Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znikający czynnik - chłodnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Ucieka mi czynnik....

Po miesiącu od nabicia znów mam głośną sprężarkę i nie mam chłodzenia po prawej a po lewej coś chłodzi - za moment pewnie całkiem przestanie chłodzić...

Już nie włączam A/C żeby sprężarka nie pracowała bez oleju.

Pewnie oberwałem kamyczkiem w chłodnicę klimy, bo jest lekko otłuszczona w narożniku.

 

Teraz pytanie czy ktoś z Was już to wymieniał?

Ile czasu to zajmuje i... ile kosztuje? (Czas w sensie na ile dni byłbym bez auta)

Czy trzeba cały pas przedni demontować? (chyba tak, bo jak inaczej?)

A może jakiś uszczelniacz, lutowanie?

Patrzyłem w różnych miejscach i chłodnica klimy od ok. 250 PLN w górę (nowa) + oczywiście robocizna i napełnienie.

 

Ew. warsztat gdzie to od ręki zrobią.

(Mam obok domu tu na Kossaka w Bydgoszczy, tylko nie wiem czy będą mieli czas...)

 

Jakie macie doświadczenia w tej materii? I jakie podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy gdzie masz wyciek, czy tylko tak popatrzyłeś?

Skoro nabijali Ci niedawno klimę to może dodali markera? Trzeba poświecić lampą UV i zobaczyć gdzie ucieka. Niekoniecznie akurat na parowniku.

Proponuję podjechać do warsztatu niech poświecą lampką i będzie widać. Nieszczelność możesz mieć równie dobrze na zaworach do nabijania układu.

Zanim zaczniesz rozbierać sprawdź to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku... jasna sprawa, że uzupełniłem czynnik z markerem, i już wówczas serwisant klimatyzacji obejrzał wstępnie układ.

Było to miesiąc temu. Wcześniej przez 1,5 roku nie było żadnych problemów.

Cytuję - przy małej nieszczelności i tak ucieka pierwszy ucieka olej, bo jest go mniej, poza tym olej najłatwiej znaleźć przy małych nieszczelnościach.

 

Jutro jadę żeby utrafioletem poświecili i zaraz marker się uwidoczni.

Zresztą jak wiesz Przemku, to właśnie ta chłodnica klimatyzacji jest najbardziej narażona na uszkodzenia - kamyczki itp., a na dodatek jest to układ ciśnieniowy i może się ona rozszczelnić z biegiem czasu.

 

Mimo wszystko zapytam ponownie - wolę być przygotowany. Ile taka przyjemność wymiany trwała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy małej nieszczelności i tak ucieka pierwszy ucieka olej, bo jest go mniej, poza tym olej najłatwiej znaleźć przy małych nieszczelnościach.

Uchmmmm! Ciekawe, z tego co wiem to szybciej spyli czynnik niż olej. Czynnik mam bardzo małe cząstki i potrafi spylić z układu, który jest bardzo szczelny, lutowany, a sam układ nie jest narażony na takie drgania jak w samochodzie, a rurki w których sobie płynie są metalowe (miedziane lub aluminiowe). Olej obok funkcji smarujących pełni również funkcję uszczelniające.

najbardziej narażona na uszkodzenia

Nie zgodzę się z Tobą. Popatrz na przód swojego auta i zastanów się jak kamyczek może trafić w parownik? :applause:

 

Proponuję podjechać do warsztatu i sprawdzić lampką UV gdzie świeci. Zwróciłbym szczególną uwagę na zawory do nabijania czynnika. z tego co piszą na forum, dość często one ulegają uszkodzeniu. Po prostu nie chce mi się wierzyć, że przez 1,5 roku jeździłeś bez problemu, a tu w ciągu miesiąca po nabiciu kupa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że skraplacz, jak to zawsze mylę te dwa elementy.

Poza tym wiem, że aluminium lubi się "starzeć" i nie twierdzę, że na nim nie wyleci dziurka. Ale twierdzę, że mało prawdopodobne jest uszkodzenie od uderzenia kamykiem w skraplacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, czyli całkiem możliwe, że to właśnie chłodnica-skraplacz klimy?

A skoro to przerabiałeś, to ile czasu taka przygoda zajmuje?

 

Przemku. No właśnie 1,5 roku było po nabiciu OK.

Miesiąc temu klima "zastrajkowała", dobiłem z markerem (zwłaszcza, że niewiele jej już w układzie zostało).

Teraz po miesiącu znów chłodzenie zniknęło, a sprężarka wyraźnie szumi.

Zatem chyba nieszczelność. Jutro dowiem się gdzie.

 

A przy okazji.

Sprężarka na zewnątrz nie szumi jakoś dużo zauważalnie głośniej, ale w kabinie różnica jest wyraźnie głośniejsza w odczuciach akustycznych.

Też tak macie?

Znaczy jak już coś złego się działo z ilością płynów w układzie klimatyzacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możliwe - zanim nie zaczniesz sprawdzać to nie będziesz wiedział :applause:

 

A skoro to przerabiałeś, to ile czasu taka przygoda zajmuje?

Dla specjalisty 20-30 min ze zdjęciem zderzaka i ponownym montażem a potem czas na sprawdzenie i nabicie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - sprawdzone i zrobione.

Region chłodnicy (skraplacza) był słuszny.

Puszczał oring przy wężu z dolnej lewej strony, przez co wyciek niewielki i przez miesiąc to jakoś działało.

Mechanik z tego warsztatu powiedział, że to nie pierwsza Megi z takim objawem w tym tygodniu :applause:

Koszt całości 150 PLN - wymiana oringu z oczyszczeniem łączenia i nabiciem.

Myślę, że rozsądnie.

Jeśli ktoś z Bydgoszczy szuka dobrego warsztatu od klimatyzacji - to wiem gdzie, ale podam na pw - nie chcę robić reklamy, chyba, że admin pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!