Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło padło, wymiana dwumasy na zamiennik


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 2.03.2013 o 15:24, subratri napisał(a):

Zastanawiam się czy jest jakiś zysk ze zmiany dwumasy na sztywne koło

Podstawowym zyskiem jest to, że masz do końca życia spokój z dwumasami, gdyż jednomasówka ci nie padnie, bo jest to jedna część. Komfort jazdy po upływie pewnego czasu jest taki sam pod warunkiem, ze trzeba nauczyć sie zmieniać biegi jak w samochodach bez dwumasy. Czyli po polsku przestrzegać zmiany biegów przy nieco innych obrotach silnika. Natomiast przy dwumasie mozesz zmieniać biegi w zasadzie dowolnie i nie występuje przy mniejszych obrorach tzw. szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.03.2013 o 11:12, wopa napisał(a):

Komfort jazdy po upływie pewnego czasu jest taki sam pod warunkiem, ze trzeba nauczyć sie zmieniać biegi jak w samochodach bez dwumasy. Czyli po polsku przestrzegać zmiany biegów przy nieco innych obrotach silnika.

Trzeba także nauczyć się spokojniejszej jazdy..

Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy chcemy mieć silniki z większym momentem obrotowym, czasami jeszcze specjalnie dodatkowo zawirusowione, skrzynie z większą ilością przełożeń w praktycznie tych samych obudowach, co wymusza stosowanie w nich bardziej delikatnych podzespołów i do tego jak najlżejsze auta, by stosunek mocy do wagi był jak największy. To wszystko powoduje, że całość już na desce kreślarskiej jest słabsza i mniej trwała. Wymieniając dwumasę, która chroni skrzynię przed rozwaleniem na tradycyjne sprzęgło dodatkowo to osłabiamy. W takim przypadku tylko uspokojenie stylu jazdy pozwoli z takiej wymiany odnieść korzyści. Zostawiając wszystkich na światłach, bardzo szybko może się to okazać złym pomysłem i wygenerować jeszcze wyższe koszty jak zakup nowej fabrycznej dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze jak zaoszczedze dwa zbiorniki paliwa to dostaje w zamian komfort posiadania niezniszczalnego kola zamachowego (kto tak długo jeździ jednym autem? )a trace mozliwosc jazdy na obrotach 1200 i mozliwosc plynnej jazdy tak? W konsekwencji bede mial poobrywane poduszki silnika itd itd? Jeśli tak to chyba niewwarto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wstępu do tego artykułu "Rola koła zamachowego" zrezygnowałem z lektóry pisanej przez ... hmm może stolarza?? No ale dobrze wiedzieć, że tłumik drgań skrętnych można nazwać nazwać też tłumikiem hałasu... A może tłumnikiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Mam nadzieję, że dobry temat wybrałem. (Nowy jestem ;) )

Mianowicie mam problem z dwumasą, konkretnie z wieńcem zębatym. Prawdopodobnie rozrusznik uszkodził mi wieniec. Moje pytanie brzmi, czy jest możliwość wymiany samego wieńca na dwumasie? Moja jest chyba jeszcze w nie najgorszym stanie i nie uśmiecha mi się szczerze wymieniać całego zestawu. Czy praktykuje się takie zabiegi? Może ktoś już coś takiego robił?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała, stara, kompletna dwumasa z tego silnika 1,9dCi ze sceniola syna jeszcze gdzieś jest zachomikowana. Miała być na złom oddana, może coś da się z tego zrobić albo przeprowadzić próby zdemontowania wieńca...

Niestety ja się tego nie podejmuję, mam ciekawsze zajęcia i brak możliwości podgrzania, by go bezinwazyjnie zdemontować.

Fakt, że będzie zapewne zardzewiała powierzchniowo ale to jest do sprawdzenia.

Odległość ze Ślaska do Wielkopolski też nie jest mała by to zabrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Na Allegro jest kilka sztuk dwumas z luzami za dobre pieniądze do wyjęcia, ale muszę mieć najpierw choćby jakiekolwiek potwierdzenie, że ktoś już coś takiego robił i się udało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik jak padnie gdzieś daleko - kosztuje 700 euro w aso i jeśli walnięty wieniec to nie dostajemy gwarancji. Sama dwumasa nie jest aż tak droga, żeby było warto na niej oszczędzać. Można przeciągać wymianę bo roboty całe kilogramy ale jeśli już wszystko na wierzchu... oszczędzisz ile? 300 pln?? A jak Ci przyjdzie za 3 miesiące rwać to wszystko od nowa? Znowu olej do skrzyni, znowu wiadro $$ za pracę... Moim zdaniem bez sensu. Przeciągać też nie warto, bo rozrusznik może starczyć na kilka uruchomień. A nie wiem co łatwiej wymienić. Czy rozrusznik czy dwumasę :D Czasowo pracy chyba tyle samo. A sam wieniec chyba nie jest demontowalny. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba jest to jeden odlew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!