Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 8V


Rekomendowane odpowiedzi

dobry manual,ja również zawsze ustawiam ''na czuja'' obracając pasek o 90 st. więcej to napewno za dużo :applause: Co do uszczelniacza,tu zapewne większośc mechaników będzie miała zdania podzielone,bo nikomu niechce się go wymieniać <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego uszczelniacza nie był bym taki pewien bo sam u siebie zrobiłem już 2 wymiany paska bez wymiany simeringów. Do twojego opisu dodał bym jeszcze, że zanim odpalimy silnik przekręcamy silnikiem na 5 biegu kilka razy tak dla pewności, że wszystko jest ok. Co do samego paska to najlepiej zanim ściągniemy go to zaznaczyć sobie na nim i na kołach kreski. Potem przenieść je ze starego paska na nowy i nie będzie potem problemów z prawidłowym ustawieniem - tu akurat bardziej przydatne przy silnikach 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nikt nikogo nie zmusza do wymiany simeringu, nie rozumiem stwierdzenia tylko , że mechanikom nie chce się go wymieniać, wymiana trwa około 2 minut i jest prozaiczna, simering jest cały z gumy (wzmocniony blaszka na obwodzie), nie trzeba go wybijac ani nabijać, wydłubujemy go w 10 sekund, myślę, że niechęć do jego wymiany wiąże się z dodatkową opłata 30 zł a to juz źle rzutuje na koszt wymiany, są wtedy tańsi mechanicy... no ale ze starym simeringiem. Problem pojawia się wtedy, gdy po 2-3 tysiacach zaczyna lecieć, podwójna niepotrzebna robota. Miałem wielu uzytkowników, którzy się uparli, że jak będzie suchy simering to nie mam wymieniac, klient nasz pan... do niczego nie zmuszam, część z nich nie przyjechała... ale część wróciła.. po 2-3 tys. trzeba było zwalać pasek i wymieniać uszczelniacz... a co z tymi co przyjechali po 30 tys. ??? założyć stary pasek - na odpowiedzialność użytkownika ? czy może nowy ? Zawsze są dylematy... Dylematy za jedyne 30 zł !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj próbuję wymienić prawidłowo uszczelniacz wału korbowego. Teraz jest już wstawiony trzeci i nadal cieknie. Pierwsze dwa były earlinga(różnią się sporo od Corteco),a teraz wspomniany Corteco. Z pierwszego spadła sprężynka i wcale lekko nie chciał wejść ani wyjść. Drugi rzucał olejem przy obrotach, też lekko nie było z nim. Dopiero z Corteco było lekko. Wchodził jak w masło. Jak na razie zauważyłem, że wyrzuca olej, gdy silnik jest zimny i gdy dodam gazu choć trochę. Później jest już wszystko dobrze. Już nie mam sił na to ustrojstwo. Jak sądzicie, czy da się z tym coś zrobić?

 

Corteco-24zł

Earling-34zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz "siodło" na wale i dlatego żaden dobrze nie uszczelnia.

Można to rozwiązać poprzez mocniejsze ściśnięcie sprężynki.

Inna opcja to wyrównać siodełko za pomocą odpowiedniego preparatu np. Metal-Glu Pasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze słowo - tuleja odległościowa(czarna), na którą montuje się uszczelniacz ma pewien luz. Porusza się na wale gdzieś 3mm. (Zauważyłem to podczas zdjęcia pierwszego uszczelniacza i jest tak za każdym założeniem. Podczas wydłubywania pierwszego uszczelniacza wpadł mi on trochę dalej.) Poradzono mi bym tą tuleje uszczelnił, gdyż to ona jest powodem tej nieszczelności(tuleja-wał).

Czy ruch tulei może być przyczyną? Czy ona powinna mieć ruch?

 

A sprężynkę to skrócę swoją drogą :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie :applause:

A teraz poproszę parę zdjęć lub rysunków poglądowych w opisie, wykonanie pdf-a i umieszczenie w Pliki do pobrania

 

 

...na życzenie dodałem zdjęcia poglądowe.... akurat trafił się taki Scenic na wymianę rozrządu z uszczelniaczami) - 27-07-2011 -

Pozdrawiam

Orfi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze słowo - tuleja odległościowa(czarna), na którą montuje się uszczelniacz ma pewien luz. Porusza się na wale gdzieś 3mm. (Zauważyłem to podczas zdjęcia pierwszego uszczelniacza i jest tak za każdym założeniem. Podczas wydłubywania pierwszego uszczelniacza wpadł mi on trochę dalej.) Poradzono mi bym tą tuleje uszczelnił, gdyż to ona jest powodem tej nieszczelności(tuleja-wał).

Czy ruch tulei może być przyczyną? Czy ona powinna mieć ruch?

 

Witam

Tuleja o której mówisz może mieć luz, ale nie ma on żadnego związku z wyciekiem.

Poniżej zobacz schemat

 

post-28989-0-69584400-1311799812_thumb.jpg

 

Tuleja odległościowa nr 5 na schemacie pasuje się z kołem zębatym pompy oleju i kołem zębatym małym paska rozrządu. Na tej tulei na zewnetrznej powierzchni pracuje wewnętrzna część uszczelniacza. Może przeciekać nowy uszczelniacz jeśli jest wyrobiony rowek na tulei (wtedy poprostu wyciagamy tuleje i wsadzamy odwrotnie żeby część wyrobiona weszła do wewnątrz) albo jeśli przy wsadzaniu uszczelniacza uszkodziliśmy wewnętrzną część kołnierza simeringu bądź poprostu podwinął się fartuszek uszczelniacza, innej opcji nie ma ponieważ dokręcając kółko pasowe dolne śrubą dociskamy tuleję dystansową kołem zębatym rozrządu do kółka pompy oleju, przez co tuleja o której mówisz przestaje być luźna i co więcej nie ma możliwości przedostania się oleju wewnątrzną stroną tuleji bo siła docisku śruby jest tak duża iż przez gwint napewno nie przedostanie się olej. Powodu nieszczelności szukaj w uszczelniaczu nr 3 na poniższym schemacie

 

post-28989-0-25999900-1311800371_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

Orfi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Mam takie pytanie,bo urwał mi się pasek rozrządu i po zdemontowaniu wszystkiego nie ma żadnych znaków na bloku silnika i na pokrywie jedynie są na kołkach,i tu się rodzi moje pytanie,czy ustawić go tak jak na powyższym opisie górny na 12 godzinę a dolny na 6??.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jak wymienić pompe wody.??

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 09:12

Nie opisałem wymiany pompy wodnej, to należy robic co około 150 tys km , jest przy tym trochę zegarmistrzowskiej roboty, mało miejsca, trzeba spuszczać płyn chłodniczy i mieć Loktite do wklejenia nowej pompy wody więc to sobie podarowałem, może innym razem to opisze dla bardziej zaawansowanych.

 

Faktycznie jest to skomplikowane.?? W sam naprawiam jest to opisane i wydaje się dosyć prosta ta operacja.?? Trzeba mieć loktite czy może być jakiś zwykły silikon.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!