Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

dzis bylem poraz trzeci w ASO z moim problemem i wreszcie udalo sie zaprezentowac piekne grzechotanie, panowie pokiwali glowami i napisali co do wymiany:

elektrozawor, koło zmiennych faz i przy okazji rozrzad, calosc bagatela 3,2k zł, no i wpsomnialem tez o dochodzeniu zwrotu w RP i tu padly slowa "chwileczke cos sprawdze", poklikal w kompie i stwierdzil zeby probowac walczyc - powinno sie udac... tylko ciekawi mnie co on tam sprawdzal, moze konkretne egzemplarze lapia sie na jakas liste felernych czy jak :-D

 

wiec jutro dzwonie do RP i zaczynam batalie:)) trzymajcie kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku chciałbym sie przywitac bo to mój 1 post na tym forum!!!:-D

 

Ojciec jest posiadaczem Meganki II Sedan 1,6 16V z grudnia 2003 roku. Tata zawsze o auta bardzo dba, serwisuje je tylko w ASO itd. Od jakiegos czasu przy odpalniu silnika pojawił sie bardzo głośny metaliczny dźwiek który zna (z tego co tu czytam) wielu uzytkowników tych jakże pieknych ale awaryjnych aut;p Akurat zbiegło sie to z terminem 2 przeglądu po 60 tysiącach. Diagnoza panów z ASO była dla nas miazdżaca!!! :Do wymiany FAZATOR, do wymiany: zestaw rozrzadu, koło rozrządu, 2 korki jakies:), byc może pompa wodna, pasek klinowy, czujnik połozenia wału, impulsator, wiązka czujnika zapłonu. Koszt naprawy ze wstepnego kosztorysu z robocizna to bagatela UWAGA: 3,969 złotych!!!!!!!!! kwota jest zaporowa - sami chyba przyznacie?! Nie jest normalnym żeby w 3 letnim aucie działy sie takie cuda!!! Wyczytałem że niektórym z Was udało sie wynegocjować zwrot kosztów naprawy albo jej częsci od RP. Jak mam byc szcery to pierwsze co pomyślałem żeby ich poprosic o pomoc! Tylko teraz moje pytanko: Jak sie z nimi kontaktowac najlepiej (mejl, list, telefon) i jakich argumentów uzywac???

Z góry dzieki za wszelka pomoc!!!

 

pozdrawiam serdecznie:)

 

PS. dodam że po 40 tysiącach trzeba było wymieniac komplet tarcz hamulcowych... calkioowity koszt naprawy wahał sie w granicach 2 tys. złotych... Niestety chyba nastepnym autkiem nie bedzie juz Renówka:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dugi, miałeś wcześniej jakies "dolegliwości" ? zgłaszaliście cos wcześniej ?

Jak tak to jest szansa.

PS. dodam że po 40 tysiącach trzeba było wymieniac komplet tarcz hamulcowych...
kwestia kultury jazdy - my np. nie ruszaliśmy tarczy przez 100kkm ale w innych markach siadają nawet wcześniej.

Powodzenia w rozmowach z Renault Polska, a wcześniej z dilerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dugi- masz rację mam ten sam problem Reno do ostatni .....i nigdy więcej .Powinni ostrzegać w reklamach skoro nie chcą naprawiać swoich błedów a może tak jest tylko w Polsce ? W każdym razie po walce z RP jestem zawiedziony jasna sprawa że auto nie było od roku serwisowane ale ilu jest nas z tym problemem na forum przecież nie każdy ma dostepu do intermetu moim zdaniem RP nabiera wody w usta bo przyznanie się do wady fabrycznej poniesie za sobą koszta.A my sie łapmy za portfele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dugi, miałeś wcześniej jakies "dolegliwości" ? zgłaszaliście cos wcześniej ?

Jak tak to jest szansa.

kwestia kultury jazdy - my np. nie ruszaliśmy tarczy przez 100kkm ale w innych markach siadają nawet wcześniej.

Powodzenia w rozmowach z Renault Polska, a wcześniej z dilerem.

 

Sprawy wtgladaja tak, że w serwisie powiedzieli żeby próbowac ale jakoś sceptycznie sa nastawieni... wacham się tylko teraz jak się kontaktowac??? Mejlowo czy telefonicznie czy tak i tak?

Co do tych tarcz to jesli chodzi o agresywny styl jazdy to moj ojciec jest tego zaprzeczeniem, wiec to raczej nie to;p

remek a jak wyglądał Twoja walka z RP??? Możesz streścic w kilku słowach? Jakim skutkiem sie zakończyła?

 

PS. 5qra jak sprawuje się Corolla? Bo cos czuje że to własnie może byc nastepca Meganki w naszym domu:) Na pewno jakiś Japiniec tym razem (bo ponoc mniej awaryjne;)

 

Pozdrawiam i dzieki wielkie za zainteresowanie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corolla chodzi jak złoto - tzn. tak jak nasza MII :-D

ojciec przejechał juz chyba z 6kkm i jak na razie wszystko w najlepszym porządku.

NIewiadomo tylko jak długo bedzie to made in Japan. Wszystko zależy od szczęścia lub jego braku (ojciec znajomego procesuje się już z TMPL jakieś 3 lata, a w aucie wymieniali prawie wszystko oprócz foteli i szyb :/ )

 

Jak odnajdę to podrzuce adminowi nasze pisma, które załatwiły sprawę z RenaltPolska, ale zaznaczam, że auto przez cały czas było serwisowane (raz w roku to przeca nie problem) i kupione jako nowe, więc sprawa była w miare prosta.

 

PS. dodam że po 40 tysiącach trzeba było wymieniac komplet tarcz hamulcowych... calkioowity koszt naprawy wahał sie w granicach 2 tys. złotych... Niestety chyba nastepnym autkiem nie bedzie juz Renówka:(

Tak jak pisałem wcześniej nam wystarczyły na dłużej :) ale była to normalna sprawa np. w poprzedniej Corolli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, niedlugo chyba ksiazke napisze o kole zmiennych faz...

po ostatniej wizycie gdy wydawalo sie ze juz gladko pojdzie, mam telefon z serwisu zeby przyjechac ponownie na "sprawdzenie pracy silnika".

Pojechalem.... i co??? i oczywiscie grzechotania brak, sprawdzali cisnienie oleju ale niewiele im to dalo, jakis inny serwisant sie za to wzial i szukal dziury w calym...

zaczeli sie czepiac szczegolow i oczywiscie musze przyjechac ponownie w przyszlym tyg., cos czuje ze nic z tego wspoludzialu RP nie bedzie bo dzis wpisali ze grzechotania nie bylo - to ja im mowie a co z tym co bylo poprzednio???? to oni mi na to ze dopisza, wqr.... :evil: mnie na maxa i tyle, zobaczymy czy ktos z renault zadzwoni, ostatecznie pojade jeszcze w przyszlym tyg. zobaczymy co bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jakie masz wpisy w książce i jak to zgłaszałeś, tak jak ci kiedys pisałem - myśmy zgłaszali cały czas to samo i oni robili - więc przyjeżdzaliśmy w ramach reklamacji pierwszej, gwarancyjnej naprawy :)

Za koło tez chcieli od nas kasę, ale następnego dnia po wymianie i zapłaceniu objawy ponownie wystapiły.

 

Wiesz to jest chyba tak jak z braniem oleju przez Corolle z 00/01 z silnikami 1,4 vvt-i. Wszyscy o tym wiedzą, a tylko nielicznym szczęśliwcom TMP wymienia bloki.

 

Walcz :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no walcze walcze... :-D

oni twierdza ze to nie do konca moze byc to, ze moze winna jest pompa oleju, moze filtr oleju, ze olej sam poprsotu sie gdzies nie dostaje, chca sprawdzic cisnienie oleju w momencie gdy jest terkotanie, jesli bedzie ok tzn. ze jest to kolo, jesli nie to co innego... , no tylko ze dzis nic nie wyszlo bo terkotania niet...

zauwazylem ze objaw jest nagminny gdy na dworze sa upaly tzn temp ok. 30st, w ostatnich dniach bylo 16-18 i ani razu sie to nie objawilo, mowilem im o tym, wiec czekamy az sie objaw pojawi znowu, bo twierdza ze NIGDY nie spotkali sie z sytuacja ze wystepowalo to na rozgrzanym silniku

tylko ze jednoczesnie oni te swoje dotychczasowe uwagi chca juz do RP wysylac, raz mowia ze wpisza ze bylo terkotanie poprzednio, a dzis na kwitach widzialem ze wpisali brak slyszalnego odglosu...

 

dziwne ze poprzednio juz wypisali kwity bez wiekszego problemu a dzis ida w zaparte....

moze to kwestia tego ze od 1 czerwca sie wlasciciel zmienil, kiedys byl to kielecki ofion a teraz jest TANDEM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poznac to nie wiem... oni poprostu mowia ze jak wymienia a beda te same objawy to widocznie musi byc cos innego, a Ty mowisz ze po wymianie miales te same objawy, czyli wymieniali drugi raz?????

 

rozrzad chce wymienic przy ewentualnej wymianie tego koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!