Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd, śruba do koła pasowego wału korbowe


arturtg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pierwszy post na forum.

Mam nową śrubę z oryginalnego kompletu. Mechanik ma pewne "opory" do wymiany rozrządu z powodu tej śruby. Używaną podobno się klei. A nową wkręca się "na sucho"? Żadnych klejów, silikonów itp?

Zmieniam pasek klinowy. Czy także trzeba rolki, napinacz?

Ile cieczy chłodzącej może wchodzić do układu chłodzącego w mojej megi? Płyn z salonu warty polecenia? Jakie może mieć parametry, do minus ilu wytrzyma?.

Ksiązka, którą mam dla modeli Megane I 1999-2002 zawiera błędy. Wolałbym się upewnić. Dzięki za ewentualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW to śruby się nie klei, ani nie smaruje, a wręcz jest to niewskazane, ze względu na kółko paska rozrządu ,które po prostu jest włożone na wał i przyciśnięte kołem paska "klinowego" i rzeczoną śrubą. Posmarowanie tego elementu może skutkować tym, że kółko rozrządu zacznie sie ślizgać i wtedy wiadomo co będzie.

Co do do napinaczy paska klinowego; to jak rolka prowadząca i napinacz jest ok to się nic nie robi (sorry ale szklanej kuli nie mam)

Wszystko o co pytasz dalej znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowanie tego elementu może skutkować tym, że kółko rozrządu zacznie sie ślizgać i wtedy wiadomo co będzie.

 

W tej książce jest napisane, że używaną śrubę należy wpierw przesmarować olejem maszynowym :shock: Albo tłumaczenie z francuskiego jest kiepskie, albo autorzy nie należą do biegłych w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej maszynowy to nie klej o którym pisałeś w swoim poście.

O tym oleju piszą tylko w książce, mój mechanik słyszał o kleju lub silikonie. Zaznaczam, że ta praktyka dot. śruby używanej, natomiast nowa jest wkręcana podobno bez niczego, i to wzbudziło zaniepokojenie mechanika, ze względu na przeciążenia, jakie panują w tym miejscu i groźbę poluzowania tej śruby.

 

Radzę przeczytać regulamin forum bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie poprawić post. - Prezes Już dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śrobe wkrecasz bez rzadnych olejow, klejow, silikonow i innych magicznych rzeczy, w tych silnikach kolo rozrzadu nie jest zakladane na klin, tylko na storzek i ta sroba jest dokrecona takim momentem, ze musi uniemozliwic ewentualny obrut kola rozrzadu oraz odkrecenie jej podczas pracy silnika, dlatego tez zalecane jest, aby przy kazdej wymianie rozrzdu ja tez wymieniac, poniewaz moze nie wytrzymac sily z jaka ja odkrecamy a potem drugi raz przykrecamy.

 

A tak BTW jesli ten twoj mechanik nie zna sie zbytno na megankach to zalecalbym zmiane mechanika, uszkodzic silnik mozna bardzo latwo a koszty sa pozniej ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW jesli ten twoj mechanik nie zna sie zbytno na megankach to zalecalbym zmiane mechanika, uszkodzic silnik mozna bardzo latwo a koszty sa pozniej ogromne.

On już raz robił rozrząd w takiej megance, tylko nie dostał nowej śruby od właściciela i musiał kombinowac ze starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis wymiany rozrządu. W instrukcji jest podane, że mierzy się długość tej śruby. Jak nie przekracza 49,1mm to zakłada się starą, zawsze na sucho. Instrukcja dotyczy modeli RENAULT 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 16V po 98r. (silniki K4J/K4M i F4P/F4R)

RENAULT 1.5 dCi K9K (Nisan Micra, Opel Corsa F4R).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w micrach montuje się silnik 1,5 dci podobnie jak w almerze, qashqai i tidzie bo wynika to ze współpracy Nissan-Renault, ale w oplu nie było nigdy sinika 1,5 dci

 

1.9dci jest w primierze, 2.2dci w x-trailu, a 2.5dci w navarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R to 2.0 16v, moze taki silnik byl wkladany do jakiejs corsy GSI/OPC - raczej opc, bo z tego co sie orientuje to corsa b gsi nie miala silnika 2.0.

 

Poszukalem na allegro i znalazlem ze rozrzad z 2.0 16v pasuje tez do 2.0 16v turbo - czy czasem corsa C OPC nie miala wlasnie takiego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!