Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 Benzyna czy Diesel


SillyMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem zainteresowany zakupem Meganki 2 do 20tys zl rocznik nie starszy niz 2003r.

Czy silnik 1.9 dci jest bardziej dynamiczny od 1.6 16v(w katalogowych danych technicznych roznice sa bardzo male)?

Jak sie nazywa wersja wyposazenia w ktorej auto posiada chromowane matowe klamki(co jeszcze wchodzi w sklad tej wersji)?

Od ktorego roku pojawila sie odmlodzona wersja po lifcie?

Interesuje mnie sportowy charakter samochodu ale nie moge sobie pozwolic na wersje RS, Sport czy tez GT poniewaz sa za drogie.

Prosze o pomoc w wybraniu silnika ktory bedzie malo awaryjni i pozwoli na sprawne poruszanie sie po miescie.

Wydaje mi sie ze bardziej komfortowego i rozwinietego technologicznie auta do 20 tys zl nie da sie znalezc(Peugeot 307, Seat Leon, Golf IV, Focus MK2) mam racje?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt.1.5, 5.6 Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie uturbionego 1.9dci do wolnossącego 1.6 jest z lekka nieporozumieniem. 1.9 bije na łeb te benzyne. 0.5 sekundy w 0-100km na korzyść DCI tego nie odzwierciedla, bo w sprincie od 0, diesel ma gorzej ze względu na strasznie krótki 1 bieg i niskie kręcenie obr. Wyjedz na trase, to zobaczysz na czym polega przewaga w dynamice.

Odnosnie usterek - jak dbasz, tak masz. I jeszcze zalezy w jakim stanie bedzie przy kupnie.

wersja po 130 konna to chyba od 2005r wychodzila.

 

Za 20k to już można kupic zadbane 1.9 120km.

lapka2.gif

Regulamin pkt.1.5, 5.6 Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon tylko w wersji Cupra się nadaję, zółty albo czarny :applause:

z racji, że nie lubie diesli nie wypowiadam się <ok>

akurat mam dwa benzyniaczki 1,6 90 i 115 oba silniczki w stanie perfekcyjnym i zadowolony jestem ;)

teraz sobie odpowiedz, na pytanie czy za 20 tyś znajdziesz auto z mocnym zadbanym silnikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Leona Top Sporta lub FR 1.9 tdi 150ps trzeba szykować 28 tys wzwyż i Leon tylko w tym wyposażeniu sportowym wygląda fajnie. Podstawowa wersja nie sportowa w ogóle mi się nie podoba i jeżeli miałbym brać Leona, to tylko TS lub FR, ale to już całkiem inny pułap gotówkowy.

 

Nie znam się na wersjach wyposażenia w meganach i klamki chromowane nie ma pojęcia w jakiej były.

 

 

2.0 benzyna będzie dynamiczna, ale miej na uwadze to, że jeżdżąc głównie po mieście i to dynamicznie jak planujesz, bądź gotów na regularne spalanie 11-14 litrów. Kiedyś jeździłem jakiś czas 1.6 MPI 75 km i po mieście przy dość spokojnej jeździe szło spokojnie 9 litrów. Więc 2.0 łyknie ponad 10 luźno. Wszystko zależy od nogi kierowcy, benzyna jest strasznie wrażliwa na butowanie.

 

 

Ja bym brał tylko i wyłącznie 1.9 DCI + chip na 145-150 ps. Przy tej konfiguracji auto lata i hula, nieporównywalnie lepiej od 2.0 benzyny, o spalaniu już nie wspominam.

 

20 tys to jest dobra gotówka i w roczniku 2003-2004 można szukać.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też wydaje mi się, że Megane 2 to najlepsze auto w swojej klasie pod każdym względem(jesli chodzi o gadżety to powala wszystkich na łeb).

Szukam auta gotowego nie chce bawić się w firmy typu V-tech bo nie mam na to czasu.

Bardzo chętnie kupiłbym silnik 2.0 benzyna ale znaleźć taki model na allegro i jeszcze w granicach 20 tys. zł to jest bardzo ciężko.

Co do sprawy tych chromowanych klamek to mi zależy dlatego, że wiąże się z tym taki bardzo fajny gadżet jak Karta free hands(wiekszość to krytykuje a ja uważam, że to złoty wynalazek).

Byłem ciekawy czy 1.9 dci poradziło by sobie w starcie ze świateł z braciszkiem 1.6 16v benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Meg II 1.9 dCi podkręconą ze 120 do 147 koni i 340 Nm momentu. Wracając z pracy spróbowałem się na światłach z kolegą, młodszym o naście lat, wyjadaczem w mieście w nielegalnych wyścigach na 1/4 mili. On sam Honda Accord 140 km benzyna. Ja z pasażerem, nigdy nie próbujący sił w wyścigach. Start, Honda gaz na max, paląca się guma ja z reakcja z opóźnieniem, nawyk z benzyny ciągnięcia obrotów. Dopiero po sekundzie uświadomiłem sobie, że tylko szybka zmana biegów a nie obroty mają sens. Wynik startu remisowy, na następnych światłach byliśmy razem. Jazda w trasie dieslem - poezja, benzyną -jak na mule. A i nie tylko chromowane klamki oznaczają kartę hands free. Ja mam w kolorze nadwozia i też mam kartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że temat jest bezsensu bo każdy kto jeździ dieslem będzie obstawiał za swoim i na odwrót, a chyba to nie jest problem podjechać do komisu przejechać się benzyniakiem i dieslem i wysnuć własne wnioski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makuli - tego accorda powinieneś zjeść na śniadanie, dobrze operując biegami.

bartosz89 - jeździłem benzyną, jeżdżę dieslem i zdecydowanie mogę stwierdzić, że nie przesiadłbym się już z powrotem do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 to nie ma czego szukać Ja swoją tylko 130km na zakopiance pod górę przed Nowym Targiem szedłem łeb w łeb z omegą 2,5 pb nie wiem czy była zajechana czy nie, przejedź się 1.6 i 1.9 to zobaczysz jaka jest przepaść odnośnie klamek to nie zawsze tak jest Ja mam wersje privilege z chromowanymi klamkami i hf nie ma

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!