Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy wysprzęglaniu


jihaad

Rekomendowane odpowiedzi

Od montażu kilka miesięcy temu powraca ten sam problem. Od czasu do czasu auto gaśnie przy wysprzęglaniu przed redukcją biegu (dojeżdzanie do ronda, świateł i takie tam).

Było już kilka regulacji i bez efektu. Potrafi kilka dni jeździć bez problemu, a czasem przez kilka kilometrów co chwilę gaśnie podczas wysprzęglania na dohamowaniu.

Ponadto podczas pracy na wolnych obrotach przy gwałtownym naciśnięciu gazu najpierw następuje przyduszenie, obroty spadają prawie do zatrzymania silnika i dopiero po jakiejś sekundzie się wkręca na wyższe.

 

Czy to problem źle ustawionej mapy czy może wada jakiegoś elementu instalacji?

 

Nadmieniam, że auto ma licznikowo niespełna 200 tys. km i nigdy, ale to nigdy nie sprawiało ŻADNYCH problemów na benzynie. Zima, lato, -25 stopni, +35, silnik zimny, gorący, zawsze było "cyk", pali i jedzie bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że łapie lewego powietrza. W poprzednim Fiat 125 czy Astrze, zakrzywiałem początek rury chwytającej przewód (w Astrze zdjąłem z tzw. leja chwytającego) i problem zanikł. Ktoś może się zaśmiać, że bzdura, ale to u mnie jednak działało. W obecnym Scenic RX4 nie mam tego problemu, więc nie wiem jak to zadziała w silnikach Renault.

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem ten sam problem, co autor posta. Zatankowałem na tej stacji, co zawsze i pojechałem w dłuższą trasę. Problem zaczął się u mnie po kilku km. Tym bardziej się wkurzyłem, ponieważ z rana podjechałem do gaziarza na regulację (przez całą drogę w kierunku gaziarza szła taka wiązanka, że niejednemu uszy by spuchły). Problem zniknął, jak musiałem zatankować ponownie. Oczywistym powodem stała się kiepska jakość zatankowanego gazu.

Proponuję zatankować w innym miejscu, ale to co jest w zbiorniku najpierw maksymalnie wyjeździć (lub pozbyć się ze zbiornika).

 

Edycja:

No i niestety problem powrócił tak szybko jak zniknął. Dziś wycieczka do Warszawy, a tu auto zaczyna mieć fochy. Nikomu chyba nie muszę mówić, jak się jeździ po tym mieście, a tym bardziej z co chwilę gasnącym autem.

Na LPG i benzynie występuje ten sam problem (na LPG jest wręcz tragicznie). Moje podejrzenie to silniczek krokowy i/lub brudna przepustnica. Przed chwilą skończyłem czyścić krokowca i regulować zawory, ale nic się nie zmieniło (tylko silnik ładniej pracuje po regulacji). Tak więc temat otwarty...

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu silnikiem jest podawana tylko minimalna dawka gazu, ale do silnika jest wtłaczane powietrze i pewnie dlatego gaśnie.

Odwróć wlot powietrza w kierunku do silnika.

To jest taki stary trik gazowników o którym nowi w temacie zapominają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwróć wlot powietrza w kierunku do silnika

Ma to sens tylko w instalacji mieszalnikowej (2-gen). Przy sekwencji, nie ma to najmniejszego znaczenia-ilość gazu jest dobierana na podstawie czujnika ciśnienia powietrza.

Ja u siebie problem rozwiązałem czyszcząc silniczek krokowy i przepustnicę, oraz wyczyściłem świece w benzynie ekstrakcyjnej. Jedynie po jeździe na wysokich obrotach (powyżej 5k), obroty spadają na chwilę na 500, ale zaraz się wyrównują i jest OK. Ale tego już się nie da wyeliminować. Winne są wtryskiwacze Valtek czerwone. Są po prostu za wolne. A na Hany mnie nie stać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem znów powrócił. Wyprawa do gaziarza, który zakładał instalację. On mi wmawia, że z gazem wszystko jest OK i że to problem z silnikiem. I żebym podjechał na regulację, jak już naprawię silnik. To ja mu przełączam na benzynę, silnik pracuje jak igła. Przełączam na gaz, obroty zaczynają falować aż do min. podziałki. Po chwili się wyrównują, ale ok. 30 sek. później znów zaczynają falować. Silnik cały się w tym momencie trzęsie. Wkręcam silnik do odcięcia, puszczam pedał gazu i obroty spadają do końca podziałki (wskazówka zatrzymuje się na ograniczniku) i auto gaśnie. To samo pokazuję na benzynie i auto nie gaśnie.

Po takim czymś, gazownik mówi nadal, że to problem z silnikiem, a gaz jest OK.

Będąc pewnym, że to wina gazu, zakupiłem kabel do komputera gazu. Podłączam i widzę, że mapy w żadnym punkcie się nie pokrywają. Mnożnik ustawiony na 0.4 NA STAŁE !

Teraz mam dylemat. Jak sam wyreguluję, stracę gwarancję. Jak podjadę do innego gaziarza, stracę gwarancję. Jak podjadę do gaziarza, który mi zakładał instalację, dla niego wszystko jest z gazem OK.

Tak więc kolego jihaad, uderzaj do gazownika i męcz go, aż naprawi. O ile nie jesteś w kropce jak ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzespoły typu reduktor, wtryskiwacze możesz w większości przypadków sam reklamować.

Silnika nie masz na gwarancji i raczej nim się martw.

Póki co więcej wydasz kasy jeżdżąc na benzynę, niż gdybyś miał kupić w razie czego nowe wtryski lub reduktor.

Już samo ustawienie mapy mówi o tym, że gaz zakładał druciarz, a nie fachowiec.

Trzymaj się od niego z daleka i poszukaj fachowca.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzespoły typu reduktor, wtryskiwacze możesz w większości przypadków sam reklamować.

Jak miał zakładany kit to raczej nie, bo gwarantem jest montażysta, a ingerencja własna czy przez innego gaziarza uwala gwarę. I znając druciarzy to będę się wszystkimi kopytami łapać tej ingerencji w razie czego.

Jak chcesz się bawić to niech na piśmie stwierdzi, że instalacja jest ok i zgadza się na weryfikację tego u kogoś innego (bez straty gwarancji) oraz jeśli będzie źle to pokryje koszta doprowadzenia do porządku.

 

Teraz powstaje tylko pytanie czy warto mieć taką gwarancję oraz tracić czas i kasę, ja zrezygnowałem i wyszedłem na tym lepiej.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znając druciarzy

Zanim założyłem gaz, pytałem chyba z 10 osób, oglądałem ich instalacje w autach, każdy go polecał. I fakt, instalację mam ładnie założoną, ale koleś kompletnie nie zna się na ustawianiu gazu. Chyba dlatego go polecali, bo w umysłach Polaków jest zakorzenione, że na gazie auto gorzej jeździ. Oni nie narzekają, ale mnie szlak trafia, jak w trasie spala mi o 85 % więcej gazu, jak benzyny (6,5l/100km benzyny, 11l/100km gazu). W mieście jakieś 10 % więcej.

Też oleję tą jego śmieszną gwarancję. Idę, Panowie ustawić sam.

A gaziarzowi wystawię taką opinię, że mam nadzieję iż pójdzie z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!