Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to tez KZFR ? Objawy


dawidd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Trafił do mnie scenic teścia, z reguły nie należę do osób które wymieniają wszystko, aż sie trafi stąd moje pytanie. Czy ciągle klekotanie 2.0 16 zaworowej benzynki z 2000r zawsze oznacza wariator?? Przewertowałem forum i wiele osób które miały z z tym problem pisało, że klekocze przez jakiś czas, albo przy odpalaniu albo gdy jest zimny - w moim przypadku wszystko mu jedno: zimny, gorący - zawsze klekocze tak samo jak diesel. Klekot nigdy się nie zmienia nie nasila i nie osłabia. Stad moje pytanko czy to nie są przypadkiem popychacze?

Druga sprawa jak juz wyciągnął bym to koło, to idzie to jakoś sprawdzi i stwierdzić z cała pewnością, że albo jest dobre albo nie?

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stetoskop i posłuchać, skąd wydobywa się hałas.

Jeżeli pochodzi bezpośrednio z głowicy, to do wymiany mogą być popychacze hydrauliczne.

Opis sprawdzenia sprawności popychaczy hydraulicznych.

 

http://www.forum.alfaholicy.org/156/30079-popychacze_hydrauliczne_rozpoznac_zepsute.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stetoskopu nie mam pod ręka no chyba ze wezmą z ośrodka zdrowia ^^

Co do popychaczy tak sie zastanawiam dużo jest roboty żeby zdemontować pokrywę zaworów gdy już rozrząd jest zdjęty? I czy w tym modelu trzeba ściągać walki żeby wyciągnąć szklanki?

No i najważniejsze pytanie - w 2litrowym silniku sa oznaczenia na obudowie rozrządu tak żebym jak zdejmę pasek nie miał problemów z późniejszym montażem, bo nic do blokowania kół nie mam. Może ma ktoś jakiś manual - ja znalazłem "sam naprawiam" ale przejrzystość rysunków i opis jest "taki sobie"

Znalazłem na tym forum świetny opis montażu paska ale tylko do silnika 8 zaworowego - a może ktoś ma cos podobnego do 16-stki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do popychaczy tak sie zastanawiam dużo jest roboty żeby zdemontować pokrywę zaworów gdy już rozrząd jest zdjęty?

Trzeba zdemontować całą górę; puszkę filtra, przepustnicę, plastikowy kolektor dolotowy, prawą poduszkę silnika, oczywiście silnik trzeba zawiesić lub podeprzeć od dołu. No i zapomniałem całe plastikowe podszybie z wycieraczkami. ^^ Trochę rozbierania jest.

I czy w tym modelu trzeba ściągać walki żeby wyciągnąć szklanki?

W tym silniku nie ma szklanek, wałek naciska na dźwigienkę, która naciska na na trzonek zaworu. Z drugiej strony dźwigienka opiera się na popychaczu hydraulicznym lub wspornik hydrauliczny dźwigienki zaworów.

Wszystko to jest pod wałkiem. Sam Naprawiam wyd II str 40.

sa oznaczenia na obudowie rozrządu

ZTCW nie ma. Może być ciężko ustawić rozrząd bez blokad.

Opis również jest tylko musisz lepiej poszukać.

 

PS

http://megane.com.pl/topic/3843-blokada-walkow-rozrzadu-14-16v-oraz-16-16v/page__view__findpost__p__36550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki P_r_z_e_m_o ze link - bardzo pomocny. Skoro nie ma znaków to rzeczywiście problem. A jak jest w silniku 1,6? Tam sa znaki? Znalazłem na forum jakiś obrazek na których jest pokazane, ze sa na kołach i obudowie i ze wszystko ma być na godz. 12 ustawione, zarówno wal korbowy jak i walki rozrządu. Czyżby w silniku 2l było inaczej?

A jak jest mocowane koło zębate na dolnym wale? Ma jakiś klin blokujący przed jego obróceniem? Czy trzyma go tylko śruba która wkręcamy za kołem pasowym? Jeżeli ma klin to w sumie jak by lakierem zaznaczył miejsca na kołach i pasku to bez blokad by się obyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w silniku 1,6? Tam sa znaki?

W moim nie ma, ale nie powiem czy w innych silnikach są znaki. Może są, może ich nie być.

Czyżby w silniku 2l było inaczej?

Nie sugerowałbym się kółkami tylko drugim końcem wałków, tam są odpowiednie nacięcia i na to bym patrzył. Możliwe, że u Ciebie będą znaki.

Czy trzyma go tylko śruba która wkręcamy za kołem pasowym?

Tak, jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może dziś go rozbiorę i zobaczę,, ale jedno mnie ciekawi - jeśli na dolnym kole który wchodzi na wal nie ma klina to co go blokuje? Oska jest moletowana (z nacięciami) czy jak? Przecież nie może byc gładka bo prędzej czy później by sie koło chyba przesunęło względem wału. Czy źle myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma! Kółko zębate jest dociskane kołem pasowym, które ma być dokręcone z odpowiednią siłą/momentem.

A że się może obrócić to fakt. Wystarczy, że pomiędzy kółka coś wpadnie, np strzęp paska akcesorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie zmartwiłeś, bo właśnie odkręciłem śrubę od koła pasowago, ale wal nie mam zblokowany. Do góry dorobiłem sobie jakąś blachę na wzór blokady, gorzej z dołem.

A jeszcze jedno, skoro nie ma znaków, nie ma blokad na kołach to jak ustawić rozrząd jeżeli już jest rozjechany? Góra prosto bo maja walki być w poziomie od tylu a dół? Przecież musi być jakiś sposób

A śruba od koła pasowego z jaka siła powinna być dokręcona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości aut koło na wale korbowym dokręcone jest tylko śrubą.

Ciekawa sprawa jest w VW T4.

Na wale jest wypust wyglądający na dość solidny, ale za słabo dokręcona śruba powoduje obrócenie koła i ścięcie wypustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości aut koło na wale korbowym dokręcone jest tylko śrubą.

Dla mnie to jest chore, jakby nie dało się dać jakiegoś klina lub czegoś innego. Było by przynajmniej zabezpieczenie, Jak coś dostanie się pomiędzy koło pasowe, a kółko zębate napędu paska to zawsze istnieje możliwość, że się przekręci, a tym samym przestawi się rozrząd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadę wałków zrobiłem z kawałka blachy jest na foto 2, wal zablokowałem tak: od spodu koło prawego wewnętrznego przegubu widać koło zamachowe ( nie wiem czy brakuje tam jakiejś osłony czy tak powinno być) i tam wbiłem śrubokręt i wsadziłem klucz 13, oznaczyłem lakierem zęby koła i na obudowie i delikatnie odkręcałem śrubę koła pasowego - nic nie ruszyło się wiec powinno być ok. Po zdjęciu koła pasowego pojawiły sie schody. Co do klinu to jednak w mojej wersji jest miejsce na klin, zaznaczyłem to różowymi strzałkami z tym ze klina brak i jest to przesunięte o 90 stopni - dziwna sprawa - kto to wcześniej składał?? Ale mniejsza z tym - martwi mnie oznaczenie lakierem względem miejsca na klin - jest przesunięte o ok 0,5cm i teraz nie wiem czy tak sobie to ktoś niedokładnie zaznaczył czy koło sie obróciło podczas jazdy. Jeżeli sie obróciło to jak by sie silniku zachowywał? Trochę nim trzęsło ale w granicach rozsądku i miął słabe obroty na jałowym - ok 700. Wariator tez ma wyczuwalne luzy wiec Diesla mam zlokalizowanego.

Zostaje mi kwestia ustawienia wału względem góry nie patrząc na obecne znaki bo cos im nie dowierzam. Jak to zrobić?

I jeszcze jedno żeby ściągnąć koło z wału wystarczy wkręcić długie śruby chyba m4 w te dwa otworki na zębatce ?

A jak ściągnąć KZFR? Jak je zblokować do odkręcenia śruby?

 

Dodano: 11 sie 2011 - 15:54

koło zfr udało mi sie zdjąć bez większych problemów. Co do założenia nowego - jest jakąś zasada montażu nowego względem walka? Czy ma być tak założone żeby po prostu pasek wszedł?

post-27653-0-83488500-1313006365_thumb.jpg

post-27653-0-12024800-1313006375_thumb.jpg

Edytowane przez dawidd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R. Koło juz zdjęte i nawet je rozebrałem żeby zobaczyć jak działa i co powoduje ten klekot. Poza pękniętymi sprężynkami nic ciekawego w nim nie ma. Pytanie kolejne jak założyć nowe koło? Ustawienie względem walka jest dowolne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!