do normy. Głowica była robiona (wymienione 3 zawory) z powodu odkręcenia się stopki korbowodu pierwszego tłoka i przeskoczenia rozrządu. Jednak szczeliny były ustawiane 0,2 i 0,4. Jeżeli chodzi o wentylator, to przekazano mi też, że 92 stopnie to norma.

Edytowane przez biniu63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!