Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mam ASR czy ASR+ESP?


Rekomendowane odpowiedzi

@martello - no oczywiście, że przy ruszaniu z piskiem mając ASR(ESP) zapiszczą koła i tak samo w trakcie hamowania z ABS zapiszczą koła. A myślałeś inaczej?

Przecież w aucie nie siedzi pod deską rozdzielczą wróżka z talią kart i nie wywróży, że za ułamek setnej sekundy koła się zablokują. Aby system wykrył uślizg kół - musi taki uślizg NASTĄPIĆ (stąd piszczenie i krótkotrwałe buksowanie przy ruszaniu) oraz musi się zablokować koło przy hamowaniu, wtedy ABS zmniejsza ciśnienie w układzie - więc znów krótkotrwałe popiskiwanie. Sa to mikro uślizgi/blokady koła, ale jednak muszą wystąpić.

Zobacz od 1:25:

 

Pisk... wykrycie zablokowanie... zmniejszenie ciśnienia... pisk... i tak w kółko do zatrzymania.

 

Wg. mojej wiedzy samo ASR rzadko kiedy ma w opcji przyhamowywanie kół. Raczej działa tylko poprzez zmniejszenie obrotów silnika. Aby przyhamować koła system musiałby mieć dodatkową pompę w układzie hamulcowym. Taka pompa tłocząca płyn hamulcowy występuje przy ESP. Z tego co czytałem swego czasu (być może nie dotyczy to już dzisiejszych systemów ABS, bo koszt dodania pompy do układu jest mniej kosztowny), mogły byc dwie opcje ASR\

1. Samo ASR - działało tylko poprzez zmniejszanie mocy silniki/obrotów

2. ASR + ESP - wykorzystując pompę systemu ESP dodatkowo przyhamowuje buksujące koło.

O ESP można także przeczytać, że niektóre systemy mają taką opcję, że jak są włączone wycieraczki, to system ESP delikatnie dociska klocki hamulcowe, aby wysuszyć tarcze hamulcowe. Nie wiem czy tak jest w naszych renault.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo ASR - działało tylko poprzez zmniejszanie mocy silniki/obrotów

Najpierw przyhamowuje koła napędowe.

Dopiero wówczas, jak nie może sobie z uślizgiem poradzić, ogranicza moc silnika i zmniejsza jego obroty. (wyjazd z błota, śniegu)

Chcąc takiemu ślizganiu zapobiec tylko przez hamowanie odpowiedniego koła i przeniesienie napędu na koło niehamowane, (układ różnicowy) układ ASR musiałby z coraz większą siłą zaciskać klocki na tarczach hamulcowych, co przy tej samej mocy silnika doprowadziło by do nadmiernego przeciążenia na sprzęgle, skrzyni biegów, układzie różnicowym, półosiach i przegubach. Dla tego właśnie moc jest optymalizowana do siły hamowania tak by przyczepność była jak najlepsza.

Co do samego sterowania i podawania ciśnienia, to układy ASR i ESP mogą korzystać z tej samej pompy ABS-u. Jedynie większa liczba i dodatkowe czujniki podają sygnały do komputera sterującego jej pracą i rozdziałem ciśnień na poszczególne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale ESP nie jest znakiem zastrzeżonym przez Mercedesa a przez Boscha, bo to oni wymyślili ten system.

Nie będziemy się o to spierać, bo to nie istotne. Ja pamiętam, że to w mercedesach pierwszy raz stosowano ten system w latach osiemdziesiątych. A, że elektronika była Boscha to fakt.

no oczywiście, że przy ruszaniu z piskiem mając ASR(ESP) zapiszczą koła i tak samo w trakcie hamowania z ABS zapiszczą koła. A myślałeś inaczej?

Ja nie myślałem inaczej, wręcz przeciwnie. Tylko chciałem się odnieść do wcześniejszych uwag, że pisk opon nie musi oznaczać tego co chcemy stwierdzić, tzn. ewentualnego braku ASR.

Generanie dyskusja chyba idzie w złym kierunku, bo treścią postu była wątpliwość pytającego, czy jego samochód ma ESP z ASR. A fabryka podaje, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Myślę że ASR jest z ESP. Dodam że kolega kanar666 zarzucił fajny filmik o ABS tyle że nie do końca mówią prawdę. Bo sam ABS może sobie nie poradzić z dwiema różnymi nawierzchniami w megane II i może dobrze zarzucić albo znieść z drogi szczególnie gdy najedziemy na zamarznięta kałużę. Jest to spowodowane tym iż każde koło jest oddzielnie blokowane przez ABS a on ma opóźnienie w efekcie nas zarzuca. Dodam że w Megan I ABS był sterowany oddzielnie na każde przednie koło i na całość tył (oba koła razem). W sumie czego ESP nie było potrzebne i tak nie zarzucało przy ostrym hamowaniu. Ale za to droga hamowania była ciut dłuższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snozer - nie mogę się z Tobą zgodzić. To, że każde koło jest osobno sterowane, nie oznacza że każde koło jest tak sterowane by mieć maksymalną siłę hamowanie nie zważając na warunki dla innych kół. Przecież taki ABS byłby zabójczy. Przy każdy ostrym hamowaniu (szczególnie teraz w warunkach zimowych) gdy lewa strona jedzie po śniegu a prawa po czarnym asfalcie kręcili byśmy się jak bączki. Układ dostosowuje siłę tak aby zachować tor jazdy, a więc dostosowuje siłe do koła o najmniejszej przyczepności. Sterowanie każdego koła osobno zwiększa tylko precyzję układu. Przecież nie myślałeś tak, że jadąc przytoczonym przeze mnie dla przykładu (lewe koła po śniegu prawe po asfalcie) na lewe koła układ da ciśnienie powiedzmy (wartości czysto z głowy) 2 bary a na prawe po asfalcie 7 barów bo lepsza przyczepność. Trudno byłoby zapanować na takim autem, mojej żonie na pewno by kierownicę z ręki wyrwało w tej sytuacji.

Osobiście wielokrotnie tak sobie hamowałem - w ogólę lubię sobie przyciskać na hamulec na max w warunkach zimowych aby wzbudzać ABS czy na zakrętach ESP. I samochód jedzie normalnie prosto z lekkim (naprawdę lekkim) ściąganiem na stronę "asfaltu" - co jest zrozumiałe bo jak tam na asfalcie koło przyhamuje to lepsza przyczepność i auto zaraz ciągnie na tę stronę (zachowanie tak jak jazda na sanka - przyhamowaliśmy prawą noga to sanki jechały w prawo), blokada koła po stronie śniegu nie daje takiego mocnego efektu bo nie ta przyczepność jak na asfalcie. Wyraźnie wydłuża się droga hamowania/zmniejsza skuteczność gdy jedna strona ma ekstremalnie mniejszą przyczepność, ale tor jazdy jest w miarę prosty. Po prostu przy każdej blokadzie koła na asfalcie jest delikatne odbicie w prawo by jak ABS popuści znów jechać prosto. Wystarczy trzymac kierownicę prosto ewentualnie troszkę na lewą stropnę o kilka stopni. I nic więcej. Auto jedzie prosto i zwalnia.

Filmik od 3:40 - wierz mi z ABSem Cię nie zarzuci. A już na pewno nie przez to, że producent unowocześnił system

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przeniesiono i scalono z już istniejącym tematem.

Witam. Czy w Megankach II wyposażonych w ASR automatycznie znajduje się ESP? Mam przycisk do włączenia i wyłączenia ASR natomiast do ESP nie ma żadnego.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!