Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K7M Problem z odpalaniem, obrotami i duszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Na każdym wtrysku wartość wynosiła mniej więcej 019. Biorąc to na logikę wyszło by, że to jest 1.9 ohm (chyba?).

Nie wiem na jaki zakres pomiaru ustawiłeś miernik, ale to może być równie dobrze 19 jak i 190om. Mierzyłeś mam nadzieję odpinając wtryskiwacz od instalacji, a nie kombinując z wpinaniem na siłę końcówek pomiarowych.

Wg. literatury powinno być 14,5+-1om. Ale jeśli mierzyłeś odpinając i wszystkie mają identyczną oporność to raczej od tej strony nic im nie dolega.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Dorwałem się dzisiaj do książki Renault Megane z wydawnictwa WKŁ. Zmierzyłem na tych samych ustawieniach czujnik wału korbowego. Wyszło 240 ohm. Książka podaje wartość zbliżoną.

 

Wtryski wychodzi na to, że mają oporność ~19 ohm. Listwę wtryskową mam jedną silnik 8v. Mierzyłem to odpinając wtyczkę od wtryskiwacza i na 2 płaskich, które z owego wtryskiwacza wystają.

Zamówiłem na allegro za parę złotych kompletną listwę z wtryskiwaczami(oczywiście używaną). Przyjdą to przełożę i przy okazji zmienię samą listwę na nową, bo znalazłem w piwnicy nówkę sztukę w fabrycznej foli, a jak już będę dłubał to nie zaszkodzi wymienić.

Powinienem w czwartek to zrobić. Napiszę później czy przyniosło to jakieś rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem też przepustnicę, rury doprowadzające powietrze (między filtrem a przepustnicą), układ scalony odpowiadający za sterowanie nawiewem, ten znajdujący się koło akumulatora. Oprócz tego do golfa II którego miał bez mała 15 lat temu znalazłem kierunkowskazy i drążek zmiany biegów. Skarbnica po prostu.

PS. Książkę też znalazłem w piwnicy. Zmęczona troszkę, ale za to z wieloma notatkami :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego do golfa II którego miał bez mała 15 lat temu znalazłem kierunkowskazy i drążek zmiany biegów. Skarbnica po prostu.

Wrzuć do działu Sprzedam (najpierw przeczytaj regulamin Działu) może ktoś będzie chętny, po co graty mają leżeć i zajmować miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwolę sobie dołączyć się do tematu, ponieważ w temacie są dokładnie takie same objawy jakie ja mogę zaobserwować w mojej megance. Mam ten sam silnik i podobny przebieg(151kkm - choć nie wiem czy to realny) jak twórca wątku. Mój problem polega na tym, że jak delikatnie musne gaz to zamiast obroty wzrastać spadają(czasami nawet gaśnie). Przy czym jak zgaśnie to nie da się go odpalić bez dodania gazu(odpala natychmiastowo, jednak trzeba dodać troszeczkę gazu). Przy obrotach rzędu 1100 na 3 nie chce jechać, ja rozumiem, że może strasznie mulić, ale on wcale nie przyspiesza, a nawet zwalnia. Wszystko to dzieje się na rozgrzanym silniku, na zimnym nie ma tych problemów.

 

Auto na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Johnynm

 

Czytałem o czymś takim na tym forum. Zazwyczaj kończyło się na czyszczeniu przepustnicy i czujniku znajdującym się w nim. Objawy masz takie na LPG i na benzynie? Czy tylko na jednym paliwie występują?

 

P.S. A nie kopci Ci na biało albo na niebiesko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic nie kopci, przepustnice czyściłem już(wcześniej obroty falowały i po dodaniu gazu do 3tys na zimnym potrafił zgasnąć jednak to znikneło właśnie po czyszczeniu), krokowca nie czyściłem, nie wykręcałem bo słyszałem, że potem jakąś adaptacje trzeba robić. Z krokowcem jest jeszcze taki problem, że ma połamaną obudowe i na wierzchu jest widoczna taka płytka po której poruszają się jakieś nóżki(jedna z nich podgięta, ale dotyka do płytki we właściwym miejscu). Objawy takie na benzynie i na gazie. Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą świec i przewodów bo nie mam pojęcia kiedy były wymieniane oraz regulacją zaworów, to co mogę sam w domu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W przypadku objawów takich jak:

  • trudne zapalanie - kręci, ale nie zapala
  • raczej łatwiejsze zapalanie na ciepłym silniku, choć to nie jest regułą
  • duszenie się po zapaleniu
  • prawidłowa praca po przełączeniu na LPG (oczywiście jeśli jest instalacja)
  • zapalanie bez problemu na gazie, bez użycia benzyny - jeśli instalacja ma taką opcję

Koszt części to nie więcej niż 1zł za uszczelkę, jeśli nie mamy w domu mnóstwa uszczelek do wyboru trzeba zakupić zestaw uszczelek do naprawy kranów - wówczas koszt wzrośnie do kilku zł. Jeśli nie ma się kanału i robi się to pierwszy raz, trzeba poświęcić ok. 2 godzin, żeby przekonać się czy to będzie ten problem.

 

Problem powstaje w zespole pompki paliwa, który w uproszczeniu składa się z silniczka, reduktora ciśnienia i konstrukcji. Aby upewnić się, że analizujemy defekt właściwego układu paliwowego, należy popatrzeć na podwozie zaczynając od miejsca pasażera prawego z tyłu. Siedząc na siedzeniu, mniej więcej za łydkami, pod blachą, na zewnątrz idą dwa przewody plastikowe z pompy paliwa. Jeden z nich wchodzi do filtra paliwa (metalowy walec długości ok. 10 cm). Za filtrem jest trójnik, z którego w bok wychodzi przewód paliwowy i wraca do zbiornika paliwa - to jest ten drugi z dwóch pod łydkami. Za trójnikiem prosto przewód biegnie dalej do wtryskiwaczy silnika.

Jeśli masz forumowiczu taki układ paliwowy to czytaj dalej.

Pompka wytwarza ciśnienie i pompuje paliwo przez filtr i w normalnym układzie małą część jest popuszczana przez wtryski do silnika a większość wraca do zbiornika paliwa przez trójnik - z tym, że po drodze na konstrukcji pompy przechodzi przez reduktor ciśnienia paliwa, który ma przepuścić nadmiar paliwa do zbiornika tylko wtedy, gdy pompka go wystarczająco spręży.

Na tym etapie można zauważyć, że gdy pompa paliwa nie da ciśnienia to objaw będzie jak na wstępie. Ale przed wymianą pompy trzeba sprawdzić reduktor, gdyż jego rozszczelnienie będzie dawało taki efekt jakby na wężu ogrodowym założyć rozdzielacz na dwa węże, jeden koniec węża położyć wolno a drugi próbować przytykać palcem - oczywiście wszystko poleje się tym wolno leżącym kawałkiem węża. Ten przytykany to jest odpowiednik doprowadzenia paliwa do silnika.

A teraz do rzeczy, czyli w punktach jak sprawdzić (i naprawić) reduktor:


  • najtrudniejsze może być odkręcenie dekla pompy paliwa - ja pospawałem klucz do otwarcia, warto sprawdzić to przed pracą
  • zaopatrzyć się w czysty pojemnik, do którego będzie można nalać benzyny i w całości zanurzyć w nim cały zespół pompy paliwa - najlepiej nadają się pięciolitrowe pojemniki po chemii gospodarczej, ale o kwadratowym przekroju i z obciętą górną częścią
  • zabezpieczyć 5l benzyny takiej na jakiej jeździ auto
  • dobrze mieć jakieś stare łachy do podłożenia, bo na pewno trochę benzyny się wychlapie
  • jeśli ktoś ma myjkę ciśnieniową, jest ciepło i mamy czas to warto z grubsza umyć podwozie auta pod prawym tylnym pasażerem i jego stopami (dalej wyjaśnienie)
  • odłożyć poza zasięg pracy wszystkie źródła ognia i iskry i zapomnieć o paleniu papierosów przy pracy
  • zdemontować tylna kanapę
  • zdjąć pokrywkę pompy paliwa i wykręcić zakrętkę (zakrętę), zapamiętać miejsce położenia uszczelki pod zamknięciem
  • odpiąć wtyczkę zasilającą
  • odpiąć węże paliwa - są na szybkozłączkach, które po ściśnięciu da się zdjąć bez narzędzi, jeśli auto niedawno pracowało, może z nich siknąć paliwo, więc lepiej obłożyć szmatami; warto narysować sobie jaki kolor szybkozłączki, do którego króćca pompy był podłączony
  • wyjąć delikatnie zestaw pompy paliwa, zwracając uwagę w którą część niesymetrycznego zbiornika paliwa wchodzi pływak od czujnika poziomu paliwa i włożyć na razie bez wlewania benzyny do przygotowanego pojemnika (mnie pływak wystawał poza pojemnik), pojemnik z pompą powinien dać się wsunąć pod podwozie auta i pozostawić jeszcze prześwit około 4 cm na podłączenie przewodów paliwowych
  • /teraz jest dobry moment, żeby mocną latarką poświecić do baku i zobaczyć co nam leją na stacjach; mając 2 metry wężyka PCV można się pokusić o ściągnięcie śmieci z dnia zbiornika i potem wlanie z powrotem samej benzyny; trzeba pamiętać, że nawet po zaświeceniu rezerwy w zbiorniku dalej jest około 10-15 litrów poniżej poziomu zasysania pompki, więc żeby odessać całość paliwa trzeba mieć naprawdę duży kanister/
  • podnieść prawą stronę samochodu lub chociaż tył, zabezpieczyć klockami przed spadnięciem z lewarka
  • wyciągnąć przewody paliwowe pod podwozie i podłączyć do pompy - trzeba uważać, żeby proch z podwozia nie wsypał się do pojemnika i na pompę - dlatego warto wcześniej umyć podwozie, można jakoś poradzić sobie zakrywając folią lub choćby dużą reklamówką; trzeba uważać żeby nie załamać przewodów - one nie są elastyczne, jeśli nie da się sprawnie podpiąć do pompy to trzeba pomanipulować pojemnikiem
  • teraz wlać benzynę do pojemnika, żeby zalać pompkę ale reduktor, który wygląda jak kanciasty grzybek zostawić ponad poziomem benzyny
  • /w tym momencie można przeprowadzić test pompy i prawidłowości zasilania - wyłączyć stacyjkę, zaciągnąć ręczny, wysprzęglić silnik, podłączyć pół metra wężyka do wylotu pompki, wylot wężyka skierować do pojemnika, w którym jest pompka, podłączyć zasilanie i POPROSIĆ KOGOŚ o załączenie kluczykiem ale bez zapalania - pompka przez ok 1-2 sekund powinna zapracować i przepompować trochę benzyny, jeśli zadziałała to ciąg dalszy/
  • wyłączyć stacyjkę, zaciągnąć ręczny, wysprzęglić silnik
  • podłączyć przewody paliwowe i wtyczkę zasilania i w dalszej części pracy obserwować reduktor, w szczególności czy po przekręceniu kluczyka a potem po zapaleniu nie sika z niego na boki paliwo
  • POPROSIĆ KOGOŚ o załączenie kluczykiem ale bez zapalania - pompka przez ok 1-2 sekund powinna zabuczeć (obserwować), zapalić silnik lub próbować zapalić (obserwować reduktor)
  • jeśli benzyna tryska z niego lub choćby cieknie na złączach to: wyłączyć silnik, wymontować reduktor nie naruszając konstrukcji pompy, rozmontować reduktor i wymienić małą uszczelkę, może to być oring o przekroju ceownika jak w oryginale lub szczelnie pasująca uszczelka wodna o przekroju okrągłym
  • zmontować i podłączyć reduktor, ponownie sprawdzić zapalanie i jego szczelność
  • jeśli reduktor nie przepuszczał, jesteśmy w plecy 2 godziny ale nie wierzymy mechanikowi, który powie, że: pompa do wymiany, zestaw pompy do wymiany, reduktor do wymiany, zamiast paliwa jest galareta lub że zbiornik paliwa wymaga czyszczenia
  • jeśli przepuszczał wymiana uszczelki powinna pomóc

Jeżeli ten opis komuś pomoże, to proszę zamieścić info dla ew. innych chętnych czy metoda poskutkowała.

Po zakończonej pracy w kolejności odwrotnej trzeba wszystko zmontować, pamiętając o właściwym położeniu pływaka, nie załamaniu węży paliwowych, oczyszczeniu uszczelek pod zamknięciem pompy.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem swój problem, o którym pisałem 3 posty temu, ta rurka łącząca silnik i dolot do przepustnicy była pęknięta od spodu i zaciągało lewe powietrze. A z odpalaniem, jeżeli zgaśnie to podobno w komorze silnika zostaje paliwo, które po odpaleniu powoduje zbyt bogatą mieszankę i nie może tego spalić, czy coś w tym stylu;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Odświeżę troche temat bo też mam problemy z odpalaniem silnika.

Posiadam Megane 1.4 16V 1999 r. Przebieg 148 tyś. Samochód jeździ na benzynie.

Problem pojawił się taki,że często nie chce odpalić.Nie ma reguły czy na zimnym czy ciepłym silniku. Chociaż na zimnym zapala częściej.Podjade gdzieś kawałek drogi, zgasze i juz jest problem.Musze kręcic z pare razy żeby znów odpalił. Napewno nie są to świece bo wymieniałem ostatnio, na "starych" świecach było to samo. Czasami jak jade na wolnych obrotach np. dojeżdzając do skrzyżowania to pare razy mi zgasł,ale było to naprawdę rzadko.

 

Podpowiedźcie co to może byc jeśli ktoś miał podobny problem.

 

Pozdrawiam forumowiczów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!