Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło padło, wymiana dwumasy na zamiennik


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

to ja napisze jeszcze jedną rzecz, dwumasa jest ok jak jest sprawna, ale jak sie zepsuje, to lepiej wstawic noramlane koło zamchowe, tańsze i wogóle, a co do spalania, to poprostu trzeba sie nauczyc wiecej hamować silnikiem i tyle,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam mam taki problem.

mam megane Scenic 1,9 dci rok 2002 od miesiąca. Wczoraj wyjeżdżam z garażu, wysiadam zamykam garaż, wsiadam wrzucam jedynkę coś delikatnie chrumnęło i auto stoi. Zgasiłem odpalam drugi raz i nic silnik chodzi, a auto nie jedzie. wszystkie biegi wrzucam normalnie. Dodam, że np na jedynce puszczam sprzęgło a silnik dalej pracuje a auto ani rusz. Co może być przyczyną, znajomy mówi że to sprzęgło a dokładniej dwumasa. mieliście taki przypadek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od 25.07 mam nowe sprzegło jednomasowe. Wszysko ok. Sprawuje się bardzo dobrze. Początkowo wydawało mi sie,że auto więcej pali. Ale przyczyną była jednak mała nieumiejetność jazdy na jednomasie a raczej przyzwyczajenie do dwumasy. Teraz już jest wszystko ok. Polecam taką zamiane. Koszt mniejsze i święty spokój do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Od miesiąc mam zmienione sprzęgło z dwumasem, całość z robotą wyszła 2200zł dlatego postanowiłem pozostać przy dwumasie bo cena podobna do kitu Valeo a mój mechanik raczej odradzał sztywne koło.. dwums jeszcze wyglądał na ok ale wolałem zmienić dla świętego spokoju, za to sprzęgło miałem przyjechame.. gdybym jeszcze raz miał stawać przed takim wyborem wybrał bym pewnie dwumas, zwłaszcza że cały zestaw kupiłem nowy oryginalny renault z wysprzeglikiem.. co ciekawe są dwa rodzaje sprzegieł i dwumasy do MII do 2008r i po 2008r ten pierwszy ( 7701474494 i 7701477695 )sprzedają wszędzie i według katalogu wchodzi ten ale u siebie założyłem ten drugi ( nr :7701479022 i 7701479021 ) i pasuje :)

post-17054-0-43103900-1325279668_thumb.jpg

post-17054-0-78170400-1325279704_thumb.jpg

Edytowane przez arni88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o regenerowanych dwumasach? mam znajomego, zaufanego mechanika i mówi że jest firma która za 800-900 zł regeneruje dwumasy. Razem ze sprzęgłem wyszłoby podobnie jak zestaw jednomasowy o którym piszecie. Słyszeliście coś o tych regenerowanych?

 

Mam generalnie ostatnio właśnie jakieś dziwne stuki na biegu jałowym. Wymieniłem dzisiaj koło pasowe, troche ciszej (stare zostało w dwóch częściach), ale nadal stuka. I co ciekawe tylko na jałowym i tylko podczas pełnego zatrzymania auta. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jak jadę na jałowym - cisza. zatyrzymam się - "tur tur tur tur tur..." zastanawiam się czy to nei dwumasa, ale prócz tych odgłosów nie mam innych symptomów - żadnych metalicznych dźwięków ( a takie chyba powinny być razem ze stukotaniem), żadnego chrobotania podczas odpalania/gaszenia silnika itp. Ten turkot który jest też nie jest metaliczny - to taki traktorowy turkot. Nie pasuje mi do odgłosów padającej dwumasy jakie można zobaczyć na YT. proszę pomóżcie bo nie chce bez sensu wydać nie małej w końcu kasy.

Edytowane przez Slowik8609
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła pasowe występowały także jako dwu częściowe. I wcale to nie musi świadczyć o jego uszkodzeniu. Dwie części, jedna wkładana w drugą i trochę inny otwór. Sam takie mam u siebie i spisuje się bardzo dobrze. Może napinacz warto sprawdzić, pasek, rolkę alternatora, sama sprężarka, jeśli ma uszkodzone łożysko może wydawać podobne dźwięki i oczywiście trzeba mieć pewność co do samego koła pasowego.

I jeśli wymiana, to tylko oryginał, zamienniki są do bani...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jak wiecie jednomasowe od lipca . Wszystko jest super. Obecnie nawet nie widze różnicy miedzy dwumasą a tym co mam obecnie. Może to kwestia umiejetności jazdy. Bo trzeba jednak trochę inaczej jeździć. Zastanawiałem sie nad regeneracją dwumasy, którą jak całe sprzęgło, mam w garażu. Ale jednak nie chce mi się rozgrzebywać tego znowu. Byłoby inaczej, gdybym stwierdził znaczaca różnicę. Mam natomiast adres do dobrego zakładu gdzie regenerują dwumasy: http://www.favore.pl/3692_kolo-dwumasowe-regeneracja-manual-i-dsg-gwar18mcy-koszalin-gaski-zachodniopomorskie.html. Pozdrawiam

 

Dodano: 06 sty 2012 - 17:04

zamienniki są do bani...

Racja. Nowy zamiennik u mnie wytrzymał 10 tys. Założyłem otyginał używany i jeździ do tej pory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło pasowe było walnięte bo jest jednak ciszej. Co do odgłosów. Zauważyłem dzisiaj (choć oczywiście będę obserwował), że to tylko jak jest nie wciśnięte sprzęgło. No i oczywiście tylko na postoju. Jak wcisnę sprzęgło, by np. wrzucić bieg to jest cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wciśnięte sprzęgło

Sądze, że dwumasa pada. Jednak sprawdzić to mozna tylko rozbierajac sprzęgło, a to wtedy trzeba już wymienić bo nie opłsca się znowu składać starego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy - jak na razie innych objawów dwumasy nie ma. Będę dawał znać co i jak.

powiem szczerze że jak się wsłuchać, to nie ma znaczenia czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie. Natomiast brak mi innych objawów, a to nie jest uciążliwe, więc nic nie robie

Edytowane przez Slowik8609
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Kiedyś czytałem na forum podobny temat, jednak nie udało mi się wyciągnąć konstruktywnych wniosków.

Jako, że muszę zmienić koło zamachowe (dwumasa ok, jednak wieniec zerwało) Zastanawiam się czy jest jakiś zysk ze zmiany dwumasy na sztywne koło. Cena jest 700 zł niższa więc to duża różnica, jednak nic zajefajnego za te 7 stów nie zbuduję więc...

 

Więc jak to jest? Coś zyskam zakładając sztywne koło poza cena zakupu?

Jak to się ma później do komfortu jazdy i całej reszty?

Czy nie odbije się to na spalaniu?

 

Zaznaczam, że jeśli założę dwumasę to oczywiście nową i jeśli nie ze znaczkiem renault to LUK

 

Komplet ze sprzęgłem jest za 2500 zł,

komplet ze sztywną dwumasą ( :lol: :) :) :) ) 1900 zł - swoją drogą skąd tutaj ta cena to nie wie chyba nikt.

 

Jedno i drógie boli niemiłosiernie, więc chciał bym się Was spytać co myslicie, jakie są Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem na forum podobny temat, jednak nie udało mi się wyciągnąć konstruktywnych wniosków.

Że coś się nie udaje, to jeszcze nie pretekst dla nowego tematu. Nie ma też gwarancji, że z nowych opinii w nowym temacie coś wywnioskujesz. Wobec tego przeniosłem i skleiłem z już istniejącym.

Opinie w poprzednich postach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka, poprostu źle szukałem.

 

Dodano: 02 mar 2013 - 17:01

No i muszę zadać jeszcze jedno pytanie - żebym miał komplet wiedzy :lol:

Bo rozumiem, że regenerowane dwumasy padają, ale czy ktoś miał złe doświadczenia z dwumasami LUK? że podły np za chwilę? Czasami mam tak, że 10 tyś robię w półtora tyg, więc nie fajnie było by mieć nowe zepsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!